International

Accidentul Air India: Ce știm despre prima tragedie mortală a Boeing – CNBC

  • Zborul Air India 171 s-a prăbușit joi, la scurt timp după decolarea de la Ahmedabad, India, cu destinația Londra.

  • La bordul avionului Boeing Dreamliner se aflau 242 de persoane, care au murit, cu excepția uneia.

  • Este primul accident mortal al unui avion Boeing Dreamliner.

Un avion Air India cu destinația Londra, care avea 242 de persoane la bord, s-a prăbușit la câteva secunde după decolare în vestul Indiei joi, ucigând toate persoanele aflate la bordul Boeing 787 Dreamliner, cu excepția uneia.

Acesta este primul accident al unui Boeing 787 Dreamliner și cel mai grav accident aviatic din ultimii ani, scrie CNBC.

Ce tip de avion era?

Aeronava era un Boeing 787-8 Dreamliner. Este un avion popular cu două culoare centrale, utilizat pentru rute mai lungi. Primul zbor al acestui avion a avut loc în decembrie 2013 și a fost predat companiei Air India în ianuarie 2014, potrivit firmei de date aviatice Cirium. Air India avea 34 de astfel de avioane în serviciu joi, inclusiv acest avion, și avea planuri să mai comande cel puțin 20, a spus Cirium.

Compania aeriană și-a extins flota cu avioane moderne atât de la Boeing, cât și de la rivalul Airbus, și a instalat cabine mai luxoase. Există peste 1.100 de avioane Dreamliner care zboară în întreaga lume.

Ce s-a întâmplat în timpul acestui zbor?

Datele preliminare arată că semnalul avionului a fost pierdut la ora 13:38, ora locală, la mai puțin de un minut după decolarea de pe Aeroportul Internațional Sardar Vallabhbhai Patel din Ahmedabad, potrivit site-ului de urmărire a zborurilor Flightradar24. Aeronava a atins altitudinea maximă de 625 de picioare, deși altitudinea aeroportului este de aproximativ 200 de picioare, a menționat Flightradar. Nu este clar de ce avionul a pierdut atât de repede altitudine înainte de a se prăbuși într-o minge de foc într-o zonă rezidențială. Alte victime la sol au fost raportate presei locale.

Accidentele aviatice pot fi cauzate de o serie de factori, de la probleme mecanice la animale sălbatice și erori ale pilotului, și implică adesea mai multe probleme.

Ce vor investiga anchetatorii?

Echipele de intervenție vor căuta în dărâmături așa-numitele cutii negre: înregistratoarele de date din cabina pilotului și din cabina de zbor. Acestea vor oferi anchetatorilor indicii despre ceea ce s-a întâmplat în timpul zborului. Anchetatorii vor examina totul, de la registrele de întreținere ale companiei aeriene până la manevrele piloților, poziția aeronavei, precum și lamele și flapsurile de pe aripi, pregătirea piloților și odihna recentă, precum și condițiile meteorologice din ziua toridă, când temperaturile se apropiau de 100 de grade Fahrenheit. De asemenea, vor examina înregistrările video ale incidentului, inclusiv imagini cu decolarea aeronavei de la Ahmedabad.

Conform protocoalelor internaționale, țara în care a avut loc incidentul va conduce ancheta, iar producătorul avionului, Boeing, și producătorul motorului aeronavei, GE Aerospace, precum și anchetatorii federali americani vor participa la anchetă.

Au existat anterior probleme legate de fabricație și calitate în cazul aeronavelor Dreamliner. Există o legătură între acestea?

Nu este clar încă, iar raportul final privind cauzele accidentului ar putea fi disponibil abia anul viitor, dar unii experți au respins ipoteza unei probleme de fabricație, în parte deoarece avionul zboară de mai bine de un deceniu. „Nu cred că este o problemă de fabricație sau producție”, a declarat Jeff Guzzetti, investigator pensionat în domeniul siguranței aeriene la Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA și la Administrația Federală a Aviației.

El a spus că este prea devreme pentru a spune care este problema sau problemele, deoarece accidentele aviatice implică adesea mai multe defecțiuni. „Se pare că avionul a decolat fără probleme, dar, din anumite motive, nu a putut să urce”, a spus el.

Boeing a mai avut probleme cu modelul Dreamliner, dar experții au afirmat că nu există o legătură directă.

Anul trecut, un avertizor a afirmat că Boeing a luat măsuri de economisire la modelul 787 pentru a reduce blocajele și a creat „o tensiune excesivă” la îmbinările principale ale avionului. Boeing a negat acuzațiile. Livrările aeronavei au fost, de asemenea, suspendate pentru aproximativ un an, până la jumătatea anului 2022, din cauza defectelor de fabricație, părți ale fuselajului fiind spațiate necorespunzător.

După ce Dreamliner a intrat în serviciu în 2011, avioanele au fost suspendate pentru inspecții din cauza temerilor legate de incendii ale bateriilor cu litiu.

Ce înseamnă acest lucru pentru Boeing?

Kelly Ortberg, CEO-ul Boeing, care a preluat conducerea în august anul trecut, a depus eforturi pentru a scoate producătorul, unul dintre principalii exportatori americani, din centrul atenției, după o serie de crize legate de siguranță și producție. Compania era deja afectată de două accidente ale celor mai vândute avioane 737 Max, când, la începutul anului 2024, o ușă a explodat la un nou model Max 9.

Impactul asupra Boeing va depinde de rezultatul anchetei privind accidentul.

Cererea de avioane noi a rămas puternică, iar companiile aeriene continuă să plaseze comenzi, deoarece perioada de așteptare poate dura mai mulți ani. Wolfe Research a declarat joi într-o notă că „nu vedem un impact direct asupra performanței financiare, dar este cert că acest incident va încetini ritmul până când se va clarifica situația. Nu vedem niciun impact asupra creșterii producției ca urmare a acestui incident și ne așteptăm ca impactul asupra cererii să fie minim (și localizat)”, a scris Wolfe.

„Un risc modest ar putea fi reprezentat de orice reacție la certificarea modelului 777X [care încă nu a fost certificat], dar este prea devreme pentru a evalua acest risc.” Boeing are comenzi pentru încă 900 de avioane Dreamliner, potrivit site-ului său web.

Articole recente

Trump le-a cerut liderilor thailandez şi cambodgian să agreeze o încetare a focului

Preşedintele american Donald Trump a anunţat sâmbătă că a discutat telefonic cu liderii Thailandei şi…

10 ore ago

Macron consideră că este imperativ să se evite repetarea violenţelor în Siria

Preşedintele francez Emmanuel Macron a estimat sâmbătă că este ''imperativ să se evite'' repetarea episoadelor…

10 ore ago

Preşedintele Dan şi cancelarul austriac Stocker au subliniat interesul de a deschide unui nou capitol în relaţia bilaterală

Preşedintele Nicuşor Dan şi cancelarul federal Christian Stocker au subliniat, sâmbătă, interesul ambelor părţi de…

10 ore ago

Sute de persoane au manifestat în Scoția împotriva vizitei private a președintelui SUA

Câteva sute de persoane au manifestat sâmbătă în orașele scoțiene Edinburgh și Aberdeen în semn…

11 ore ago

This website uses cookies.

Read More