Fără categorie

Analiză Deloitte: Piața de fuziuni și achiziții a pierdut din turație la început de an

Piața de fuziuni și achiziții din România a consemnat o scădere considerabilă în primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeași perioadă din 2018. Potrivit estimărilor Deloitte, valoarea totală a pieței, inclusiv tranzacțiile care nu au avut o valoare comunicată, a fost între 200 și 300 de milioane de euro, în timp ce, în baza surselor publice, tranzacțiile a căror valoare a fost comunicată au totalizat 120 de milioane de euro.

„Deși cifrele sugerează o diminuare a activității, credem că, în situația particulară a acestui început de an, vorbim mai degrabă de o prelungire a proceselor aflate în desfășurare, care ne așteptăm să se concretizeze în perioada următoare. Piața oferă în continuare oportunități atât pentru consultanți, cât și pentru proprietarii interesați de vânzare. Vedem inițiative de exit ale unor proprietari de afaceri care vor să beneficieze pe această fereastră de oportunitate și care credem că se vor finaliza cu succes”, a spus Ioana Filipescu, Partener Consultanță în Fuziuni și Achiziții, Deloitte România.

Numărul de tranzacții monitorizate în primul trimestru a fost de 15, din care numai două au avut valoarea anunțată oficial. Tendința manifestată în ultimii ani de a nu face publică valoarea tranzacțiilor s-a accentuat în acest început de an. În perioada similară din 2018 au fost contabilizate în total 20 de tranzacții, dintre care șapte au avut valoare anunțată.

Tranzacțiile cu valoare semnificativă în primul trimestru au fost:  

  • preluarea de către fondul de investiții MAS Real Estate a unui portofoliu de nouă centre comerciale în Roman, Baia Mare, Slobozia, Focșani, Râmnicu Sărat, Târgu Secuiesc, Făgăraș, Gheorgheni, Sebeș (valoare de 113 milioane de euro);
  • preluarea de către grupul Orbico, unul dintre cei mai mari distribuitori de bunuri de consum din Europa Centrală și de Est, a Interbrands Marketing & Distribution, unul dintre liderii din România în sectorul de distribuție (valoare necomunicată);
  • fuziunea dintre subsidiara din Ungaria a grupului eMAG și Extreme Digital din Ungaria, în urma căreia va rezulta una dintre cele mari companii de e-commerce din Europa Centrală și de Est;
  • preluarea de către compania Transcendia din SUA a Industrial Mecano Import Export, producător de sisteme și material de ambalare (valoare necomunicată);
  • achiziția de către Mega Image a rețelei Zanfir din Vrancea (valoare necomunicată).

 Piața de M&A din România, în T1 2019:

  • valoare piață (tranzacții cu valoare comunicată): 120 de milioane de euro;
  • valoare medie: 60 de milioane de euro;
  • valoare piață (inclusiv tranzacții cu valoare necomunicată – estimare Deloitte): 200-300 de milioane de euro;
  • număr tranzacții (inclusiv cele a căror valoare nu a fost comunicată oficial): 15.

 

Articole recente

O bursă de valori a Republicii Moldova va fi lansată la Chişinău, a anunţat premierul Dorin Recean

O bursă de valori a Republicii Moldova va fi lansată luni, la Chişinău, a anunţat,…

9 minute ago

Fost director al Aeroportului Timișoara și foști membri ai CA, trimiși în judecată pentru abuz în serviciu

Fostul director al Societății Naționale 'Aeroportul Internațional Timișoara - Traian Vuia' SA Idolu Iulian Daniel,…

11 minute ago

Audit al Curții de Conturi la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, pentru verificarea derulării contractului de achiziție a ramelor Coradia Stream

Curtea de Conturi a României efectuează, începând de luni, o misiune de audit ad hoc…

o oră ago

ANALIZĂ XTB: Recorduri istorice pentru aur în această toamnă. Piața este susținută de nevoia investitorilor de siguranță

Prețul aurului a fost din nou în centrul atenției, deoarece a atins un nou maxim…

o oră ago

Ucraina/ Starlink a căzut pe toată linia frontului în mijlocul întreruperii globale a serviciului de internet

Serviciul de internet prin satelit Starlink a încetat să funcţioneze pe toată linia frontului din…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More