Afaceri

Anca Dragu: Nu este foarte uşor să conduci în calitate de manager sau şef de instituţie şi să fii femeie

Fostul ministru al Finanţelor Publice, Anca Dragu, susţine că nu este foarte uşor să conduci în calitate de manager sau şef de instituţie şi să fii femeie, deoarece de multe ori eşti contestat, precizând că finanţele şi energia “sunt zone puţin deschise către femei”.

“Nu este foarte uşor să conduci în calitate de manager sau şef de instituţie şi femeie. De multe ori eşti contestat. Vorbeam cu ministrul Apărării (Carmen Dan, n.r.), care spunea că i s-a părut cel mai greu sa fie şefă peste atâţia bărbaţi într-o meserie tradiţional masculină. Nici lumea finanţelor nu este o zonă foarte deschisă femeilor – şi nici lumea energiei. Sunt zone puţin deschise către femei, dar femeile au adus rezultate foarte bune”, a adăugat Anca Dragu, director general ajunct E.ON România, cu ocazia prezentării rezultatelor unui studiu de percepţie faţă de femeile antreprenor realizat de Grupul de iniţiativă în politici publice Vertik, anunta Agerpres.

Aceasta a adăugat că studii ale Băncii Mondiale arată că firmele care au un număr de femei în management au rezultate mai bune. “De ce? În primul rând pentru că aduc echilibru, pentru că ne completăm unii pe alţii. Nu suntem într-o competiţie femei şi bărbaţi. Într-adevăr, femeile sunt mai prudente atunci când iau decizii, inclusiv decizii de management, pentru că avem o fire mai protectoare. Eu acum mă gândesc dacă băiatul meu la şcoală mănâncă, s-a spălat pe mâini, nu pentru că ar fi atât de mic şi de neajutorat, ci pentru că am această natură firească. Pe de altă parte, bărbaţii au viziune şi un leadeship puţin mai agresiv aş putea spune, se pot rupe mai uşor de anumite decizii luate în trecut. Este bine la un moment dat să spui: ok, am pus cruce, merg mai departe, nu a mers bine proiectul ăsta”, a explicat Anca Dragu.

În ceea ce priveşte guvernanţa corporativă, Anca Dragu a precizat că este foarte important ca toate companiile, indiferent de mărimea lor, să fie companii transparente, dinamice, care să atragă atenţia, încrederea clienţilor, consumatorilor şi angajaţilor.

Asociația VERTIK pentru Viitor își propune să analizeze, în detaliu, nevoile și provocările specifice antreprenoarelor din România: “Vom lansa în curând în dezbatere publică câteva direcții strategice de politici publice, incluzând modele de proiecte pilot, dar și un model de funcționare pentru o agenție națională de suport. Ne propunem să susținem proiecte de cooperare cu administrația centrală și organizații relevante din zona economică și financiară, pentru lansarea unor programe naționale de accelerare pentru antreprenorialul feminin.

România are rezultate bune comparativ cu media internațională în ceea ce privește reprezentarea femeilor în antreprenoriat, cu o pondere de peste 37% în total acționari sau asociați, conform datelor de la Oficiul Național al Registrului Comerțului. În același timp, femeile antreprenor sunt investite cu încredere foarte mare de către populația urbană tânără, dar și de către persoanele educate, cu venituri peste medie. Acest context extrem de favorabil pentru competitivitatea României, este cu atât mai surprinzător, cu cât el nu este rezultatul unor politici coerente sau consecvente. Un cadru economic și instituțional care să se ridice la înălțimea spiritului antreprenoriat și a încrederii populației se poate traduce, pe termen mediu într-o contribuție semnificativă și predictibilă la PIB, dar și într-o poziționare competitivă la nivel internațional, precum și crearea de locuri de muncă și de oportunități economice inclusiv în zonele mai puțin dezvoltate ale României.”

Vedem o oportunitate care trebuie să se regăsească în politicile economice și sociale ale României. Studiul de percepție lansat astăzi este un prim pas pe care VERTIK îl face în analiza unor domenii ale economiei și societății românești în care datele sunt superficiale, uneori contradictorii. Astfel, deciziile politice sunt, în consecință, de multe ori, luate rapid și fără fundamentare. Cred că avem de câștigat, ca țară, dacă valorificăm potențialul femeilor antreprenoare, mai ales în sectoare economice cu potențial competitiv: IT&C, cercetare, inovare tehnologică, zone încă puternic segregate” a declarat Daniela Șerban, președinte și co-fondator Vertik. „Avem dovada că femeile pot schimba România prin business. Avem încrederea românilor în acest sens. Practic, mai avem nevoie doar de politici publice care să accelereze schimbarea”.

