International

Accident feroviar în Grecia: Atena cere producătorului francez Alstom să termine rapid lucrările la sistemele de securitate

Prim-ministrul grec Kyriakos Mitsotakis i-a cerut producătorului francez de material rulant feroviar Alstom, responsabil cu instalarea sistemelor de securitate pe reţeaua de căi ferate elenă, să termine lucrările “cât mai rapid posibil”, a anunţat luni purtătorul de cuvânt al guvernului, citat de France Presse, potrivit Agerpres.

La aproape două săptămâni de la coliziunea frontală dintre două trenuri ce a ucis 57 de persoane, inclusiv mulţi tineri, trenurile sunt încă blocate, guvernul promiţând posibila reluare a traficului până la sfârşitul lunii.

“Prim-ministrul a comunicat deja cu directorul general al Alstom pentru a finaliza lucrările de telegestionare cât mai curând posibil”, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului, Yannis Ikonomu, într-o conferinţă de presă.

Contracte pentru modernizarea sistemelor de telegestionare a trenurilor – care fac posibilă gestionarea traficului feroviar prin computer – au fost semnate în ultimii ani între Alstom şi OSE, organismul public responsabil de infrastructura reţelei feroviare.

Accidentul de tren din seara zilei de 28 februarie, cel mai grav din Grecia, a fost atribuit în principal “unei erori” a şefului gării din Larissa, oraşul cel mai apropiat de locul coliziunii. El a fost pus sub acuzare şi arestat preventiv.

Dar accidentul a scos la iveală şi “patologiile cronice cauzate de omisiunea sau indiferenţa” OSE, a recunoscut Yannis Ikonomu.

Experţii, mass-media şi sindicaliştii OSE acuză guvernele recente şi mai ales pe cel al lui Kyriakos Mitsotakis, aflat la putere de aproape patru ani, că au neglijat modernizarea reţelei feroviare.

Printre motivele invocate pentru acest accident se numără disfuncţionalităţile statului, slăbit în timpul crizei financiare. Disponibilizările şi reducerea salariilor au lovit sectorul public, ca parte a măsurilor drastice de economie dictate de creditorii Greciei.

Reţeaua feroviară este în mod tradiţional puţin dezvoltată în Grecia, cuprinzând doar 2.145 km de linii de cale ferată, din care doar o linie cu şină dublă de 600 km ce leagă Atena şi Salonic (nord), pe care a avut loc accidentul mortal.

Grecia are o reţea densă de legături de autobuz.

În ceea ce priveşte transportul de marfă, doar 0,5% din tonaj este asigurat de reţeaua feroviară, în principal către Europa Centrală, iar 80% este realizat de vehicule grele de marfă.A

Articole recente

Euronext continuă demersurile pentru achiziţionarea Bursei din Atena

Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…

o oră ago

Atenționare ASF: Un cont fals de Facebook utilizează identitatea Președintelui ASF Alexandru Petrescu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…

2 ore ago

Ministrul Mediului, la Broșteni: O să facem absolut tot ceea ce putem ca să ajutăm; nu doresc să fac o activitate populistă

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…

2 ore ago

Trimisul special al SUA, în Israel pe fondul crizei alimentare din Gaza şi al impasului în negocierile de la Doha

Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…

2 ore ago

Guvernul a corelat normele metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea ce privește modificarea cotelor de TVA

Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…

2 ore ago

Miruţă: Numirile în CA-uri sunt provizorii, indemnizaţiile nu depăşesc 3000 lei; selecţia s-a făcut pe bază de CV, nu politic

Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More