Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzInterviu cu Alexandru Mihăilă, Finance & Online Director Kanal D
Kanal D a împlinit pe 1 martie 15 ani; cum vedeți evoluția Kanal D în toți acești ani?
Alexandru Mihăilă: Evoluția Kanal D reprezintă un rezultat, cum îmi place mie să spun mereu, un rezultat anticipat, efect al unei strategii bine articulate. Reprezintă încununarea eforturilor susținute ale echipei. Când muncă se combină cu inovația, creativitatea și curajul, rezultatele vin. Iar Kanal D face acest lucru an de an. Kanal D este un trendsetter pe piața televiziunilor din România și ne mândrim cu acest statut. Am adus românilor show-uri TV inovatoare, precum “Bravo, ai stil!”, “Exatlon”, “40 de întrebări cu Denise Rifai”, seriale-fenomen care au schimbat obiceiul de consum al telespectatorilor din întreaga țară. Ne bucurăm că putem oferi publicului un conținut diversificat și inovator, TV, Radio și Digital. Suntem mândri de faptul că televiziunea Kanal D se află în acest moment în top trei stății TV din România, adesea fiind pe locul 1, atât în Day Time cât și în Prime Time. În 2021, de exemplu, Kanal D s-a plasat pe locul doi în top, în Prime Time (20:00-24:00), cu 6,7% Rating și 16,8% cota de piață, înregistrând o creștere de 17% a cotei piața față de anul anterior. În cei 15 ani de existență, Kanal D a înregistrat o creștere de peste 8 ori a cotei de piața, în Prime Time (20:00-24:00), la nivelul publicului Național.
Care a fost cea mai mare provocare de la începutul pandemiei?
Alexandru Mihăilă: Provocarea pentru noi a fost să ne adaptăm rapid în condiții restrictive. Ne-am organizat într-un timp record și am asigurat continuitatea emisiilor fără nicio sincopă, atât pe TV, cât și la radio și în mediul online, venind cu un conținut fresh în permanentă. Am reușit să oferim telespectatorilor calitatea cu care erau obișnuiți, fără că aceștia să simtă vreun disconfort generat de bătăile de cap pe care ni le-a dat pandemia. În același timp, ne-am asigurat că oamenii sunt în siguranță la muncă, respectând toate procedurile generate în contextual acestei crize sanitare. Anul acesta am înființat “theXclusive”, un canal de YouTube cu conținut exclusiv – emisiuni în sine, care răspund preferințelor unui public foarte divers și exigent.
Dorința noastră este aceea de a inova în permanență și de a fi în legătură cu consumatorii noștri.
Cum au evoluat site-urile din portofoliul Kanal D anul trecut, marcat de pandemia COVID 19?
Alexandru Mihăilă: Conform așteptărilor. Eu sunt un om de cifre. Gândesc, trăiesc, evoluez prin cifre. Acesta este motivul pentru care am dezvoltat, alături de echipa mea, un sistem de analiză și evaluare extrem de bine pus la punct, bazat pe cifre. Analizăm cifrele zilnice, cele săptămânale și lunare. Comparăm, studiem, tragem concluzii și implementăm. Nimic nu este întâmplător, nimic nu ne surprinde. Am atins o maturitate a muncii în online care ne permite să estimăm rezultatele. Avem o stabilitate a traficului generat de “asset-urile” noastre, iar ceea ce vine în plus, într-o zi normală de muncă, reprezintă, din punctul nostru de vedere, un bonus. Ulterior, aceste “bonusuri” sunt “disecate”, analizate, transformate în cifre și integrate în sistem. Apoi apare un alt “bonus” și tot așa… Consumatorii noștri au fost în permanentă conectați la informația livrată atât pe site urile noastre (kanald.ro, wowbiz.ro, Kfetele.ro, stirilekanald.ro, radioimpuls.ro), cât și prin conținutul nostru video exclusiv.
Cum au fost afectate veniturile din segmentul digital Kanal D de această pandemie?
Alexandru Mihăilă: Nu au fost afectate. Iar acest lucru a fost posibil pentru că am dezvoltat permanent ceea ce avem și am inovat. Și nu ne oprim aici, ne dorim să venim în întâmpinarea utilizatorilor noștri din online, fiind mereu atenți la trenduri și la nevoile lor specifice. De altfel, așa am făcut și în cazul theXclusive, canalul de YouTube care le stă la dispoziție tuturor celor interesați, gratuit și de pe orice dispozitiv.
Care sunt cele mai de succes secțiuni în prezent? Și cum ați adaptat conținutul de advertising?
Alexandru Mihăilă: Online-ul Kanal D se dezvoltă în două direcții: website-uri și Video Online. Prima secțiune este alcătuită de website-urile din portofoliu: kanald.ro, stirilekanald.ro, wowbiz.ro. redioimpuls.ro și kfetele.ro. Va pot spune că am încheiat anul 2021 pe plus, cu site-urile noastre.
