Categories: AfaceriIndustrie

AEROSTAR, în primul semestru: Cifră de afaceri de 200.412 mii lei şi profit de 48.829 mii lei; aproximativ 74% din vânzări reprezintă export

AEROSTAR a înregistrat o cifră de afaceri în Semestrul I 2022 de 200.412 mii lei, în creștere comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (174.764 mii lei). Profitul net a  fost de  48.829 mii lei, faţă de  35.998 mii lei, în primul semestru al anului trecut.

În semestrul I 2022, AEROSTAR a vândut produse şi servicii pe piața internă în valoare de 52.664 mii lei, iar pe piața externă în valoare de 147.748 echivalent in mii lei.  Aproximativ 74% din vânzări reprezintă vânzări la export.

Comparativ cu semestrul I a anului 2021, procentul de vânzări la export a fost afectat pe zona Asia și Africa însă s-au înregistrat creșteri semnificative în procentul de vânzări pe piața din Europa și Canada+SUA.

Economia globală se confruntă cu două crize sistemice simultane: schimbările climatice și pandemia Covid-19. La acestea, războiul din Europa adaugă provocări economice majore. Creșterile prețurilor pentru petrol și pentru carburant contribuie la creșterea inflației la nivel global iar deficitul de forță de muncă creează provocări pe termen scurt pentru costuri și operațiuni, potrivit AEROSTAR.

Mediul extern

Primele 6 luni ale anului 2022 au adus schimbări importante în mediul de afaceri, potrivit Aerostar. Din punct de vedere a cererii pentru produsele și serviciile furnizate de AEROSTAR, s-a observat o creștere selectivă.
Astfel, în zona producției pentru aviație civilă, programele de producție care au legătură cu avioane cu un singur culuar, Airbus A320/321, cât și gama avioanelor business prezintă o creștere importantă. Pe de altă parte, programele care au legătură cu avioanele mari, Boeing B878, Airbus A350, A330 au rămas constante sau au cunoscut scăderi ale cererii. Revenirea traficului aerian, mai ales pe rutele regionale, a condus și la o consolidare a cererii de servicii MRO din partea operatorilor aerieni.

Din punctul de vedere al lanțurilor de furnizare, furnizorii de produse și servicii nu au reușit să revină la capacitatea de producție pe care o aveau anterior pandemiei Covid în 2019, principala cauză fiind resursa umană calificată insuficientă. În plus, creșterea costurilor de producție cît și inflația generală, în creștere, au condus la o incertitudine asupra costurilor viitoare și ca urmare, la o reticență a furnizorilor de a lua angajamente pe termen lung.

Creșterea prețurilor

În această perioadă s-a continuat trendul de creștere a prețurilor la produsele energetice, energie electrică, gaz și produse petroliere. Acest trend a fost întreținut și de conflictul din Ucraina și sancțiunile ulterioare. Provocarea pentru această perioadă va fi aceea de a ține costurile sub control.

Criza Războiului din Europa

Printre numeroasele efecte negative ale conflictul din Ucraina sunt și perturbările lanțurilor de furnizare. Efectele principale pentru AEROSTAR se vor simți în produsele siderurgice, Ucraina și Rusia, fiind surse importante de metale de bază și de produse de aliere. Din acest punct de vedere, se observă o creștere a prețurilor la aliaje de aluminiu și la oțeluri, iar cu privire la titan, industria aeronautică este în căutarea unor soluții.

Impactul Pandemiei Covid

Chiar dacă majoritatea guvernelor au renunțat la restricții, există totuși teama că o nouă variantă ar putea duce la revenirea restricțiilor de călătorie. AEROSTAR monitorizează evoluția pandemiei de COVID-19 și va continua să evalueze impacturile viitoare.

Impactul climatic

Schimbările climatice reprezintă una dintre provocările globale majore cu care ne
confruntăm. AEROSTAR evaluează continuu impacturile potențiale ale riscurilor și
oportunităților de mediu identificate în operațiunile desfășurate. În ceea ce privește perioada de raportare, nu există niciun impact semnificativ asupra activelor și pasivelor Companiei.

Mediul intern

Deficitul de forță de muncă din industria de aviație rămâne o problematică și o provocare reală având în vedere cerința de personal calificat și specializat, nivelul ridicat al experienţei şi pregătirii profesionale impuse de specificul activităţilor din domeniu.

Perspective

Perspectivele companiei depind în mare măsură de contextul global și evoluția factorilor cheie. Situația pandemică cât și criza economică și geopolitică globală nu au modificat angajamentul AEROSTAR în raport cu responsabilitățile stabilite. AEROSTAR este angajată pe deplin să asigure continuitatea afacerii, acționând prin măsuri integrate la nivelul sistemului de management și monitorizând continuu dezechilibrele economice și financiare globale.

