Update articol:

SRI, precizări după ce UE a aprobat scanere care permit lichide în bagajul de mână: “Transportul lichidelor, aerosolilor și gelurilor în recipiente cu o capacitate de până la doi litri va fi însă posibil doar după instalarea noului algoritm de detecție certificat”

Serviciul Român de Informaţii a publicat, miercuri, clarificări cu privire la transportul lichidelor, aerosolilor şi gelurilor în recipiente cu o capacitate de până la doi litri şi explică faptul că măsura va fi posibilă doar în aeroporturile care vor instala noul model de echipament de control.

SRI precizează: Recertificarea, la nivel european, a unui model de echipament de control de securitate utilizat și în aeroporturi din România a creat premisele ridicării restricțiilor privind transportul lichidelor, aerosolilor și gelurilor (LAGs) în bagajul de mână.

Transportul LAGs în recipiente cu o capacitate de până la doi litri va fi însă posibil doar după instalarea noului algoritm de detecție certificat, integrarea sa în cerințele hardware în baza cărora s-a realizat certificarea și parcurgerea etapelor de testare în vederea acceptanței conform reglementărilor europene.

Totodată, precizăm că ridicarea restricțiilor va fi posibilă exclusiv în aeroporturile din România care dispun de echipamentele recertificate și complet actualizate.”

Comisia Europeană a autorizat instalarea pe aeroporturile din UE a scanerelor care le permit pasagerilor să transporte în bagajele de mână recipiente cu lichide cu un volum mai mare de 100 de mililitri și elimină obligația scoaterii dispozitivelor electronice din bagaje la controlul de securitate, a anunțat marți, 30 iulie 2025, executivul comunitar, relatează agenția EFE, potrivit Agerpres.

Există în prezent aproximativ 700 de astfel de scanere instalate în aeroporturile din 21 de țări membre ale Uniunii Europene.

Odată obținută aprobarea de a utiliza astfel de scanere, fiecare aeroport care decide să le folosească are acum responsabilitatea de a informa pasagerii despre aspectele practice și funcționalitatea acestor dispozitive.

Scanere de acest tip sunt în prezent folosite în UE pe unele aeroporturi din Austria, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Grecia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Republica Cehă, România, Slovacia, Spania și Suedia.

Comisia Europeană a interzis utilizarea lor anul trecut, invocând probleme tehnice care împiedicau controlul în siguranță al bagajelor de mână, dar acum le-a autorizat după ce Conferința Europeană a Aviației Civile și-a dat acordul.

Obiectivul folosirii acestor scanere este de a accelera controalele de securitate, întrucât în aeroporturile echipate cu astfel de aparate pasagerii nu vor trebui să își scoată laptopurile sau lichidele din bagajele de mână.

Aceste măsuri au fost implementate după atacurile teroriste care au avut loc în SUA pe 11 septembrie 2001 și după dejucarea unor alte atentate teroriste care au vizat zborurilor transatlantice în anul 2006.

BVB | Știri BVB

ROMPETROL RAFINARE S.A. (RRC) (31/07/2025)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) - Sem I 2025

BURSA DE VALORI BUCURESTI SA (BVB) (31/07/2025)

Notificare prag detineri/vot >5%

SIMTEL TEAM (SMTL) (31/07/2025)

Raport auditor S1 2025 - art. 108 Legea 24/2017 (R)

SOCEP S.A. (SOCP) (31/07/2025)

Hotarari AGA O 31.07.2025

AROBS TRANSILVANIA SOFTWARE (AROBS) (31/07/2025)

Raport auditor S1 2025 - art. 108 Legea 24/2017 (R)