Update articol:

Acțiunile producătorilor auto din Asia scad, după ce Trump anunță tarife de 25% la importurile de mașini

Donald Trump/ Sursa foto: Facebook.com/DonaldTrump

Acțiunile producătorilor auto din Asia au scăzut, după ce președintele american Donald Trump a anunțat că va impune tarife vamale pentru mașinile care nu sunt fabricate în SUA, potrivit CNBC. Noile tarife au fost introduse  într-un decret prezidențial pe care Trump l-a semnat în Biroul Oval. Acestea vor intra în vigoare la 2 aprilie, iar „vom începe să le colectăm la 3 aprilie”, a spus el.

Acțiunile din sectorul auto au scăzut în tranzacțiile after-hours în urma anunțului lui Trump. Acțiunile General Motors, Stellantis și Ford Motor au pierdut toate aproximativ 5%.

Pe piaţa asiatică, producătorii auto japonezi Toyota și Honda au scăzut cu 3,69% și respectiv 2,91%. Nissan, care are două fabrici în Mexic, a scăzut cu 2,92%, iar Mazda Motor a pierdut peste 6%. Mitsubishi Motor a scăzut cu 4,9%.

Kia Motors din Coreea de Sud, care are o uzină de producție în Mexic, a scăzut cu 2,76%. Acțiunile producătorilor auto chinezi Nio și Xpeng au scăzut cu 3,94% și, respectiv, 1,97%.

Will Scharf, consilier la Casa Albă, a explicat că tarifele se vor aplica „automobilelor și camioanelor ușoare fabricate în străinătate”, în plus față de taxele existente.

Detaliile complete ale tarifelor rămân neclare, deoarece majoritatea automobilelor sunt compuse din piese din diferite țări. De asemenea, se așteaptă ca aceste tarife să aducă peste 100 de miliarde de dolari în venituri anuale noi pentru SUA, a estimat Scharf.

Trump a declarat că va exista o „supraveghere foarte strictă” în ceea ce privește părțile unei mașini care vor fi afectate de tarife.

„Fiecare producător auto care vinde vehicule în SUA depinde de lanțurile de aprovizionare globale pentru piesele auto, multe dintre acestea provenind din China”, a declarat Karl Brauer, analist executiv la iSeeCars.

„Acest lucru înseamnă că, chiar dacă Honda sau Toyota asamblează un model în SUA, piesele care provin din China vor crește costul de producție al acestor vehicule”, a declarat el prin e-mail pentru CNBC, adăugând că aceste costuri fie vor reduce profitul unui producător auto, fie vor fi transferate consumatorilor sub forma unui preț mai mare.

Vehiculele asamblate în SUA vor fi, de asemenea, afectate, deși la un nivel mai scăzut, pe baza componenței pieselor sale străine, a spus analistul.

„Niciun retailer auto din SUA nu va scăpa de impactul acestor tarife”, a spus Brauer.

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a criticat tarifele pe platforma de socializare X și a afirmat că Uniunea Europeană va continua să caute soluții negociate „protejându-și în același timp interesele economice”.

„Tarifele sunt taxe – rele pentru întreprinderi, mai rele pentru consumatori în egală măsură în SUA și în Uniunea Europeană”, a spus ea într-o declarație.

„Faptul că este un ordin executiv semnat îl face un pic mai puternic decât am crezut că va fi”, a declarat Joseph McCabe, CEO și președinte al AutoForecast Solutions.

„Revocarea acesteia înainte de 2 aprilie nu pare a fi probabilă. Aceasta va fi în vigoare cel mai probabil câteva săptămâni, dacă nu chiar o lună, și apoi vom asista la o serie de probleme în acest interval de timp”, a adăugat el.

 

 

BVB | Știri BVB

Digi Communications N.V. (DIGI) (28/07/2025)

Consiliul Concurentei aproba tranzactia Digi - Telekom Romania Mobile

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (28/07/2025)

Autorizarea reducerii capitalului social si a modificarii Actului Constitutiv

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (28/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 29.07.2025-27.08.2025

FARMACEUTICA REMEDIA SA (RMAH) (28/07/2025)

Perioada inchisa 29.07.2025-27.08.2025

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (28/07/2025)

Proces de oferta publica de cumparare in cadrul programului de rascumparare