Categories: Fără categorie

Airbus a livrat 863 de avioane în 2019 şi a redevenit cel mai mare constructor mondial de avioane

Grupul european Airbus a redevenit anul trecut cel mai mare constructor mondial de avioane, după ce a livrat un număr record de 863 de aparate, în creştere cu 7,9% comparativ cu 2018, ceea ce i-a permis să treacă în faţa rivalului american Boeing, au declarat miercuri, pentru Reuters, surse din apropierea constructorului european, potrivit Agerpres.

O schimbare de poziţie între cei doi giganţi care domină industria aeronautică mondială era de aşteptat având în vedere criza provocată de modelul 737 MAX, care a obligat Boeing să oprească producţia celui mai bine vândut avion al său şi să schimbe directorul general la finele lunii decembrie. Însă numărul record de avioane livrate de Airbus anul trecut scoate în evidenţă decalajul pe care Boeing trebuie să îl recupereze.

Airbus a întâmpinat şi el dificultăţi industriale care, în luna octombrie, au obligat compania să îşi revizuiască ţinta de livrări cu 2-3%. Cu toate acestea, potrivit surselor citate de Reuters, Airbus a alocat resurse suplimentare la finele anului trecut pentru a putea depăşi pe ultima sută de metri ţinta de vânzări de 860 de aparate pe care o viza pentru 2019.

Airbus nu a făcut comentarii cu privire la cifrele de livrări dezvăluite de Reuters, care trebuie auditate înainte de a putea fi publicate în mod oficial.

Un număr de 863 de avioane livrate într-un an reprezintă un record care nu a fost atins niciodată până acum de un constructor şi permite Airbus să redevină liderul mondial al sectorului aeronautic, un loc pe care Boeing îl ocupa din 2011. Potrivit Reuters, pentru a obţine acest rezultat, Airbus a realocat mai multe mii de angajaţi şi a anulat concediile de sărbători pentru unii dintre aceştia, ceea ce ar putea avea un impact asupra marjei de profit.

Comparativ, rivalul Boeing a anunţat în mod oficial că în perioada ianuarie-noiembrie 2019 a livrat doar 345 de aparate, mai puţin de jumătate faţă de cele 704 avioane livrate în perioada similară a lui 2018.

În mod normal, companiile aeriene plătesc pentru avioanele comandate unui constructor aeronautic în momentul în care li se livrează avioanele, ceea ce face din numărul de aparate livrate un indicator important pentru situaţia în care se află cei doi mari producători mondiali de avioane.

Articole recente

Serbia este gata să cumpere NIS, dar Rusia nu este interesată — șeful Srbijagas

Dusan Bajatovic a subliniat că, pentru a elimina complet NIS de pe lista sancțiunilor SUA,…

2 ore ago

Chiriţoiu, după introducerea noilor cote de TVA: Vom investiga, dacă vom găsi situaţii în care creşterile sunt neobişnuit de mari

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, anunţă că instituţia pe care o conduce va investiga situaţiile…

2 ore ago

Ministrul Energiei estimează o scădere a preţului energiei cu 5 – 15%, în maximum un an şi jumătate

Ministerul Energiei împreună cu Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) şi Consiliul Concurenţei…

2 ore ago

Restructurarea Ministerului Energiei va fi finalizată în două săptămâni (ministru)

Restructurarea Ministerului Energiei se va finaliza în două săptămâni, dar instituția trebuie aliniată din punct…

2 ore ago

Popa (BNR): Până la sfârșitul anului vom dispune de întreaga dotare tehnologică necesară tipăririi bancnotelor euro

România va dispune, până la sfârșitul acestui an, de întreaga dotare tehnologică necesară tipăririi bancnotelor…

5 ore ago

Acordul comercial UE-SUA: stabilitate pe termen scurt sau declin pe termen lung pentru Europa? (analiză Ecaterina Mațoi)

Cele două mari piețe și blocuri comerciale de pe malurile Atlanticului au negociat timp de…

5 ore ago

This website uses cookies.

Read More