Fără categorie

Adina Foldager: “Ne dorim să extindem conceptul Adinish în forma showroom-urilor noastre în Timișoara, Iași, Constanța și Brașov, dar și în Ungaria”

  • Interviu cu Adina Foldager, fondatoarea brandului Adinish

Adina Foldager este fondatoarea brandului Adinish. A creat un business în România în urma celor 15 ani de experiență în puericultură în afara țării, înființând  primul concept store premium de inspirație scandinavă din România. 

De ce ați ales un business în puericultură?

Adina Foldager:  Am ales un business în care atât eu cât și soțul meu avem o expertiză foarte vastă. Activez în această industrie de mai bine de 15 ani, la nivel internațional, așadar decizia de a crea o afacere proprie într-o industrie care ne este foarte familiară a fost una naturală.

Ce v-a făcut să vă întoarceți în România?

Adina Foldager: Am decis să creăm această afacere în România pentru că țara nu dispunea de astfel de modele de afacere. Am considerat că putem servi o anume cerință și că putem schimba ceva în țara în care eu m-am născut.

Cum este experiența din România, comparativ cu alte țări?

Adina Foldager: Nu consider că experiența în România este mai bună sau mai proastă decât în alte țări. Începuturile sunt în orice țară mai grele. Produsele noastre reflectă o calitate înaltă, sunt testate după standarele europene de siguranță, sunt produse în conformitate cu mediul înconjurător și societatea, iar aceste aspecte se reflectă în preț. Ținând cont că în România nivelul salarial este mult mai scăzut decât în Scandinavia de exemplu, ne adresăm unui procentaj mai mic al populației. În Scandinavia, întreaga populație își permite achiziționarea produselor noastre, cu toții le cunosc foarte bine, dar reprezintă o piață saturată unde este mai greu să vii cu o idee nouă care ar schimba o industrie de exemplu.

Provocări apar în orice țară în fiecare domeniu, doar că sunt diferite.

Ce probleme ați întâmpinat în dezvoltarea business-ului?

Adina Foldager: Când am pornit la drum știam că în România ne vom lovi de multă birocrație și cumva am venit pregătită mental să fac față situației. Însă un aspect pe care nu l-am luat în calcul, asta și pentru că eu nu am mai lucrat în România până acum, este forță de muncă. Este foarte greu să întâlnești oameni pasionați, responsabili și pregătiți corespunzător. Au trecut între timp 4 ani și multe schimbări până să ajungem să ocupăm pozițiile disponibile cu tipul de persoane pe care ni-l doream.

Care sunt planurile dvs de viitor?

Adina Foldager: Ne dorim să extindem conceptul Adinish în forma showroom-urilor noastre în Timișoara, Iași, Constanța și Brașov, dar și în Ungaria.

Cum au influențat businessul pandemia de Covid și războiul din Ucraina?

Adina Foldager: Războiul din Ucraina a avut un foarte mare impact asupra afacerii noastre, cu mult mai mare față de anii pandemici.

În perioada pandemiei ne-am confruntat cu măriri de prețuri, rupturi de stocuri, costuri de transporturi exagerate, însă cerința era mare și crescătoare. Încă de la finalul anului 2021, ne-am pregătit pentru un an 2022 foarte dificil, pentru că o criză financiară era foarte predictibilă.

De la primele luni din an, lumea se confruntă cu facturi dublate sau chiar triplate la utilități, ceea ce a dus la o scădere a cumpărăturilor. Începerea războiului practic a înghețat orice achiziție, noi am înregistrat o scădere de 60-70% a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului 2021.

Având afaceri și în Scandinavia, știm că nu este doar o problemă românească sau o problemă Adinish – toate afacerile trec mai mult sau mai puțin prin aceeași situație. Războiul, inflația, sancțiunile împotriva Rusiei și lockdown-ul din China sunt doar câteva cuvinte cheie ale acestui an care ne vor preocupa în perioada următoare.

Ați ajutat cumva copiii veniți din Ucraina?

Adina Foldager: Da, am ajutat, însă tipul acesta de ajutor considerăm că trebuie făcut discret.

Încă din primul an de existență, ne-am implicat în proiecte caritabile, despre care vorbim pentru că dorim să creștem gradul de conștientizare. De exemplu, o parte din vânzările noastre s-au redirecționat către Fundația Renașterea, perioadă în care am discutat despre importanţa controalelor medicale. Am redirecționat procente din vânzările noastre către Centrul Filia și am discutat despre abuzul domestic. Anul acesta, parte din vânzările noastre se îndreaptă spre Fundația Metropolis și spitalele publice. Acestea sunt doar câteva exemple din proiectele la care am contribuit, însă când a venit vorba despre Ucraina, am simțit că trebuie să facem ceva, dar fără zgomot, pentru a nu se înțelege că o facem în scopuri comerciale.

