Categories: Afaceri

Aeroportul Henri Coandă va încheia anul pe prognoza pesimistă de trafic de pasageri, de maximum 6 milioane, la 50 % faţă de 2019

Traficul de pasageri pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă se apropie de 800.000 în luna iulie, în scădere cu 42% faţă de 2019, iar anul 2021 îl vom încheia pe prognoza pesimistă, adică în jur de 5,5 milioane – maximum 6 milioane de pasageri, dacă valul 4 nu va veni cu foarte mari restricţii, a declarat, luni, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Cosmin Peşteşan.

“Traficul de pasageri până pe 18 iulie, conform previziunilor pe care ni le-am pus şi noi în buget, arată că ne îndreptăm spre 800.000 în luna iulie. Am închis iunie cu 600.000. Ca procent, suntem la minus 42% faţă de 2019, iar pe mişcări (de aeronave – n. r.) la minus 32%. Vara e aşa cum ne-am prognozat-o. Din păcate, primele 5 luni nu ne-au avantajat şi nu ştim ce înseamnă, dacă vine sau nu vine valul 4. Într-adevăr, restricţiile le vedem, ţările intră de pe o zi pe alta în zonă roşie, galbenă. Recomandarea noastră este ca lumea să se vaccineze şi să folosească certificatul verde Covid, pentru că avem culoare separate, culoare speciale pentru cei care chiar dacă vin din zone roşii, galbene, dacă au certificatul Covid digital, au prioritate la intrarea în ţară”, a spus Peşteşan, la “Ziua Porţilor Deschise”.

În opinia directorului general al CNAB, anul acesta se vor înregistra maximum 6 milioane de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă, la aproape jumătate din traficul consemnat în 2019, înainte de izbucnirea pandemiei de Covid-19.

“Pentru finalul anului, bugetul pe care l-am construit în februarie era pe o prognoză între prognozele Airport Council International (ACI), adică între prognoza medie şi pesimistă. Am făcut bugetul pe 6,8 milioane de pasageri. Din păcate, primele luni nu ne-au confirmat prognoza pe care ne-am construit bugetul. Dacă nu mai vine valul 4 – 5 cu foarte mari restricţii, probabil încheiem pe prognoza pesimistă din februarie, adică în jur de 5 milioane jumătate – maximum 6 milioane de pasageri. Probabil în jur de 50% faţă de 2019”, a spus el, potrivit Agerpres.

Practic, în primele cinci luni, traficul de pasageri s-a ridicat la 1,2 milioane, cât erau într-o “lună bună” în 2019, iar în iunie s-au înregistrat 600.000 de pasageri, deci jumătate faţă de perioada ianuarie – mai.

În privinţa Aeroportului Băneasa, aici nu există deocamdată trafic, fiind în desfăşurare o serie de lucrări de modernizare. O estimare pentru anul viitor ar fi în jur de 500.000 – 700.000 de pasageri.

“O estimare pentru anul viitor pe vremea asta arată că, la cum e proiectat şi cu fluxul cu 4 ghişee de check-in, vor fi în jur de 500.000 – 700.000 de pasageri la un an de funcţionare. E o cifră care ar asigura autofinanţarea aeroportului, adică cheltuielile s-ar balansa cu veniturile. Dacă ajungem la 700.000 de pasageri…cam aşa sunt şi reglementările europene”, a adăugat Cosmin Peşteşan, la evenimentul dedicat celebrării Zilei Aviaţiei Române.

În ceea ce priveşte şomajul tehnic, care se aplică la nivelul CNAB de la începutul lunii iulie, Peşteşan dă asigurări că nu are niciun impact asupra activităţii Aeroportului Henri Coandă.

“Lista de personal care intră în şomaj în lunile iulie şi august se ridică la 850 de persoane, nu concomitent. În acest moment sunt în jur de 400 (în şomaj tehnic – n. r.). Doar în primele zile când am început şomajul tehnic, adică 1,2, 3 iulie, am avut câteva sincope, adică întârzieri ale aeronavelor. Am rechemat oamenii din departamentele unde am văzut că nu se face faţă cu cei 25% în şomaj. În acest moment, nu mai avem delay-uri”, a susţinut el.

Potrivit acestuia, la sfârşitul lunii august, Consiliul de Administraţie va discuta dacă va prelungi această procedură de şomaj tehnic.

Articole recente

Grupul de Comunicare Strategică: 6.789 de cazuri noi de COVID-19 şi 129 decese, în ultimele 24 de ore

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 6.789 de cazuri noi de persoane infectate…

1 minut ago

Raiffeisen Bank finanțează 11 proiecte educaționale cu o sumă totală de 500.000 lei, în concursul de granturi Raiffeisen Comunitati 2021

Raiffeisen Bank va finanța 11 proiecte de educație non-formală cu o sumă totală de 500.000…

10 minute ago

CEDO: Rusia este ‘responsabilă’ de asasinarea lui Aleksandr Litvinenko, otrăvit cu poloniu radioactiv în Marea Britanie

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a stabilit că Rusia este 'responsabilă' de asasinarea fostului…

45 de minute ago

UE amână discuţiile pregătitoare pentru un nou consiliu cu SUA, în contextul crizei submarinelor (diplomaţi)

Ambasadorii la Uniunea Europeană ai statelor membre au amânat discuţiile pregătitoare ale unui nou consiliu…

49 de minute ago

Studiu BCR: Doar 38% dintre români își urmăresc cheltuielile și le prioritizează corect. Românii își doresc mai multă educație financiară, dar nu apelează la experți

Doar 38% dintre români își urmăresc cheltuielile și le prioritizează corect. Românii își doresc mai…

51 de minute ago

Fitch confirmă ratingul KazMunayGas la “BBB minus” cu perspectivă stabilă

Agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a confirmat luni ratingul "BBB minus" cu perspectivă stabilă…

o oră ago