Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzKyriakos Mitsotakis/ Sursa foto: Twitter
Prim-ministrul grec Kyriakos Mitsotakis i-a cerut producătorului francez de material rulant feroviar Alstom, responsabil cu instalarea sistemelor de securitate pe reţeaua de căi ferate elenă, să termine lucrările “cât mai rapid posibil”, a anunţat luni purtătorul de cuvânt al guvernului, citat de France Presse, potrivit Agerpres.
La aproape două săptămâni de la coliziunea frontală dintre două trenuri ce a ucis 57 de persoane, inclusiv mulţi tineri, trenurile sunt încă blocate, guvernul promiţând posibila reluare a traficului până la sfârşitul lunii.
“Prim-ministrul a comunicat deja cu directorul general al Alstom pentru a finaliza lucrările de telegestionare cât mai curând posibil”, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului, Yannis Ikonomu, într-o conferinţă de presă.
Contracte pentru modernizarea sistemelor de telegestionare a trenurilor – care fac posibilă gestionarea traficului feroviar prin computer – au fost semnate în ultimii ani între Alstom şi OSE, organismul public responsabil de infrastructura reţelei feroviare.
Accidentul de tren din seara zilei de 28 februarie, cel mai grav din Grecia, a fost atribuit în principal “unei erori” a şefului gării din Larissa, oraşul cel mai apropiat de locul coliziunii. El a fost pus sub acuzare şi arestat preventiv.
Dar accidentul a scos la iveală şi “patologiile cronice cauzate de omisiunea sau indiferenţa” OSE, a recunoscut Yannis Ikonomu.
Experţii, mass-media şi sindicaliştii OSE acuză guvernele recente şi mai ales pe cel al lui Kyriakos Mitsotakis, aflat la putere de aproape patru ani, că au neglijat modernizarea reţelei feroviare.
Printre motivele invocate pentru acest accident se numără disfuncţionalităţile statului, slăbit în timpul crizei financiare. Disponibilizările şi reducerea salariilor au lovit sectorul public, ca parte a măsurilor drastice de economie dictate de creditorii Greciei.
Reţeaua feroviară este în mod tradiţional puţin dezvoltată în Grecia, cuprinzând doar 2.145 km de linii de cale ferată, din care doar o linie cu şină dublă de 600 km ce leagă Atena şi Salonic (nord), pe care a avut loc accidentul mortal.
Grecia are o reţea densă de legături de autobuz.
În ceea ce priveşte transportul de marfă, doar 0,5% din tonaj este asigurat de reţeaua feroviară, în principal către Europa Centrală, iar 80% este realizat de vehicule grele de marfă.A
Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…
Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…
Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…
Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…
This website uses cookies.
Read More