Au doar câțiva ani de școală în spate, dar înțeleg deja noțiuni precum costuri de producție, branding și feedback de la clienți. Copiii care au absolvit cursurile Kidprenor, platformă online de educație antreprenorială, au descoperit devreme că antreprenoriatul înseamnă pasiune, curaj și învățare din greșeli. Într-o seară dedicată lor, peste o sută de copii, părinți și mentori s-au reunit la prima Gală Kidprenor, eveniment aniversar care a marcat cinci ani de la lansarea platformei Kidprenor, potrivit unui comunicat.
Kidprenor și-a propus să formeze o generație care gândește liber și îndrăznește să construiască iar la Gala din octombrie pe mesele din expoziție s-au așezat rând pe rând ideile devenite realitate: tricouri personalizate, brățări handmade, huse de telefon, produse printate 3D sau plicuri pentru economisire. Fiecare proiect poartă amprenta unui copil care știe că „a face” este cel mai bun mod de a învăța.
Amalia Puiac, 12 ani, din Ocna Mureș, a pornit cu o simplă curiozitate și o pușculiță cu economii. Entuziasmată de ceea ce învăța în Academia Kidprenor și ajutată de părinți, a decis să investească economiile ei din pușculiță într-o presă termică pentru a putea crea tricouri personalizate. Se întâmpla acum 3 ani. „Primul tricou imprimat de mine a fost un eșec. Au urmat multe altele, dar nu am renunțat niciodată. Acum imprim tricouri pentru școli, promoționale pentru firme, echipe de fotbal și evenimente locale. Inclusiv materialele pentru Gala Kidprenor 2025 au realizate de mine. E o mare bucurie să văd că munca mea este apreciată și îmi aduce satisfacții.”
Ruxandra Șerban, 12 ani, din București, și-a lansat un brand de cadouri personalizate – Boxmania: „Îmi fac mereu timp pentru Boxmania, mă ocup de tot ce ține de idei de cadouri, ambalaje, postări pe rețelele sociale și, cel mai mult, dacă am o comandă în cartierul în care locuiesc îmi place să livrez produsele chiar eu. Mă entuziasmează reacțiile oamenilor când văd produsul în realitate.”
Dincolo de standurile colorate, Lucas Petric și Olivia Opriță, ambii cu vârsta de 18 ani, din Timișoara, absolvenți ai programului Teenprenor, lansat anul acesta, au adus pe scenă o poveste diferită: cea a organizării primului lor eveniment, balul bobocilor pentru liceul la care învață.
„Am organizat Balul Bobocilor la liceu, unde au venit peste 1.400 de elevi. A fost o mare provocare, am descoperit ce înseamnă planificare și buget, promovare și sponsori. Ne-a ieșit și vrem să continuăm cu alte evenimente pentru tineri.”
La cinci ani de la lansare, Kidprenor a devenit un program de educație antreprenorială de referință pentru copii din România. Peste 500 de copii au urmat cursurile online ale Academiei, învățând cum se construiește un plan de afaceri, cum se gestionează un buget sau cum se transformă o idee într-un produs real, iar peste 4.000 de părinți au beneficiat de materiale educaționale Kidprenor și webinarii dedicate.
Valentin Maior, co-fondator Kidprenor: „Educația prin proiecte practice transformă învățarea dintr-o activitate pasivă într-o aventură personală, stimulând creativitatea copiilor la fiecare pas. Sunt mulți copii creativi, acum elevi și inițiatori ai unor idei de afaceri care peste ani poate îi vor ajuta să devină antreprenori de succes. Nu trebuie să le iasă perfect, important este să aibă inițiativă. În cinci ani am construit o comunitate puternică, ajutând mii de părinți să își ghideze copiii în această direcție. Obiectivele strategice și planurile de dezvoltare pe termen lung pun accent pe atingerea pragului de 10.000 de copii înscriși în Academia Kidprenor și extinderea programului în franciză. Am făcut multe progrese în acest an, lansarea cursurilor Teenprenor, a cărții Kidprenor, am lansat prima franciză Kidprenor Hub cu prezență fizică în București și Kidprenor Spot – cursuri realizate în parteneriat cu școli private, primul proiect fiind implementat cu Royal School din Cluj. Ne propunem ca Kidprenor să devină principala platformă de educație antreprenorială din România până în 2030.”
Gala Kidprenor 2025 a adus premii de încurajare a inițiativei copiilor, foști și actuali cursanți Kidprenor, și a inclus expoziție cu proiectele realizate de copii, discuții inspiraționale cu invitați din domenii diferite și mentori Kidprenor, momente artistice pentru întreaga familie.
Discuțiile inspiraționale au fost susținute de Roxana Lincan, Account Manager, certSIGN; Ioana Ceaușu, Expert Educațional EA – The Entrepreneurship Academy; Paul Voicu, Managing Partner, Franchwise; Diana Drăgan, Reprezentant Vânzări, eduboom.ro.