Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzDonald Tusk/ Sursa foto: Facebook
Producătorul european de avioane Airbus a obţinut luni o comandă majoră din partea companiei aeriene poloneze LOT, pentru 40 de aeronave A220, marcând cea mai mare investiţie din istoria transportatorului naţional şi semnalând o apropiere strategică între Polonia şi Franţa, transmite Reuters.
Acordul, evaluat la până la 3,5 miliarde de dolari, include opţiuni suplimentare pentru încă 44 de aeronave, ceea ce ar putea aduce comanda totală la 84 de unităţi, potrivit analiştilor Cirium Ascend. Achiziţia vine după o competiţie strânsă cu producătorul brazilian Embraer, fiind considerată un moment definitoriu pentru ambiţiile Varşoviei de a transforma LOT într-un jucător-cheie în transportul aerian din Europa de Est.
CEO-ul LOT, Michał Fijoł, a declarat că alegerea A220 s-a bazat strict pe criterii economice: ”Eu lucrez doar cu cifre,” a spus acesta pentru Reuters.
Totuşi, prezenţa numeroşilor oficiali din Polonia, Franţa şi Canada la conferinţa de presă a subliniat dimensiunea politică a deciziei. Ministrul polonez al infrastructurii, Dariusz Klimczak, a explicat că relaţiile economice consolidate dintre cele două ţări susţin şi cooperarea politică.
Comanda vine într-un moment în care guvernul pro-european al Poloniei, condus de Tusk, încearcă să repare legăturile cu partenerii occidentali după ani de tensiuni.
În mai, Franţa şi Polonia au semnat un tratat de cooperare extinsă în domeniile apărării şi energiei nucleare. În 2016, guvernul conservator anterior anulase brusc o comandă de 3,5 miliarde de dolari pentru elicoptere Caracal produse de Airbus, gest care a provocat o reacţie dură din partea Franţei.
Noua comandă ar putea deschide calea şi pentru vânzări de echipamente militare Airbus către Polonia, inclusiv avioane de realimentare în aer (MRTT) şi transportoare A400M, potrivit unor surse din industrie.
Dincolo de implicaţiile geopolitice, contractul este o victorie importantă pentru programul A220, care a fost preluat de Airbus de la Bombardier în 2018. Cu toate că avionul este apreciat pentru eficienţa sa, vânzările au fost inegale până acum. Analiştii spun că acest contract duce programul ”mai aproape de pragul de rentabilitate”.
În replică, Embraer a transmis că respectă decizia LOT, dar a sugerat că politica europeană a jucat un rol în alegerea Airbus.
”Înţelegem că trăim un moment excepţional în care geopolitica contează,” a spus compania braziliană, adăugând că va continua să susţină flota existentă de avioane Embraer operată de LOT.
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More