Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzUcraina a făcut informări părții române doar despre dragaje de întreținere, dar ei fac dragaj de adâncire a șenalului, ceea ce înseamnă modificarea substanțială a adâncimilor, ne-a declarat Alin Șerbănescu, reprezentant al Ministerului Transporturilor.
Reacția MT vine după ce Ambasada Ucrainei în România a spus că “toate lucrările de dragare pe Dunăre, desfășurate în prezent de către partea ucraineană, care sunt executate exclusiv în cadrul frontierei de stat a Ucrainei, sunt de natură operațională curentă și vizează exclusiv întreținerea căii navigabile”. “În august 2022, partea ucraineană a informat Administrația Fluvială a Dunării de Jos cu privire la lucrările planificate. În cazul în care partea ucraineană va planifica implementarea proiectelor majore diferite de cele operaționale curente, partea română va fi informată în prealabil și va avea loc convenirea acestora în conformitate cu legislația în vigoare, acordurile și convențiile internaționale”, a mai transmis Ambasada Ucrainei în România.
Imaginile transmise arată traseul vaselor ucrainene începând încă din decembrie anul trecut.
Antena 3 spune că, dincolo de Delta Dunării, argumentele care au stat în favoarea României în negocierile internaționale sunt legate de riscul erodării puternice a malului drept pe brațul Chilia, urmat de pierderi de teritoriu. De asemenea canalul Sulina în timp ar putea deveni impropriu desfășurării navigaţiei.
Se pare că ucrainenii ar fi dragat deja până la peste şase metri la gura Bâstroe, iar volumul apei pe Chilia și Sulina ar atrage și el deja semne de alarmă. În aceste condiții, acțiunea statului român poate fi deja extrem de întârziată, potrivit Antena 3.
Comisarul pentru transporturi Adina Vălean a declarat la Timișoara că executivul european nu poate aproba solicitarea Ucrainei de a introduce Brațul Chilia într-un coridor european de transport naval, întrucât celălalt stat riveran, România, nu este de acord.
Aceasta a spus la Antena 3: „Eu, la Comisia Europeană, am primit doar o solicitare a Ucrainei de introducere a brațului Chilia în rețeaua de transport principal europeană. Acest lucru nu poate fi decis unilateral nici de către Ucraina, nici de către Comisia Europeană. Trebuie acordul României. România ne-a trimis un răspuns în care își afirmă obiecțiile. Orice lucrări trebuie făcute respectând acordurile internaționale. Acest lucru ar fi o încălcare a acordurilor internaționale, iar Ucraina riscă ce riscă oricine care încalcă astfel de acorduri”.
„În marja Conferinței de Securitate de la Munchen, am discutat cu colegul meu, Dmitro Kuleba, și am solicitat clarificarea cât mai curând a poziției Ucrainei privind dragarea canalului Bîstroe, complementar demersurilor deja întreprinse de MAE român pe lângă partea ucraineană”, a scris ministrul de externe, Bogdan Aurescu, sâmbătă, într-o postare pe rețeaua socială Twitter. România se declară împotriva dragării canalului Bâstroe.
Autor: Andrei Rădulescu Industria a reprezentat în ultimele decenii ramura motor a economiei, care generează…
Mircea Mihăilescu rămâne Președinte de onoare „Obiectivul nostru este creșterea sustenabilă, iar prioritatea este execuția…
Preşedintele Dumei de Stat a Federaţiei Ruse, Veaceslav Volodin, a sosit luni în China, în…
Federaţia Patronatelor Societăţilor din Construcţii (FPSC) îşi exprimă îngrijorarea cu privire la pachetele recente de…
Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București,…
aprobata prin Decizia ASF nr. 807/21.08.2025 Denumirea si sediul social al societatii vizate Societatea vizata…
This website uses cookies.
Read More