Comunicate de presa

Alstom va furniza 64 de trenuri metropolitane suplimentare către Hamburg

Alstom și S-Bahn Hamburg GmbH au semnat un contract pentru livrarea a 64 de trenuri suplimentare S-Bahn din clasa 490. Comanda este o opțiune dintr-un contract-cadru semnat în 2013 și este evaluată la aproximativ 500 de milioane de euro.

Ca și în cazul trenurilor anterioare, pasagerii se vor bucura de facilitățile dovedite ale acestor trenuri electrice cu trei vagoane, dar cu adăugarea unor noi îmbunătățiri pentru a satisface mai bine nevoile pasagerilor din Hamburg. De exemplu, vagoanele de mijloc ale noului tren S-Bahn vor avea o zonă multifuncțională cu spațiu pentru biciclete, bagaje și spații dedicate pentru a găzdui pasagerii cu mobilitate limitată.

Cea mai semnificativă inovație a trenului va fi însă invizibilă pentru pasageri. Pentru prima dată în Germania, trenurile S-Bahn vor fi echipate cu sistemul european de control al trenurilor (ETCS) Baseline 3 Release 2 și tehnologia de operare automată a trenurilor (ATO). Împreună, aceste tehnologii vor asigura o densitate mai mare în operare și vor permite companiei de transport feroviar din Hamburg să ofere un transport mai fluid, crescând în același timp numărul total de călătorii. În plus, flexibilitatea noilor trenuri S-Bahn din Hamburg înseamnă că se vor cupla cu cele 82 de trenuri S-Bahn clasa 490 deja în circulație. “Ne bucurăm că S-Bahn Hamburg continuă să se bazeze pe trenurile din seria 490. Vehiculele confortabile sunt perfect adaptate cerințelor rețelei S-Bahn Hamburg și vor convinge printr-o amenajare spațială și mai flexibilă. Dotarea trenurilor cu cea mai recentă tehnologie ETCS și ATO este un reper pe calea digitalizării traficului feroviar din Hamburg și suntem mândri că contribuim decisiv la acest lucru”, spune Müslüm Yakisan, președintele Alstom pentru Germania, Austria și Elveția.

Această comandă marchează prima implementare a ATO de către Germania în nivelul de automatizare 2 (GoA 2) pentru vehiculele S-Bahn noi. În plus, S-Bahn Hamburg GmbH va primi vehicule care respectă deja cea mai recentă tehnologie de semnalizare de ultimă generație. Trenurile vor fi livrate cu tehnologia inteligentă a Alstom pentru ETCS, cu software ATO integrat care răspunde cerințelor ridicate ale viitoarelor operațiuni feroviare digitale în ceea ce privește performanța, disponibilitatea și automatizarea. “Prin dotarea noilor trenuri de navetă din Hamburg cu ETCS și ATO, Alstom este din nou pionier în domeniul digitalizării feroviare. Implementarea acestei tehnologii moderne pentru operarea în serie într-un oraș atât de mare reprezintă un pas important pentru digitalizare și creșterea capacității sistemelor de transport local din zonele urbane germane “, spune Michael Konias, șef al diviziei Alstom de sisteme digitale și integrate, pentru regiunea Germania, Austria și Elveția.

Inițial, Alstom va produce trei vehicule care vor fi supuse unor teste și inspecții extinse, în special pentru aprobarea funcționalităților ETCS și ATO. Livrările de vehicule către Hamburg sunt programate pentru 2025 și 2026.

Printre altele, unitățile de producție ale Alstom din Hennigsdorf, Bautzen (producție), Berlin (semnalizări), Braunschweig, Siegen și Mannheim, Germania, vor fi implicate în producția noilor trenuri S-Bahn. Aceasta se adaugă unităților din Charleroi, Belgia (ETCS), Wroclaw – Polonia, Västeras – Suedia și Vadodara – India, care vor participa și ele la producție.

În Germania, Alstom oferă soluții inovatoare pentru mobilitate sustenabilă și este unul dintre cei mai importanți furnizori de tehnologie feroviară, respectiv de soluții de metrou, trenuri suburbane, tramvaie, trenuri regionale, locomotive și soluții de semnalizare. Trenurile noastre călătoresc de la Schleswig-Holstein până în Bavaria. Peste 70% dintre trenurile de mare viteză care circulă în Germania sunt echipate cu soluțiile de semnalizare ETCS ale Alstom. În Saxonia Inferioară, Alstom construiește primul tren cu hidrogen din lume aflat în producție de serie, Coradia iLint, un tren complet fără emisii. Alstom este singurul producător de soluții de infrastructură, semnalizare și mobilitate digitală din Germania care poate oferi servicii de mentenanță și modernizare pentru toate trenurile de transport de pasageri pentru toate seriile oricăror producători, precum și sisteme informatice.

 

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

4 ore ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

4 ore ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

6 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

6 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

6 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

8 ore ago

This website uses cookies.

Read More