Comunicate de presa

Agențiile de turism beneficiază de proceduri simplificate online, puse la dispoziție de către Ministerul Turismului, prin intermediul Punctului de Contact Unic electronic – PCUe

Conceput sub forma unui catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administrației publice centrale și locale, Punctul de Contact Unic electronic, sistem gestionat de către Agenția pentru Agenda Digitală a României, instituție aflată în subordinea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, facilitează dialogul pe cale electronică între cetățeni, mediul de afaceri și instituțiile publice.

Astfel, din perspectiva simplificării serviciilor gestionate de către Ministerul Turismului, a fost organizată o întâlnire cu peste 80 de reprezentanți ai agențiilor de turism din toată țara, pentru a face cunoscute prevederile noilor acte normative care reglementează activitatea în acest domeniu, fiind exemplificată modalitatea simplificată de transmitere și soluționare a solicitărilor, prin intermediul internetului.

În aceste condiții, solicitările din partea agențiilor de turism referitoare la noua modalitate de licențiere a acestora, raportările lunare privind numărul de pachete contractate și vândute, valoarea totală a sumelor încasate în avans și achitate de către furnizori, instrumentele de garantare deținute pot fi transmise cu ușurință, pe cale electronică, prin intermediul Punctului de Contact Unic electronic, sistem disponibil la adresa edirect.e-guvernare.ro.

Simplificarea și debirocratizarea administrației publice, eliminarea mersului la ghișee și accesibilitatea, prin intermediul internetului, la serviciile oferite de instituțiile statului sunt priorități pentru mine și pentru întregul Executiv, motiv pentru care venim în sprijinul românilor prin intermediul unor platforme care aduc relația cetățean – instituție la un click distanță. Un astfel de exemplu este Punctul de Contact Unic electronic, iar întâlnirile, precum cea organizată de Ministerul Turismului și AADR, dovedesc faptul că sistemele gândite de noi își ating obiectivul de a digitaliza comunicarea dintre cetățean și instituție dacă sunt folosite la adevăratul lor potențial”, a declarat Petru Bogdan Cojocaru, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.

Dialogul deschis și transparent între instituțiile administrației publice, fie ele locale sau centrale, și cetățeni, reprezentanți ai mediului de afaceri sau nu, justifică înrolarea autorităților în PCUe.

Dacă în anul 2011 erau înscrise în PCUe un număr de 10 instituții, în prezent 451 de autorități, structuri teritoriale și ordine profesionale oferă cetățenilor din țară și din spațiul comunitar posibilitatea de a vizualiza, dar și de a obține online avize, autorizații, certificări, calificări prin intermediul unui portal unic la nivel național”, a declarat Liviu Stoica, președintele Agenției pentru Agenda Digitală a României.

Articole recente

ELECTROMAGNETICA S.A. – Rezultate financiare aferente S1 2025

ELECTROMAGNETICA S.A. informează acționarii și investitorii că Raportul Semestrial privind rezultatele financiare la data de…

6 minute ago

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România

UniCredit Bank S.A. (UniCredit Bank) anunță încheierea cu succes a fuziunii cu Alpha Bank România…

16 minute ago

Ministrul ucrainean de externe, mesaj pentru Péter Szijjártó: “Poți să-ți trimiți plângerile – și amenințările – prietenilor tăi de la Moscova”

Ungaria îşi poate ”adresa plângerile şi ameninţările prietenilor săi de la Moscova” şi nu Kievului,…

24 de minute ago

UE a importat gaze lichefiate ruseşti în valoare de 4,48 miliarde euro în primul semestru

Uniunea Europeană a importat, în primele şase luni ale acestui an, gaze lichefiate din Rusia…

30 de minute ago

Federația SILVA Proiectul de „reformă” a ROMSILVA este greșit! Silvicultorii ies din nou în stradă să protesteze

Federația Sindicatelor din Silvicultură SILVA a atras atenția încă de la apariția draftului de proiect…

32 de minute ago

This website uses cookies.

Read More