Update articol:

Antibiotice a încheiat primul semestru cu un profit net de 22,3 milioane lei, în creştere cu 11%

Antibiotice Sursa: Antibiotice Iasi

Societatea Antibiotice Iaşi a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit brut de 24,923 milioane lei, mai mare cu 20% comparativ cu cel din perioada similară a anului trecut, şi un profit net în valoare de 22,32 milioane lei, în creştere cu 11%, conform datelor remise joi Bursei de Valori Bucureşti.

În primele şase luni, valoarea vânzărilor companiei a fost de 167 milioane lei, în creştere cu 1% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018.

Produsele cu prescripţie medicală au reprezentat 80,8% din totalul vânzărilor valorice (135 milioane lei), iar cele fără prescripţie medicală (OTC) 19,2% (32,1 milioane lei), în creştere cu 3,8%. Principalele clase terapeutice care au înregistrat creşteri valorice au fost: preparate dermatologice (+2,2 milioane lei), Sistem Nervos Central (+2,1 milioane lei), Sistem Cardiovascular (+0,7 milioane lei), Sistem Musculo-Scheletic (+0,7 milioane lei), Sistem Genito-urinar (+0,6 milioane lei) şi Sistem Respirator (+0,2 milioane lei), potrivit Agerpres.

În primul semestru al anului curent, Antibiotice SA şi-a menţinut poziţia de lider pe segmentul medicamentelor generice şi OTC comercializate în spitale, cu o cotă de piaţă de 15,7%. În topul medicamentelor fără prescripţie medicală şi suplimente alimentare (OTC), Antibiotice SA ocupă locul al 16-lea, dintr-un total de 221 companii.

Antibiotice şi-a planificat pentru 2019 o producţie de 583,8 milioane unităţi farmaceutice sub formă de comprimate, capsule, produse parenterale, produse topice (unguente, creme, geluri), supozitoare şi ovule, cu 58,8 milioane unităţi mai mare decât în 2018. În semestrul I producţia realizată s-a concretizat în 320 milioane unităţi farmaceutice, comparabil cu aceeasi perioada a anului trecut. Valoarea producţiei fabricate pentru export (Nistatina şi produse finite) a reprezentat 28,6% din totalul valorii produselor fabricate pe platformă. Valoarea totală a producţiei a fost de 228 ,4 milioane lei.

Producătorul de medicamente şi-a programat pentru 2019 investiţii de 92,284 milioane lei, valoarea realizată la 30 iunie fiind de 17,947 milioane lei.

  • Export de 42% din vânzările companiei

Veniturile în creștere ale Antibiotice în semestrul I 2019 se datorează în principal vânzărilor de pe piața internațională și reprezintă 42% din valoarea cifrei de afaceri a companiei. Comparativ cu semestrul I al anului 2018, veniturile din vânzările la export în primul semestru al anului 2019 au crescut cu 6,34%, aducând companiei 72,29 milioane lei comparativ cu 67,96 milioane lei în anul 2018, potrivit unui comunicat al companiei.

Principalele destinații ale produselor Antibiotice (produse finite și substanța activă Nistatina) în semestrul I 2019 au fost Asia (35%), America de Nord (27%), în timp ce zona America de Sud și Europa cumulează 28% din vânzările pe piața internațională. 

Creștere cu 47% pe piața SUA cu produse injectabile

Pe piața SUA exporturile de produse finite injectabile au crescut cu 47% în primele șase luni ale anului 2019 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Această creștere a fost influențată de încheierea unui parteneriat cu un nou distribuitor local, cât și de îmbunătățirea structurii de vânzări pe această piață.

Vietnamul este a doua piață de desfacere pentru produsele Antibiotice, după piața SUA fiind zona geografică din Asia de Sud-Est cu cel mai important ritm de creştere, de peste 15% anual. Deschiderea în 2016 a reprezentanței Antibiotice în Hanoi a favorizat creșterea accelerată a vânzărilor, iar pe primele 6 luni ale 2019 exportul de produse finite reprezintă 36% din veniturile pe export, fiind realizat în principal pe medicamente antiinfecțioase. 

Antibiotice îşi propune ca până în anul 2025 să înregistreze și valorifice în această piață un portofoliu de peste 30 de produse din ariile terapeutice antiinfecţioase, sănătatea femeii, dermatologie și cardiovasculare, generând astfel o dublare a cifrei de afaceri.  

Oportunități de export în China

Pe piaţa Chinei, care are o populaţie semnificativă cu venituri mari ce solicită produse farmaceutice de calitate superioară fabricate în Europa, Antibiotice colaborează cu firme importante din domeniul fabricării şi furnizării de substanţe active şi produse finite antiinfecţioase. În primul semestru 2019 Antibiotice a inițiat discuţii cu cel mai mare distribuitor de medicamente din China, pentru identificarea de oportunități de comercializare a produselor din gama sănătăţii femeii, produse topice, produse farmaceutice proprii ce au ca substanță activă, Nistatina, urmând ca în perioada următoare să fie dezvoltate aceste proiecte.

Nistatina – peste 50% din vânzările la export

Pentru substanța activă Nistatină, Antibiotice îşi continuă demersurile pentru a rămâne principalul jucător din piaţa internațională, în prezent fiind lider mondial în producția acesteia. În semestrul I 2019, substanța activă Nistatina a reprezentat 54% din vânzările la export.

Principala piață de desfacere pentru Nistatină este piața SUA, unde Antibiotice are un statut consolidat. În semestrul I 2019, vânzările pe această piață au crescut cu 13% comparativ cu perioada similară a anului trecut și au fost inițiate proiecte noi de colaborare, care vor reprezenta surse de creștere a volumelor tranzacționate pentru perioada 2020-2025. De asemenea proiectele noi demarate în anii anteriori, au devenit un principal motor de creștere a exporturilor de Nistatina în zona Americii de Sud, la nivelul piețelor din Brazilia, Columbia și Cuba.

 

  • Antibiotice în contextul pieței farmaceutice din România

Pe piața internă, compania înregistrează în primele 6 luni ale anului o creștere a veniturilor din vânzări brute de 11,5% de la 136,8 milioane lei în semestrul I 2018 la 152,5 milioane lei.

După primele 6 luni ale acestui an, Antibiotice se situează la finele primului semestru pe locul 1 în piața relevantă (piața produselor din portofoliul Antibiotice, luată în considerare în strategia companiei) cu o cotă de piață de 15,9% și pe locul al 5-lea pe segmentul medicamentelor generice și OTC (cu o cotă de piață de 4,6%) menținându-și poziția de lider pe segmentul produselor comercializate în spitale, cu o cotă de piață de 15,7%.  (Sursa datelor: Vânzări Cegedim 2019 semestrul I).

BVB | Știri BVB

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (25/07/2025)

Convocare AGA O & E 03(04).09.2025

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (25/07/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

AROBS TRANSILVANIA SOFTWARE (AROBS) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 28.07.2025 - 27.08.2025

SIMTEL TEAM (SMTL) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 27.07.2025 - 26.08.2025