Update articol:

Alexandru Nazare:  Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) penalizează investițiile și dezvoltarea

Alexandru Nazare:  Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) penalizează investițiile și dezvoltarea
 - poza 1

Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) este o taxă care penalizează investițiile și dezvoltarea și pune sub semnul întrebării eforturile pe care economia privată le-ar putea face în scopul susținerii relansării economiei României, a declarat, recent, ministrul finanțelor Alexandru Nazare, la conferința Income Magazine.   

Acest a spus: “Am spus acest lucru și în momentul în care am propus eliminarea IMCA, acum câteva luni. Atunci, am explicat că acesta este un prim pas pentru relansarea economică a României, pentru că investițiile private, care sunt de trei ori mai mari decât investițiile publice, sunt sursa prin care se poate relansa economia în 2026 și că trebuie să începem cu eliminarea frânelor și aberațiilor fiscale care penalizează relansarea economică a României, într-un moment în care creșterea economică decelerează.

Decizia din coaliție de la acel moment și nu este un moment foarte îndepărtat, vorbim de acum aproximativ două luni de zile, când am discutat Pachetul 2, a fost să nu abroge IMCA, așa cum am propus în prima variantă pentru pachetul 2.

Din discuțiile cu partenerii de coaliție și cu grupul pe zona economică pe care l-am lansat, se pare că, astăzi,  există o disponibilitate mult mai mare în coaliție să găsim o soluție fezabilă pentru IMCA”.

Potrivit domnului Nazare, în condițiile eliminării IMCA, trebuie găsite soluții de compensare: “Este foarte important să ne concentrăm în a identifica toate aceste soluții de compensare, pentru că eliminarea IMCA ar însemna un boost  foarte important pentru economie în 2026 – vorbim de companii care și-au blocat investițiile, companii care au vrut să investească în România și nu au mai investit, companii care au vrut să-și extindă activitatea și nu și-au mai extins-o”.

În acest context, Alexandru Nazare a adus în discuție și activitatea ANAF: “Vorbim aici de restanțe în privința consolidării direcției de prețuri de transfer. Acest lucru a demarat, se întâmplă în acest moment. Am recuperat pe multe din palierele legate de prețuri de transfer. Suntem în direcția bună din punctul meu de vedere. Asta nu înseamnă că se va rezolva problema prețurilor de transfer peste noapte, dar am făcut mari progrese, iar acestea sunt reflectate în etapele noastre de validare pentru OCDE.

Dacă acest lucru se va menține, sunt convins că și rezultatele se vor vedea în 2026. Ele se văd deja, pentru că avem progrese pe acorduri de prețuri în avans și acest lucru care ne ajută pentru aderarea la OCDE”.

Întrebat despre situația anului 2025 din punct de vedere macroeconomic, domnul Nazare a spus: “Având în vedere pericolul prin care am trecut în acest an – posibilitatea pierderii calificativului de investiții pe care am evitat-o, posibilitatea avansată a suspendării fondurilor europene pentru 2026, pe care am depășit-o, greutățile în a atinge o cifră de deficit pentru 2025 care să fie credibilă, lucru pe care l-am depășit – consider că sunt foarte multe lucruri bune care s-au întâmplat până în acest moment, care transmit credibilitate și sunt deja validate.

Agențiile de rating au validat de patru ori consecutiv traiectoria pe care ne aflăm astăzi. Cred că, în momentul de față, execuția este compatibilă cu atingerea țintei de deficit pe care ne-am asumat-o, de 8,4%. Practic, pericolele care planau asupra economiei României în 2025 au fost evitate. In momentul de față, va trebui să ne concentrăm în decembrie pe construcția unui buget corect, unui buget realist, unui buget sustenabil, prin dialog, bineînțeles, cu toți partenerii din coaliție, astfel încât să evităm pericolele din anii trecuți, legate de supraevaluarea unor venituri sau subestimarea unor cheltuieli. Mă refer la un buget care să se sprijine în primul rând pe investiții și pe absorbția cât mai bună a banilor europeni în 2026, pentru că 2026 va fi testul decisiv pentru absorbția banilor din PNRR, resursă esențială care să sprijine creșterea economică în 2026”.

 

 

 

BVB | Știri BVB
INTERCAPITAL EUR ROMANIA GOVT BOND 5-10YR UCITS ETF (ICGROETF) (18/11/2025)

Intarziere planificata in publicarea NAV oficial pentru 17 noiembrie 2025

INTERCAPITAL CROBEX10TR UCITS ETF (ICCROETF) (18/11/2025)

Intarziere planificata in publicarea NAV oficial pentru 17 noiembrie 2025

INTERCAPITAL SBITOP TR UCITS ETF (ICSLOETF) (18/11/2025)

Intarziere planificata in publicarea NAV oficial pentru 17 noiembrie 2025

INTERCAPITAL BET-TRN UCITS ETF (ICBETNETF) (18/11/2025)

Intarziere planificata in publicarea NAV oficial pentru 17 noiembrie 2025