Update articol:

Alexandru Petrescu: ”DIGITALUL oferă soluții eficiente în combaterea epidemiei COVID-19”

Urgența globală creată de epidemia de coronavirus, corelată cu impredictibilitatea evoluției acesteia și magnitudinea consecințelor medicale, economice și sociale, generează augmentarea utilizării tehnologiilor digitale în moduri tradiționale și convergent-inovative, în cooperarea strânsă dintre furnizorii de tehnologie, autorități și populație precum și între guverne. Această cooperare demonstrează capacitatea tehnologiei de a uni cu succes și eficacitate toți stakeholderii, într-un efort comun de răspuns în fața acestei provocări. Toate domeniile majore care compun răspunsul la această provocare mondială sunt în prezent asistate de tehnologie și au transformat în contributori activi mediul de afaceri, companiile de tehnologie, autoritățile din toate domeniile și nu în ultimul rând cetățenii – inclusiv copiii familiarizați cu utilizarea echipamentelor digitale, a scris Alexandru Petrescu, fostul ministru al comunicațiilor, pe pagina sa de Facebook.
 
Valențele multiple ale tehnologiei și eforturile companiilor tech precum Facebook, Alibaba, Current Health, ZTE Corp, companii de comunicare mobilă sunt evidente în această perioadă în acțiunile de controlare a epidemiei, de la simplă utilizare a tehnologiei mobile pentru comunicare instantanee de date reale și instruire prin telemedicină pentru populație, cadre medicale sau personal guvernamental indiferent de localizarea geografică (centre urbane sau zone izolate) și mergând până la utilizarea noilor tehnologii precum Big Data mining și Inteligență Artificială pentru prelucrarea informațiilor pe bază de algoritmi și modelarea scenariilor evolutive.
 
Utilizăm aplicații inteligente pentru monitorizarea în timp real a contaminării, evoluția pacienților infectați și a persoanelor carantinate; procesăm date cumulate la orice scară geografică pentru identificarea tiparelor de mobilitate, folosim tehnologii Cloud pentru conectare în timp real a facilităților medicale de toate tipurile, din toate zonele și geografiile pentru cererea și oferta de produse și servicii medicale; folosim Machine Learning și Predictive Analytics pentru modelarea evoluției epidemiei și probabilitatea apariției altor contaminări în masă și utilizăm tehnologia pentru combaterea efectelor psihologice ale izolării sociale, anxietății, panicii și menținerea comunicării și incluziunii în comunitate.
Pentru a furniza servicii și a reduce contactul uman ca principal factor de risc în această perioada, utilizăm drone pentru verificarea temperaturii rezidenților în zone contaminate și conformarea la restricțiile impuse de carantină; folosim vehicule fără conducător și roboți pentru preluare și distribuție/administrare de medicamente și alimente. 
 
Eforturile tradiționale de detectare și tratament sunt multiplicate de capabilitățile excepționale demonstrate de tehnologie în față acestei provocări, prin combinarea serviciilor administrate fizic cu tehnologia digitală și asigurarea unui nivel adecvat de securitate cibernetică, drept condiție primordială de succes al serviciului tehnologiei în slujba oamenilor.