Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzTranziția la economia verde presupune și o tranziție de strategie, adică trecem de la strategia clasică, axată doar pe business și pe indicatori pur financiari, la o strategie care integrează și sustenabilitatea, a spus Alexandra ȘICA, PR & IR Manager TeraPlast, la ROMANIAN SUSTAINABILITY FORUM, organizat de Financial Intelligence.
Ea a adăugat: “Acesta este un proces care implică evaluare, analiză, concluzii și, apoi, un plan foarte concret cu ceea ce urmează să faci, adaptat bineînțeles business-ului.”
Alexandra Șica a vorbit despre ceea ce a făcut Teraplast până acum: ”Recent, am investit în extinderea capacității de reciclare.
Anul trecut, am preferat să cumpărăm energie verde, avem o centrală fotovoltaică, investim într-una nouă, astfel încât să continuăm să avem avantaje, instrumente prin care să ne reducem amprenta de carbon. Am investit în ambalaje biodegradabile”.
Ea a spus că, deși plastic este un cuvânt non-grata în discuțiile despre sustenabilitate, există totuși o diferență între plasticurile pe care le folosim câteva minute și o țeavă care se îngroapă și care are durată de viață de 50 de ani: ”Acolo unde există alternative – materiale biodegradabile, plastic reciclat, noi o să fim primii care spunem că trebuie să folosim alternativa.
Trebuie însă să fim realiști, dacă stăm să ne gândim la viața noastră ca indivizi de zi cu zi, nu am avea același confort fără plastic. Provocarea însă este cum să închidem cercul, cum să îl folosim responsabil, să-l recuperăm și să facem ceva cu el, să nu ajungă să fie îngropat. Dacă ne uităm la statistici, sunt niște cantități imense de plastic de toate felurile care ajung în gropile de gunoi, ajung să fie îngropate și nu numai în Europa, ci în lume.
Teraplast Recycling, fabrica noastră de reciclare, este cel mai mare producător de PVC reciclat micronizat din Europa. Cu toate astea o cantitate semnificativă din materia primă, respectiv deșeuri din PVC rigid, suntem nevoiți să o cumpărăm din străinătate.
Este nevoie de oportunități de finanțare de la stat sau de la bănci, dar în același timp, ține și de interesul și prioritatea pe care o dă compania sustenabilității. ”
Nici companiile mari nu sunt scutite de provocări cu privire la raportarea sustenabilității, a mai spus Șica: ”Provocările sunt inclusiv de ordin de învățare. În momentul de față, ai acces la consultanți, la companii care te pot iniția în ce înseamnă ABC-ul în sustenabilitate, ce înseamnă schimbări climatice, de ce trebuie să ne pese, de ce trebuie să depunem eforturi astfel încât să nu crească temperatura mai mult cu X grade Celsius și, cumva, toată piața învață. ”
În opinia sa, alături de executiv, și responsabilul de IR ar trebui să fie capabil să expună, să evidențieze și să explice toată activitatea companiei din punct de vedere ESG.
Canada ”are intenţia” să recunoască Palestina ca stat la Adunarea Generală a ONU, în septembrie,…
Kamala Harris, candidata democrată înfrântă în alegerile prezidenţiale americane de la sfârşitul lui 2024, nu…
Guvernul va aproba în şedinţa de joi un proiect de hotărâre pentru stabilirea mecanismului naţional…
Ucraina va "corecta" o lege care revocă independenţa organismelor anticorupţie, lege care a stârnit un…
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
This website uses cookies.
Read More