Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzAutoritatea pentru Reformă Feroviară Română (ARF) și compania Alstom prezintă publicului primul tren interregional Coradia Stream. Trenul va fi una dintre principalele atracții ale evenimentului Săptămâna Europeană a Mobilității, în weekendul 21-22 septembrie 2024.
Acesta este primul tren Alstom de călători livrat în România din flota de 37 de unități electrice multiple comandate de ARF și primul tren electric nou livrat în țară în peste trei decenii.
“Aceste noi trenuri electrice vor marca un capitol important în istoria căilor ferate române, prin îmbunătățirea semnificativă a standardelor de confort pentru pasageri, precum și celor de viteză, siguranță și design modern. Ne bucurăm că publicul va avea ocazia să vadă trenul și să viziteze interiorul acestuia, în timpul Săptămânii Europene a Mobilității”, a declarat Gabriel Stanciu, Managing Director Alstom România, Bulgaria și Moldova.
Consumul mediu de energie pentru un astfel de tren este de 4.95 kilowati ora/kilometru.
Trenul interregional Coradia Stream cu șase vagoane a fost supus unui program foarte complex de teste – statice și dinamice – în conformitate cu reglementările europene STI (Specificații Tehnice de Interoperabilitate) și cu Normele tehnice naționale notificate (NNTR), obligatorii înainte ca trenul să fie introdus în programul de circulație cu pasageri. Trenul a finalizat deja toate testele obligatorii la Centrul de Testare Feroviară Făurei, iar certificările necesare pentru autorizarea de punere pe piață vor fi emise în cel mai scurt timp posibil.
Domnia sa a spus că există șanse ca primul tren electric să meargă pe șine la finalul anului. Potrivit programării actualizate, ultimul tren din cele 37 ar trebui să sosească în România până la finalul anului 2025.
Potrivit lui Gabriel Stanciu, termenele privind certificările nu pot fi controlate, inclusiv în Germania timingul de certificare este între 42-45 de luni. Apoi durează testarea produsului în conformitate cu specificul infrastructurii românești.
Domnul Stanciu a spus că a folosit mecanici de la operatorii privați pentru testele la noile trenuri, în condițiile în care operatorul național a spus că nu poate pune la dispoziție mecanici de locomotivă, din cauza sezonului estival și a înmulțirii trenurilor care au circulat în această vară.
Fiecare tren electric pentru ARF este format din șase vagoane, dispune de o capacitate de 351 de locuri și este dotat cu podea 100% joasă, asigurând accesul facil tuturor pasagerilor. Există două uși de acces pe fiecare parte a vagoanelor din mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Trenul include, de asemenea, patru toalete ecologice distribuite uniform pe toată lungimea sa, dintre care una este special adaptată pentru pasagerii cu mobilitate redusă. Pentru confortul pasagerilor, trenurile dispun de suporturi generoase pentru bagaje. Sistemul de informare a pasagerilor integrează un sistem audio și un sistem de afișare dinamică. În special, trenurile regionale Coradia Stream sunt echipate cu un sistem digital de contorizare a pasagerilor, care utilizează senzori de înaltă precizie pentru a furniza operatorilor date precise cu privire la traficul de pasageri pentru o planificare și optimizare eficiente.
Alstom a dezvoltat trenul Coradia Stream special pentru piața europeană. Aceste unități sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS de nivel 2 și aderă la standardele europene (EN) și
Specificații tehnice de interoperabilitate (STI). Acestea sunt concepute pentru a funcționa fără probleme în toate sistemele europene majore de alimentare cu energie electrică. În prezent, există peste 700 de trenuri Coradia Stream deja vândute în mai multe țări din Europa, inclusiv Danemarca, Olanda, Germania și Italia.
Cele 37 de trenuri vor fi distribuite către operatori din România, conform unor proceduri, 12 din acestea fiind destinate CFR Călători.
Producția acestor trenuri a fost mutată de la fabrica din Polonia, la fabrica din Germania, din cauza războiului din Ucraina.
Valoarea totală a contractului pentru cele 37 de unități electrice și serviciile de mentenanță asociate timp de 15 ani se ridică la 2.421.771.878 lei, fără TVA, fiind finanțat din fonduri europene și bugetul de stat.
Alstom investește în jur de 54 milioane de euro într-un centru modern de mentenanţă în Bucureşti, aşa cum există în cele mai avansate centre din lume, potrivit directorului general al Alstom pentru România, Bulgaria şi Moldova, Gabriel Stanciu.
Depoul Alstom Grivița este primul depou nou dedicat mentenanței trenurilor și locomotivelor electrice din România.
Potrivit acestuia, centrul va avea 12 posturi de lucru pentru mentenanță, unde vor putea intra simultan, în mentenanță, 12 trenuri. Vor fi angajate până la 100 de persoane. Potrivit lui Gabriel Stanciu, Alstom are în vedere electrificarea accesului la depou, dar așteaptă aprobările de la autorități.
Alstom activează în România de 30 de ani și este lider de piață în soluții de electrificare și semnalizare feroviară. Compania este responsabilă pentru implementarea soluțiilor de semnalizare sau electrificare pe coridorul feroviar Rin-Dunăre, precum și în zona Cluj, unde compania face parte și din consorțiul care construiește al doilea sistem de metrou din țară, în orașul Cluj Napoca.
Prima soluție de semnalizare urbană CBTC (Communication-Based Train Control) din România este în curs de implementare de către Alstom pe Magistrala 5 a metroului din București. Compania a fost, de asemenea, furnizorul de servicii de mentenanță pentru flota metroului bucureștean în ultimii 20 de ani, cu un contract în derulare valabil până în anul 2036.
Alstom se angajează să contribuie la un viitor cu emisii reduse de carbon prin dezvoltarea și promovarea unor soluții de transport inovatoare și sustenabile, pe care oamenii să le utilizeze cu plăcere. De la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, la sisteme la cheie, servicii, infrastructură, semnalizare și mobilitate digitală, Alstom oferă clienților săi diverși cel mai larg portofoliu din industrie. Cu prezență în 64 de țări și o echipă de peste 84 700 de persoane de 184 de naționalități, compania își concentrează abilitățile de proiectare, inovare și management de proiect acolo unde soluțiile de mobilitate sunt cele mai necesare. Cotată la bursă în Franța, Alstom a generat venituri de 17,6 miliarde de euro pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2024.
Ministerul eston de Externe a anunţat luni că l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al…
Germania va organiza cu sprijinul Iordaniei un "pod aerian umanitar către Gaza", a anunţat luni…
Secretarul general al Guvernului, Radu Oprea, a susţinut luni că în cazierul său judiciar nu…
Departamentul Securităţii Interne din Statele Unite a transmis luni că ia măsuri pentru a readuce…
Preşedintele american Donald Trump, aflat în vizită în Scoţia, a anunţat luni că Statele Unite…
Premierul israelian Benjamin Netanyahu a reiterat luni că Israelul nu-şi va înceta ofensiva în Fâşia…
This website uses cookies.
Read More