Resursa umană reprezintă un factor important în performanța, eficacitatea, evoluția și dezvoltarea companiei. AEROSTAR este implicată în susținerea angajaților, dezvoltarea lor profesională, atragerea și reținerea în organizație prin preocupările înscrise în strategia de dezvoltare și evaluarea performanțelor.
Prin politicile de resurse umane adoptate, se asigură oportunităţi egale pentru toţi angajaţii, fără discriminare, în ceea ce priveşte cariera profesională sau oricare altă practică de muncă. De asemenea, recunoscând importanţa ocupării forţei de muncă în condiţii de stabilitate pentru angajați şi în aceeaşi măsură pentru comunitatea locală, AEROSTAR are în prezent 85,7% din contractele individuale de muncă încheiate pe durată nedeterminată, evitând utilizarea în exces a muncii efectuate temporar.

În perioada de raportare a semestrului I 2022, în AEROSTAR nu au fost înregistrate accidente de muncă. Aerostar acționează consecvent pentru reducerea riscurilor de accidente și boli și aplică în activitatea sa norme și reglementări interne ce asigură conformarea cu cerinţele legale cât și planuri de prevenire și protecție împotriva Coronavirus.

Contractul Colectiv de Muncă pentru perioada 01.04.2022 – 31.03.2024 prevede pachetul de beneficii care să acopere dinamica nevoilor și cerințelor angajaților și creșteri salariale de 15.5%.

În Europa, AEROSTAR  furnizează  servicii de mentenanță pentru aviația civilă,
produse de aviație (sisteme trenuri de aterizare, piese mecanice, ansamble și
subansamble), echipamente electronice și echipamente de sol.
În Asia și Africa furnizează servicii de mentenanță aviație civilă și în Canada
furnizăm produse de aviație.

În România, AEROSTAR furnizează servicii de reparație pentru avioane militare și
reparație piese și componente electronice pentru avioane militare,
modernizări, integrări și mentenanță pentru sistemele de aviație militară,
servicii de reparare ale sistemelor și ale lansatoarelor și produse de aviație
civilă.

Aerostar operează pe trei segmente, materializate în linii de afaceri care
reflectă structura organizatorică și de management conform serviciilor
oferite:

-Fabricaţia de produse de aviaţie

Aerostar este furnizor semnificativ de aerostructuri, componente, ansambluri și sisteme hidraulice pentru programe globale de fabricație. Echipamentele, ansamblele și piesele produse de AEROSTAR intră în componența unui mare număr de avioane comerciale: Airbus A320, A321,
A330, A350, Boeing B737, B787, B767, Gulfstream G650, Dassault
F7X, Bombardier Challanger seria 600 și Global 5000/6000.

-Mentenanţă avioane comerciale

AEROSTAR este furnizor important de servicii de întreținere la nivel industrial (lucrări de întreținere de bază și complexe de nivel B, C și D, modificări structurale, modernizări ale sistemelor de avionică) pentru avioane comerciale Airbus familia
A320 şi Boeing B737 seriile 300- 900.

-Sisteme pentru apărare – aero,terestre şi navale.

AEROSTAR este activă în programe de modernizări, integrări şi mentenanţă de sisteme de aviaţie militare şi apărare, fiind furnizor de prim rang pentru Ministerul Apărării Naţionale din România și operator economic autorizat înscris în Registrul Unic al operatorilor economici şi al capacităţilor de producţie şi/sau de servicii pentru apărare din industria naţională de apărare.

În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2022 s-a menținut trendul în creștere pentru fabricația produselor de aviație ca urmare a creșterii cererii de avioane pe piața globală și a redresării treptate a zborurilor de călătorie. Revenirea traficului aerian a
condus și la o creștere pe domeniul serviciilor MRO aviație civilă, potrivit AEROSTAR.

Articole recente

Autoritatea pentru Reformă Feroviară lansează în licitaţie achiziţia prin PNRR a celor 12 automotoare electrice pe hidrogen

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat, vineri, în licitaţie achiziţia prin Planul Naţional de…

2 ore ago

După ce a anunțat oficial parteneriatul cu Grupul Superbet, clubul CSU ASE câștigă cea mai importantă competiție internă de șah

Cea mai puternică întrecere șahistică din România, Superliga Națională de Șah, desfășurată la Oradea în…

2 ore ago

Preşedintele Iohannis a semnat decretul prin care Sebastian Burduja este desemnat ministru interimar al Educaţiei

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, vineri, decretul prin care ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Sebastian…

2 ore ago

Blue Air amână pentru a doua oară reluarea zborurilor, prevăzută pentru 10 octombrie

Operatorul aerian low-cost Blue Air nu va relua zborurile din 10 octombrie însă anunţă că…

2 ore ago

Ministrul de externe PÉTER SZIJJÁRTÓ, la un eveniment organizat de Huawei: Ungaria nu va discrimina niciodată investitorii, în funcție de țara lor de origine

*„Există o singură cerință: investitorii trebuie să respecte legile și reglementările”, a declarat Péter Szijjártó,…

2 ore ago