Infrastructura

Adrian Covăsnianu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor: “Experiență inedită cu trenul IRN 1668 Iași-București!”

Am avut oportunitatea și curiozitatea să testez vagonul de dormit din trenul de Iași spre București -experiență este una inedită dar cam deranjantă, spune Adrian Covăsnianu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
Acesta a scris:
Aspecte pozitive:
1. Vagonul este decent și bine deservit pt asigurarea unei călători de noapte
2. Căldură a fost prezența pe toată deplasarea ce depășește din păcâte peste 6h și 40 minute!
3. Așternuturile sunt curate și lumina în tren este prezența și… funcțională (oau)!
Aspecte negative:
1. Balansul continuu pe toate direcțiile (sus-jos, lateral și combinat).Te simți că într-o mașină de spălat. Nu înțeleg cum poate fi considerat vagon de dormit din moment ce călătoria este o adevărată aventură de tip roller coster!
2. Insonorizare proastă! Se aud toate schimbările de macaz/cale și cadentarea îți “permite” să calculeze câte sine de tren sunt montate de la Iași la București!
Toate aspectele negative au o singură și unică cauza: lipsa investițiilor majore în calea de rulare și la structura acesteia! Viteză medie variază de la 50-70 km/h pe M 600 și peste 110 km/h pe linia reabilitată de la Ploiești-București.
În perioada 2021-2026 avem o oportunitate de modernizare a caii de rulare numită PNRR:Planul Național de Redresare și Reziliența.
În calitate de secretar de stat voi promova reînnoirea liniilor de cale ferată pentru a se asigura viteză pentru care a fost proiectată linia! Adițional voi susține creșterea gradului de electrificare! M 600 (magistrala feroviară importantă între România și Republica Moldova) trebuie electrificată pe relația Nicolina – Vaslui-Bârlad-Tecuci Nord!
Conform informațiilor oficiale de la CFR Infrastructură viteză medie afectată de restricții și limitări este de 69 km/h. Conform specificațiilor pentru care au fost proiectate liniile ferate viteză medie este/poate fi de 86 km/h. La nivel de secții de circulație sunt linii de cale ferată care sunt proiectate la viteză de 120 km/h însă datorită lipsei de investiții pt menținerea acestor viteze s-a ajuns în situația de a avea sute de restricții de viteză cu impact negativ asupra timpilor de parcurs! Sunt mai exact 391 de restricții!
În anii ce urmează e nevoie de reducerea numerică a acestora pentru asigurarea unei vitezii medii decente și a unei călătorii cât mai confortabile!
Voi lucra alături de specialiștii din minister pentru a crește calitatea serviciilor feroviare!”

Articole recente

Ministrul Mediului, la Poiana Largului: Există un risc pentru sănătatea oamenilor; măsurile luate – în sistem de urgenţă

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, la viaductul de la Poiana…

5 minute ago

Două fonduri administrate de SAI Star Asset Management au ajuns să dețină 6,7% din BVB

Două fonduri administrate de SAI Star Asset Management au ajuns să dețină 6,7% din BVB,…

6 minute ago

SUA: Kamala Harris va publica o carte despre campania sa prezidenţială din 2024

Fosta vicepreşedintă americană Kamala Harris a anunţat joi că va publica în septembrie o carte,…

8 minute ago

Rusia: Putin a promulgat legea care înăsprește cenzura și supravegherea pe internet

Președintele rus Vladimir Putin a promulgat joi o lege ce prevede pedepsirea căutărilor pe internet…

9 minute ago

Ministrul Mediului despre fondurile neatrase de Apele Române: Este o crimă pentru comunităţile expuse la inundaţii

Este o crimă pentru comunităţile locale care sunt expuse la inundaţii să dai cu piciorul…

12 minute ago

Guvernul spaniol este “deschis” ideii unei posibile prelungiri a funcţionării centralelor nucleare

Guvernul spaniol de stânga este "deschis", sub rezerva anumitor condiţii, ideii unei posibile revizuiri a…

27 de minute ago

This website uses cookies.

Read More