Categories: Fără categorie

ANPC: Au trecut sărbătorile și începe perioada reducerilor de iarna. Vă sfătuim să fiti foarte atenți la prețuri!

ANPC vă recomandă să tratați cu maximă atenție toate ofertele promoționale, având în vedere că ne aflăm în plin sezon al reducerilor, potrivit unui comunicat de presă.

În comunicat se precizează următoarele recomandări: 

  1. Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absoluta sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile “preț nou”, “preț vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale);
  2. Consumatorii trebuie sa știe ca orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoționala etc.), trebuie sa fie însoțita sau precedata de publicitate si anunțata sub denumirea ei (“soldare/soldari/solduri”, “lichidare”, “promoții” etc), însoțita de data de debut si de durata acesteia;
  3. În cazul in care oferta este deja in derulare, trebuie să fiți informați cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabila numai “în limita stocului disponibil”;
  4. La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie sa verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe in mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional.

ANPC mai sfătuiește consumatorii să verifice, în momentul cumpărării, dacă oferta mai este valabilă și dacă reducerea de prețuri anunțată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă prețul afișat este cel facturat).  De asemenea, ANPC roagă consumatorii să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc).

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

2 ore ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

2 ore ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

4 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

4 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

4 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More