Cea de-a două direcție este secțiunea Video Online, în care Kanal D a investit mult în ultimii ani și o face în continuare. Vorbim aici despre două canale importante de YouTube exclusiv cu content produs pentru online, WOWnews și theXclusive, cu emisii de referință care adună milioane de vizualizări lunar. Show-urile online exclusive sunt generatoare de conținut pentru toate platformele din patrimoniul Dogan Media.
Conținutul de advertising, atât pentru website-uri cât și pentru show-urile online, este variat și adesea adaptat produselor. Avem multe proiecte personalizate, dedicate și avem o echipa foarte creativă care oferă idei de promovare personalizată partenerilor noștri.
Care este profilul cititorului pe segmentul digital Kanal D?
Alexandru Mihăilă: Diversificat. Pot spune, în acest moment că asset-urile din patrimonial Dogan Media sunt atât de diferite, încât reușim, să satisfacem un spectru larg de cititori. Pentru iubitorii de televiziune avem kanald.ro – un site dedicat postului nostru TV, show-urilor, serialelor, jurnalelor informative și vedetelor Kanal D. Iubitorii de Știri și actualitate au la dispoziție stirilekanald.ro – cu informații complementare Știrilor TV de la Kanal D, un “jurnal TV non-stop”, cum ne place nouă să îl numim, pentru că este alimentat cu știri 24 de ore din 24.
Pentru iubitorii de vedete și știri generaliste există wowbiz.ro, o publicație online bogată în articole exclusive, informații de ultima ora și dezvăluiri din viață personajelor momentului din țară și din străinătate. Amatorii de radio pot accesa radioimpuls.ro, de fapt aceasta e interfața din online a celui mai fresh post de radio din România. Amatorii de lifestyle feminin au la dispoziție Kfetele.ro, un site destinat doamnelor și domnișoarelor, în care predomină informațiile utile de stil de viață, beauty, trucuri de frumusețe, dar și știri din viață vedetelor.
Referitor la conținutul video exclusiv, publicul poate accesa, cum spuneam și mai sus, o serie de emisiuni create special pentru online, cu un conținut difersificat, fie că vorbim despre povești de viață intense (“În oglindă”), divertisment la superlativ (“Duet cu Alexandra”, “Detectorul de minciuni”, “Fiță cu Adiță”), cooking (“Well Done”, “Wild Cooking”) etc.
Ce ne puteți spune de digitalizarea Kanal D? Care sunt planurile Kanal D, în general, dar și din punctul echipei de Vânzări (dacă se poate), pentru piața online care se dezvoltă atât de rapid?
Alexandru Mihăilă: Investim în continuare în online. Înțelegem nevoile cititorilor de cât mai multă informare și ne concentrăm eforturile în această direcție. Investim atât în dezvoltarea website-urilor din patrimoniu, dar și în proiecte noi online. De asemenea, cum spuneam anterior, acordăm o atenție sporită producțiilor video destinate exclusiv online-ului. Putem spune că am creat deja show-uri ce pot alimenta cu lejeritate o televiziune online. Și planurile noastre de dezvoltare continuă.
S-a schimbat piața de publicitate online din România, în urmă pandemiei?
Alexandru Mihăilă: Deși pandemia a determinat creșteri uriașe ale consumului de TV și Digital, piață de publicitate online a înregistrat o scădere bruscă la nivel global în timpul lockdownului din primăvară anului 2020, însă piață a încercat o recuperare rapidă prin creșterea investițiilor în zona de programmatic, social media și digital content dedicat (influenceri). În 2021 a existat o creștere de 3% a bugetelor de online, însă cu o scădere de aproximativ 14% vs 2020 în lunile de vara și aproximativ – 8 % în ultimile 2 luni ale anului.
Cum se va adapta în continuare Kanal D evoluției pieței Digital?
Alexandru Mihăilă: Ne-am propus să continuăm dezvoltarea operațiunilor digitale, în special în ceea ce privește producția de conținut video exclusiv și adaptat mediului online. Ne dorim să transferăm expertiză și capacitățile de producție din TV în online, urmând să extindem portofoliul de conținut video online, lansând în continuare producții care să răspundă nevoilor și afinităților userilor din mediul virtual.
Care sunt planurile pentru viitor?
Alexandru Mihăilă: Investim în oameni, în perfecționare și dezvoltare, în traininguri specifice nevoilor identificate, în echipamente și proiecte noi. Așa cum Kanal D este o televiziune inovatoare, și Kanal D online a fost și va fi în continuare un trendsetter.
Guvernul portughez se va consulta cu preşedintele şi parlamentul în vederea recunoaşterii statului Palestina la…
Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a anunţat joi că a promulgat legea ce restabileşte independenţa organismelor…
Ministrul Investiţiilor şi Fondurilor Europene, Dragoş Pîslaru, a declarat joi că data limită pe care…
Direcția Anti-Fraudă ANAF a început, în aceste zile, o acțiune la sediile firmelor care oferă…
Autor: Alin Ionescu (Articol preluat cu acordul autorului) România și Bulgaria sunt singurele țări europene…
USR Cluj îl acuză pe primarul Boc că menține pentru angajații din Primăria Cluj un…
This website uses cookies.
Read More