International

Accident feroviar în Grecia: Atena cere producătorului francez Alstom să termine rapid lucrările la sistemele de securitate

Prim-ministrul grec Kyriakos Mitsotakis i-a cerut producătorului francez de material rulant feroviar Alstom, responsabil cu instalarea sistemelor de securitate pe reţeaua de căi ferate elenă, să termine lucrările “cât mai rapid posibil”, a anunţat luni purtătorul de cuvânt al guvernului, citat de France Presse, potrivit Agerpres.

La aproape două săptămâni de la coliziunea frontală dintre două trenuri ce a ucis 57 de persoane, inclusiv mulţi tineri, trenurile sunt încă blocate, guvernul promiţând posibila reluare a traficului până la sfârşitul lunii.

“Prim-ministrul a comunicat deja cu directorul general al Alstom pentru a finaliza lucrările de telegestionare cât mai curând posibil”, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului, Yannis Ikonomu, într-o conferinţă de presă.

Contracte pentru modernizarea sistemelor de telegestionare a trenurilor – care fac posibilă gestionarea traficului feroviar prin computer – au fost semnate în ultimii ani între Alstom şi OSE, organismul public responsabil de infrastructura reţelei feroviare.

Accidentul de tren din seara zilei de 28 februarie, cel mai grav din Grecia, a fost atribuit în principal “unei erori” a şefului gării din Larissa, oraşul cel mai apropiat de locul coliziunii. El a fost pus sub acuzare şi arestat preventiv.

Dar accidentul a scos la iveală şi “patologiile cronice cauzate de omisiunea sau indiferenţa” OSE, a recunoscut Yannis Ikonomu.

Experţii, mass-media şi sindicaliştii OSE acuză guvernele recente şi mai ales pe cel al lui Kyriakos Mitsotakis, aflat la putere de aproape patru ani, că au neglijat modernizarea reţelei feroviare.

Printre motivele invocate pentru acest accident se numără disfuncţionalităţile statului, slăbit în timpul crizei financiare. Disponibilizările şi reducerea salariilor au lovit sectorul public, ca parte a măsurilor drastice de economie dictate de creditorii Greciei.

Reţeaua feroviară este în mod tradiţional puţin dezvoltată în Grecia, cuprinzând doar 2.145 km de linii de cale ferată, din care doar o linie cu şină dublă de 600 km ce leagă Atena şi Salonic (nord), pe care a avut loc accidentul mortal.

Grecia are o reţea densă de legături de autobuz.

În ceea ce priveşte transportul de marfă, doar 0,5% din tonaj este asigurat de reţeaua feroviară, în principal către Europa Centrală, iar 80% este realizat de vehicule grele de marfă.A

Articole recente

Oficialii americani și chinezi poartă discuții în Spania cu privire la problemele comerciale și termenul limită pentru TikTok

Oficialii americani și chinezi au început duminică la Madrid discuțiile privind relațiile comerciale tensionate, termenul…

8 ore ago

Rusia își demonstrează puterea militară cu rachete hipersonice și bombardiere în timpul exercițiilor militare – Reuters

Rusia a declarat duminică că a lansat o rachetă de croazieră hipersonică Zircon (Tsirkon) către…

8 ore ago

MAE: Ambasadorul Federaţiei Ruse, convovocat în legătură cu încălcarea spaţiului aerian al României

Din dispoziţia ministrului afacerilor externe, ambasadorul Federaţiei Ruse la Bucureşti a fost convocat, sâmbătă, la…

8 ore ago

Partidul de extremă dreapta AfD se preconizează că va înregistra câștiguri la  alegerile din Renania de Nord-Westfalia

Alegerile din cel mai populat land german reprezintă primul test important la urne pentru Friedrich…

12 ore ago

Elon Musk a cerut dizolvarea parlamentului şi schimbarea guvernului britanic într-un mesaj video transmis la mitingul extremei dreapta de la Londra

Miliardarul Elon Musk a cerut „dizolvarea parlamentului” şi „schimbarea guvernului” în Marea Britanie adresându-se sâmbătă…

12 ore ago

This website uses cookies.

Read More