Prezenți la evenimentul de prezentare a rezultatelor studiului de percepție au fost:

Wargha Enayati, Fondator Regina Maria: ”Cel mai primitiv om este cel egoist. Cel mai dezvoltat este cel care se află în slujba celorlalți”

Corneliu Bodea, Președinte Centrul Român al Energiei: ”Mă implic pentru că aud prea des ca implicarea să vină de la stat. Însă, pe noi antreprenorii, nu ne împiedică nimeni să ne implicăm și să preluăm inițiativa de a face.”

Silvia Luican, fondator IZI data: Datele studiului sunt optimiste și echilibrate. E timpul să trecem de la putere la inspirație când vorbim de antreprenoriat.

Studiul inițiat de către think tank-ul VERTIK și-a propus să măsoare nivelul încrederii și al prejudecății față de antreprenoriatul feminin, un domeniu în care România are performanțe bune raportate la media europeană. Astfel, conform unor cercetări recurente la nivel internațional, România are un procent de femei antreprenoare sau acționari în afaceri peste media unor țări precum Germania sau Franța. Studiul de percepție arată că 88% dintre români cred că femeile sunt potrivite pentru a conduce afaceri într-o măsură mare sau foarte mare, iar 89% dintre ei consideră că afacerile conduse de către manageri sau acționari femei sunt de încredere. Domeniile în care femeile antreprenor și manager sunt văzute drept competente sunt: HORECA, sănătatea, educația, marketingul și profesiile liberale. La capătul listei sunt domeniile tehnice: ingineria, transporturile, construcțiile sau agricultura. Femeile sunt investite cu un grad maxim de încredere mai ales de către persoanele care nu se află într-o relație și nu au copii, într-un procent de peste 45%. Cu toate acestea, respondenții aflați într-o relație de cuplu și părinții acordă încredere mare afacerilor conduse de către femei în proporție de peste 40%.

*Studiu de piață realizat de către IZI data în luna februarie 2020, prin metodologia CAWI, pe un eșantion reprezentativ național urban, în rândul a 1008 respondenți, eroare de eșantionare de 3,1%.

VERTIK pentru Viitor este un grup de inițiativă în politici publice, fondat de Daniela Șerban, care își propune să contureze o viziune pe termen lung pentru România, pornind de la punctele noastre forte și oportunitățile internaționale. Cel mai nou think tank pentru economie și antreprenoriat va analiza și propune soluții pentru ca România să-și atingă potențialul și să devină o națiune prosperă. Grupul include o echipă de cercetare și analiză independentă, societatea civilă și mediul antreprenorial.

 

IZI data este o agenție de studii de piață al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate, dar mai ales pentru start-up-uri, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive, precum și cele de tip DIY.

Articole recente

Iranul respinge acuzaţiile de tentative de “asasinat şi răpiri” în străinătate aduse de SUA şi alte ţări occidentale

Iranul a respins acuzaţiile de tentative de "asasinat şi răpiri" în străinătate pe care i…

3 minute ago

Premieră pentru programul FIDELIS: titluri de stat pe 10 ani denominate în euro (MFP)

Ministerul Finanțelor lansează astăzi, 1 august până vineri 8 august, o nouă emisiune FIDELIS de…

42 de minute ago

Donald Trump califică drept ‘dezgustător’ ultimul val de atacuri ruseşti asupra Ucrainei

Donald Trump a calificat joi drept "dezgustător" ultimul val de atacuri ruseşti asupra Ucrainei, după…

47 de minute ago

NIS, controlată de Gazprom, va ieşi de pe piaţa din Bulgaria

Compania energetică sârbească Naftna Industrija Srbije (NIS), controlată de Gazprom, a decis oficial să renunţe…

49 de minute ago

BCR a realizat un profit net de 1.473 milioane de lei, în semestrul I, în creștere cu 12,0%

BCR a realizat un profit net de 1.473 milioane de lei (294 milioane de euro)…

57 de minute ago

Un elev care a intrat la universitățile de top Harvard, Yale și Princeton împărtășește lucrurile diferite pe care le-au făcut părinții săi

Un elev care a intrat la universitățile de top Harvard, Yale și Princeton împărtășește, pentru…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More