Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (CRPCR) București-Ilfov a desfăşurat, în 14.02.2024, o amplă acțiune de control la 19 puncte de lucru aparținând operatorului economic World Class România SRL, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu, potrivit unui comunicat transmis de ANPC.
În urma neregulilor constatate, comisarii CRPCR București-Ilfov au aplicat, până în acest moment, următoarele sancțiuni:
– amenzi contravenționale în valoare de 116.500 lei;
– 1 avertisment;
– oprirea temporară de la comercializare a unor suplimentele alimentare și produse textile neconforme, în valoare de aproximativ 6.000 lei;
– oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 7 locații;
– propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru 3 dintre punctele de lucru controlate, situate în Calea 13 Septembrie nr. 90, sector 5, Str Barbu Văcărescu nr. 164A, sector 2 și Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 33A, sector 3.
” A face sport nu ar trebui să implice și riscuri neprevăzute. Parcă revine povestea pe care o auzeam în copilărie: “Îl spălăm sau facem altul?”
În momentul în care te hotărăști să deschizi noi locații, trebuie să te asiguri că primele nu au devenit ruină!
Scuzele operatorului economic sunt de prisos! Iată că, în schimb, am câștigat un campionat: cel al disprețului față de consumator!”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Principalele abateri constatate de echipele de control au fost:
– utilizarea unor aparate de fitness fără avertismente traduse în limba română și mod de utilizare, folosirea acestora fiind recomandată prin imagini cu grupe de mușchi;
– comercializarea unor suplimente alimentare cu deficiențe de etichetare;
– folosirea unei saune saline fără buton de panică;
– utiizarea unor scări instabile de acces în piscină;
condiții igienico-sanitare deficitare: pereți și tavan cu exfolieri de vopsea, sistemul de ventilație al aerului în incintă, cu acumulări de praf, prezența mucegaiului la îmbinarea dintre perete și pavinent în cabinele de duș, existența unor capetele de dus prezentau acumulări mari de calcar, existența, pe terase, a unor pereți neigienizati și care prezentau infiltratii, cabluri și profilează metalice expuse, precum și canapele ce prezentau rupturi ale materialului;
– utilizarea unor echipamente de fitness cu grad avansat de uzură;
– existența unor zone cu risc de accidentare (margini cu muchii ascuțite);
– comercializarea unor produse textile fără elemente de informare traduse în limba romană;
– lipsa informațiilor privind modul de utilizare al uscătoarelor de păr.
World Class răspunde deciziei de închidere temporară a cluburilor de către Corpul de Control al ANPC
În urma închiderii temporare a unor cluburi World Class din București, ca urmare a acțiunilor Corpului de Control al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, rețeaua de health & fitness World Class România drește să transmită publicului un mesaj clar și transparent de angajament pentru respectarea tuturor normelor legale și de asumare a responsabilității pentru remedierea oricăror deficiențe identificate, potrivit unui comunicat: “În cadrul inspecției desfășurate de către ANPC în cluburi World Class din București, au fost identificate anumite aspecte legate de conformitatea cu normele și reglementările în vigoare și în anumite cazuri s-a dispus suspendarea temporară a activității.
Colaborăm strâns cu autoritățile competente pentru a remedia rapid și eficient toate aspectele care necesită intervenție. Siguranța, sănătatea și satisfacția membrilor noștri rămân prioritățile noastre principale, iar nevoile și preocupările lor sunt în centrul tuturor eforturilor pe care le depunem, zi de zi, în cluburile noastre.
Vrem să asigurăm publicul că ne angajăm să respectăm cu strictețe toate standardele legale și că luăm toate măsurile de remediere și îmbunătățire a experienței în cluburi, pentru a oferi un mediu sigur și plăcut pentru toți membrii noștri. Vom continua să colaborăm deschis și transparent cu autoritățile în această privință și să informăm publicul cu privire la situația fiecărui club.
Ne cerem scuze pentru orice neplăceri sau inconveniențe ce pot fi cauzate de această situație și vă mulțumim pentru înțelegere și sprijin.”