Afaceri

Alstom va furniza centralizarea electronică, soluţiile digitale de gestionare a traficului feroviar şi pe cele de electrificare în proiectul de reabilitare a tronsonului Braşov-Sighişoara

Alstom, în calitate de lider de consorţiu, va furniza centralizarea electronică, soluţiile digitale de gestionare a traficului feroviar şi pe cele de electrificare, în cadrul proiectului de modernizare şi reabilitare a tronsonului Sighişoara-Braşov, loturile 1 şi 3, parte din coridorul european Rin-Dunăre.

Partea companiei din contract totalizează peste 120 de milioane de euro, informează un comunicat.

Contractul a fost semnat de CFR SA şi consorţiul Asocierea RailWorks, condus de Alstom. Durata de execuţie a lucrărilor este estimată la circa patru ani.

 

Proiectul se derulează pe subsecţiunea Sighişoara-Braşov, loturile 1 şi 3, parte din Coridorul european Rin-Dunăre, care conectează Nuremberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Braşov – Bucureşti – Constanţa.

“Compania Alstom este activă în lucrările continue de reabilitare a tronsonului românesc al acestui coridor din anul 2012”, precizează compania.

Contractul are ca obiect modernizarea a circa 170 km de infrastructură feroviară pentru operarea trenurilor de pasageri cu viteza maximă de 160 km/h şi include reabilitarea infrastructurii şi a suprastructurii, electrificarea, sistemele de control al traficului şi de telecomunicaţii, inclusiv GSM-R, precum şi lucrările de construcţii civile.

Compania Alstom este direct responsabilă de proiectarea şi implementarea tuturor lucrărilor legate de centrul de control al traficului de la Braşov, sistemul european de semnalizare feroviară ERTMS Nivelul 2, centralizarea electronică, sistemele de informare a pasagerilor şi modernizarea sistemului de electrificare a căii ferate prin substaţii de tracţiune electrică.

“Acest contract consolidează poziţia de lider a Alstom pe piaţa feroviară din România, atât pe segmentul de semnalizări feroviare, cât şi pe cel de electrificare. După instalarea primului sistem modern de management al traficului din România la Arad, suntem acum pregătiţi să extindem performanţele la noile tronsoane. Acest proiect complex va reprezenta o altă referinţă pentru grupul Alstom. Bucureşti a devenit un centru strategic pentru expertiza Alstom în soluţii de control al traficului, acoperind nu doar proiectele locale, ci şi întreaga regiune a Europei Centrale şi de Est”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.

Potrivit comunicatului citat, Alstom este lider mondial în dezvoltarea şi implementarea soluţiilor digitale îmbarcate de control al trenului. ATLAS 200 este soluţia Alstom pentru semnalizare ERTMS nivelul 2, permiţând trenurilor să circule cu viteze mai mari, în condiţii de perfectă siguranţă a traficului. De asemenea, Alstom va furniza şi instalaţiile de centralizare electronică şi va implementa sistemul de telecomunicaţii GSM-R.

Pentru modernizarea suspensiei catenare, Alstom va furniza soluţia sa OCS3, beneficiind de capabilităţile proprii de la unitatea de producţie din Lecco, Italia, precum şi de experienţa globală a sistemelor OCS3 aflate în operare.

Compania Alstom este prezentă în România de peste 25 de ani şi are în prezent 450 de angajaţi în ţară. Activităţile în desfăşurare ale companiei cuprind proiecte de reabilitare a căilor ferate în diverse faze de implementare, precum şi întreţinerea trenurilor de metrou din Bucureşti.

În anul fiscal 2018/2019, Alstom a înregistrat vânzări de 8,1 miliarde euro şi a contabilizat comenzi în valoare de 12,1 miliarde de euro.

Cu sediul principal în Franţa, compania Alstom este prezentă în peste 60 de ţări şi numără 36.300 de angajaţi.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA şi Asocierea RailWorks au semnat joi contractul, în valoare de 2,97 miliarde de lei, fără TVA, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, ceea ce va permite circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, a anunţat Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC).

Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile (finanţare CEF) şi de la bugetul de stat, iar durata totală de finalizare a contractului este de 108 luni (execuţia lucrărilor şi perioada de garanţie) de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Articole recente

Franţa şi Germania propun noi sancţiuni europene împotriva Rusiei, care să vizeze şi compania Lukoil

Franţa şi Germania propun ca Uniunea Europeană să vizeze Lukoil, o companie petrolieră rusă prezentă…

40 de minute ago

Franța/ Guvernul Bayrou a pierdut votul de încredere; premierul își va prezenta demisia

Deputații francezi au răsturnat guvernul, respingând luni votul de încredere solicitat de prim-ministrul François Bayrou…

42 de minute ago

Justiţia americană confirmă în apel condamnarea lui Trump la plata a 83 de milioane de dolari pentru defăimare

O curte de apel din New York a confirmat luni o decizie anterioară pronunţată împotriva…

2 ore ago

Viktor Orban propune transformarea UE într-o structură cu cercuri concentrice

Premierul ungar Viktor Orban a sugerat transformarea structurii Uniunii Europene într-una a cercurilor concentrice şi…

2 ore ago

Xi Jinping îndeamnă BCRIS “să reziste oricăror forme de protecţionism”

Preşedintele chinez Xi Jinping a cerut ţărilor BRICS să "reziste tuturor formelor de protecţionism", la…

2 ore ago

Senat/Adoptare tacită: Acordul administraţiei locale, obligatoriu pentru activităţile economice ale operatorilor de jocuri de noroc

Plenul Senatului a adoptat tacit, luni, o propunere legislativă prin care se stabileşte obligativitatea acordului…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More