ACADA – Asociația de Cooperare Antifrauda in Domeniul Asigurărilor semnalează părților implicate ca în ultima perioadă asistăm la o creștere alarmantă a fenomenului de frauda în asigurări cât și la o serie de abuzuri, situație care afectează semnificativ evoluția despăgubirilor în cazul polițelor de tip RCA, potrivit unui comunicat de presă al asociației.
ACADA precizează: “Este cunoscut faptul că actuala legislație care reglementează asigurările de răspundere civila auto RCA, permite o serie de abuzuri și generează tentative de fraudă.
Există unități reparatoare care, speculând această situație, practică tarife nejustificat de mari, în raport cu prețurile practicate de unitățile specializate din acest domeniu, atât pentru reparații (care ajung și la suma de 1000 lei pe ora de manoperă) cât și pentru autoturismele care fac obiectul închirierii pe perioada reparației (rent a car), solicitările de despăgubiri, în acest caz, depașind chiar și valoarea de 100.000 Euro.
Totodată, legislația permisivă, a generat în mod artificial și apariția unei categorii de așa-ziși intermediari de daune, persoane care au ca principal scop maximizarea despăgubirlor în propriul beneficiu. Astfel de activități speculative (care se prezintă a fi servicii suport pentru păgubiți) constau în avizări de daune, cesiuni de creanțe, consultantă daune, contribuind astfel la creșterea nejustificată a despăgubirilor, iar de cele mai multe ori pagubiții nu au conștintă despre sumele exagerat de mari care sunt solicitate pentru repararea autoturismelor și pentru autoturismele închiriate.
Toate aceste abuzuri și fraude, măresc semnificativ costurile cu daunele, conducând astfel la creșterea primelor de asigurare, în final, cel care are cel mai mult de suferit fiind consumatorul/asiguratul onest, care este obligat să plătească o primă de asigurare mai mare pentru compensarea pierderilor.”