Pe lângă tipicele provizii, noi am aflat de nevoia de cărucioare și aici ne-am activat, donând aceste produse mamelor din Ucraina care aveau nevoie de ele.

Care produse se vând cel mai bine?

Adina Foldager: Suntem un concept de tip one stop shop de puericultură scandinavă, ceea ce înseamnă că dispunem de o multitudine de produse care folosesc femeilor gravide, proaspetelor mămici și copiilor de la naștere până la aproximativ 5-6 ani. Noi suntem foarte mulțumiți de evoluția mărcilor noastre de mobilier, însă nu se poate compara investiția în mobilă cu una într-o jucărie de lemn sau o suzetă, pentru că valorile lor sunt diferite. Poți vinde un pat de peste 1000 EUR sau poți vinde câteva zeci sau sute de suzete. În general, putem spune că produsele de refacere postpartum sunt la mare căutare, cărucioarele noastre, jucăriile din lemn, esentialele bebelușului, hăinuțele tehnice din materiale de înaltă calitate care nu îngrădesc libertatea de mișcare sunt doar câteva care merită enumerate.

În ce procent vindeți în România vs străinătate?    

Adina Foldager:  Noi ne-am concentrat în acești ani pe dezvoltarea afacerii noastre în România, așadar procentajul în această țară este mult mai mare (aproximativ 95%), comparativ cu exportul. Însă extinderea internațională este deja în curs și sperăm să echivaleze cerința românească cât mai rapid.

Câți salariați aveți în prezent?

Adina Foldager: În momentul de față 15 persoane se dedică zilnic și full time proiectului Adinish, o parte ca angajați direcți în firmă și alții în calitate de colaboratori sau firme externe.

Cum sunt părinții din România, comparativ cu cei din străinătate?

Adina Foldager: Nu aș putea să generalizez, ci doar să răspund la această întrebare referindu-mă la clienții Adinish cu care am șansa să stau de vorba. Familiile care aleg produsele noastre au același lucru în comun cu famiile din străinătate. Ei călătoresc mult, au văzut aceste branduri în alte țări și își doresc să le poată achiziționa pentru familia lor. Generația nouă de părinți pune din ce în ce mai mult accent pe pregătire, educație, documentare, astfel încât să aleagă produse cât mai sustenabile, calitative, ce pot fi folosite o perioadă lungă de timp, poate chiar refolosite cu un al doilea sau al treilea copil. Personal, nu consider că un părinte român este diferit față de altul din străinătate. Desigur, că puterea de achiziție este diferită, însă în România situația s-a schimbat foarte mult de la momentul în care noi ne-am lansat acum 4 ani ca primul magazin de puericultură scandinavă și până la momentul de față. Vedem clar în evoluția noastră aprecierea părinților români pentru business-uri, produse și servicii ca în afară.

Care este opinia dvs cu privire la metodele de creștere a copiilor din România?

Adina Foldager: Nu sunt în măsură să am o opinie în acest sens. Nu există nicăieri în lume o rețetă, o carte sau un studiu care te învață cum să fii părinte. Consider că fiecare familie trebuie să adopte metoda de creștere potrivită familiei lor și stilului lor de viață.

 

Adina Foldager este născută în București. A învățat la Școală Centrală. A absolvit  Facultatea de Business în Germania, unde e obligatoriu să fii și angajat pe timpul studiilor, iar ea a lucrat la o uzină care făcea mașinării pentru bere. A stat 3 ani în locul respectiv și a trecut prin toate sectoarele de activitate, până la o poziție superioară.

S-a mutat la Cybex, brand de cărucioare, scaune auto, când firma era la început de drum.A stat 8 ani, a deschis zeci de magazine Cybex în toată lumea. S-a mutat în Danemarca și a stat 3 ani în poziție de lider/ceo la Done by Deer, un alt brand de jucării și accesorii pentru copii.

După toată experiență în puericultură, a decis în 2018 să deschidă magazinul online Adinish, în România. În 2020 a deschis și magazin fizic în București, iar în 2021 a apărut și showroom-ul din Cluj. 

Vorbește 6 limbi: engleză, franceză, spaniolă, germană, daneză, română. 

Articole recente

Exim Banca Românească prelungește oferta de economisire  cu dobânzi atractive la depozitele în lei și euro

Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…

8 ore ago

SUA şi NATO elaborează un nou mecanism de finanţare a armelor americane pentru Ucraina plătite de europeni

Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…

8 ore ago

DNSC avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care este folosită imaginea economistului Adrian Negrescu

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…

8 ore ago

Adrian Țuțuianu – secretar de stat în cadrul SGG; Dan Reșitnec – secretar general adjunct al Guvernului

Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…

8 ore ago

Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea solicită convocarea AGA pentru anularea actualului proces de selecție a administratorului

Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…

8 ore ago

This website uses cookies.

Read More