Infrastructura

Adrian Covăsnianu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor: “Experiență inedită cu trenul IRN 1668 Iași-București!”

Am avut oportunitatea și curiozitatea să testez vagonul de dormit din trenul de Iași spre București -experiență este una inedită dar cam deranjantă, spune Adrian Covăsnianu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
Acesta a scris:
Aspecte pozitive:
1. Vagonul este decent și bine deservit pt asigurarea unei călători de noapte
2. Căldură a fost prezența pe toată deplasarea ce depășește din păcâte peste 6h și 40 minute!
3. Așternuturile sunt curate și lumina în tren este prezența și… funcțională (oau)!
Aspecte negative:
1. Balansul continuu pe toate direcțiile (sus-jos, lateral și combinat).Te simți că într-o mașină de spălat. Nu înțeleg cum poate fi considerat vagon de dormit din moment ce călătoria este o adevărată aventură de tip roller coster!
2. Insonorizare proastă! Se aud toate schimbările de macaz/cale și cadentarea îți “permite” să calculeze câte sine de tren sunt montate de la Iași la București!
Toate aspectele negative au o singură și unică cauza: lipsa investițiilor majore în calea de rulare și la structura acesteia! Viteză medie variază de la 50-70 km/h pe M 600 și peste 110 km/h pe linia reabilitată de la Ploiești-București.
În perioada 2021-2026 avem o oportunitate de modernizare a caii de rulare numită PNRR:Planul Național de Redresare și Reziliența.
În calitate de secretar de stat voi promova reînnoirea liniilor de cale ferată pentru a se asigura viteză pentru care a fost proiectată linia! Adițional voi susține creșterea gradului de electrificare! M 600 (magistrala feroviară importantă între România și Republica Moldova) trebuie electrificată pe relația Nicolina – Vaslui-Bârlad-Tecuci Nord!
Conform informațiilor oficiale de la CFR Infrastructură viteză medie afectată de restricții și limitări este de 69 km/h. Conform specificațiilor pentru care au fost proiectate liniile ferate viteză medie este/poate fi de 86 km/h. La nivel de secții de circulație sunt linii de cale ferată care sunt proiectate la viteză de 120 km/h însă datorită lipsei de investiții pt menținerea acestor viteze s-a ajuns în situația de a avea sute de restricții de viteză cu impact negativ asupra timpilor de parcurs! Sunt mai exact 391 de restricții!
În anii ce urmează e nevoie de reducerea numerică a acestora pentru asigurarea unei vitezii medii decente și a unei călătorii cât mai confortabile!
Voi lucra alături de specialiștii din minister pentru a crește calitatea serviciilor feroviare!”

Articole recente

Topul celor mai bune orașe pentru Generația Z 

Bangkok, Thailanda, este orașul numărul 1 pentru Generația Z, în parte datorită scorurilor sale ridicate…

5 ore ago

Canada a eliminat multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA

Canada a eliminat vineri multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA, marcând un pas semnificativ…

5 ore ago

Cancelarul Merz, despre un acord de pace în Ucraina: Suntem la o distanţă de 10 kilometri şi am parcurs, poate, primii 200 de metri

Cancelarul german Friedrich Merz a descris eforturile de a ajunge la un acord de pace…

5 ore ago

Muncitorii străini au impulsionat economia zonei euro, afirmă Christine Lagarde

Preşedinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a declarat sâmbătă, la simpozionul anual al Rezervei Federale…

6 ore ago

În spatele importurilor masive de petrol rusesc ale Indiei: cel mai bogat om din Asia (Al Jazeera)

Importurile de țiței rusesc ale Reliance au crescut de la 3% înainte de războiul din…

6 ore ago

Un atac cu drone ucrainene provoacă un incendiu și reducerea capacității centralei nucleare rusești de la Kursk

Un atac cu drone ucrainene a provocat un incendiu de scurtă durată la centrala nucleară…

7 ore ago

This website uses cookies.

Read More