Afaceri

Anul 2020, al cincilea consecutiv de creștere constantă cu peste 20% a volumului de vânzări. Misavan a depășit anul trecut pragul psihologic de 100 milioane de lei cifră de afaceri

 Misavan, producător și distribuitor românesc de produse de curățenie și dezinfecție, și-a consolidat și anul trecut poziția pe piața de profil, înregistrând pentru al cincilea an consecutiv o creștere de peste 20% a volumului de vânzări. Anul trecut a fost depășit și un prag psihologic, compania din Iași înregistrând o cifră de afaceri de 101.400.000 lei, față de 78.950.000 lei, suma aferentă anului 2019.

Portofoliul companiei cuprinde peste 1.500 de produse și soluții complete de curățenie și dezinfecție, iar cele mai cunoscute și comercializate sunt cele din gama premium Dr. Stephan. Lansate inițial pentru uz profesional, targetul fiind afacerile din domeniul HoReCa, office, medical, industrie și auto, produsele Dr. Stephan au fost adaptate în ultimii ani pentru retail și consumatorii casnici. În ultimul an, cele mai căutate produse din gama Dr. Stephan au fost Aseptic Gel (dezinfectant pentru mâini), Descol-75 (spray dezinfectant hidroalcoolic pentru suprafețe multiple) și Fresc (dezinfectant pentru pardoseli și suprafețe).

„Pentru unii jucători din piață, declanșarea pandemiei în martie 2020 a dublat sau triplat volumele de vânzări comparativ cu anul 2019. Noi am fost obligați să ne adaptăm rapid și să compensăm pierderile suferite pe piața B2B (prin închiderea restaurantelor, hotelurilor și a spațiilor de birouri). Decizia de a adapta produsele noastre și a le face accesibile consumatorilor casnici a echilibrat balanța comercială și s-a dovedit a fi una buna, dovedindu-și eficiența anul trecut. Astfel, ne-am menținut și în condiții de pandemie trendul ascendent, păstrând creșterea constantă, de aproximativ 20% în fiecare an din 2015 încoace. Iar dacă ne raportăm la nivelul înregistrat în 2015, putem vorbi despre o triplare a cifrei de afaceri. Sperăm și dorim să avem o creștere de aproximativ 10-12% și în 2021”, spune Ciprian Otea, director general Misavan.

La debutul pandemiei, Misavan avea deja 18 produse biocide (dezinfectanți pentru suprafețe și igienă personală) avizate de Ministerul Sănătății încă din perioada 2011-2014. ”E foarte important deoarece au fost supuse rigorilor autorizării și au obținut certificarea într-un context în care foarte puține companii o aveau, comparativ cu situația actuală”, spune Ciprian Otea.

Portofoliul diversificat al producătorului din Iași a ajutat la consolidarea business-ului și în 2020, printre avantajele companiei numărându-se utilizarea la potențial maxim a resurselor disponibile pe piața locală și importul doar a acelor materii prime care nu se găsesc în România, un lanț de producție eficient și o acoperire regională cât mai bună. Acesta a fost și motivul pentru care anul trecut, în plină pandemie, pentru o mai bună acoperire a zonei de vest a României, Misavan a deschis două filiale noi, în Alba Iulia (iunie 2020) și Baia Mare (septembrie 2020), în urma unei investiții totale de aproximativ 850.000 lei.

„Modelul nostru de business s-a bazat mereu pe ideea de a veni în întâmpinarea nevoilor clienților noștri, iar în perioada crizei sanitare, clienții și-au dorit furnizori prompți și corecți, care să le ofere produse de calitate. Am fost printre companiile care au angajat personal în 2020, tocmai pentru a fi eficienți și a ține pasul cu dezvoltarea companiei. De altfel, ca și cifra de afaceri și numărul angajaților s-a triplat în ultimii cinci ani”, afirmă Ciprian Otea.

Pentru anul în curs, compania Misavan are în plan o serie de investiții  în modernizarea facilităților de producție, extinderea gamelor de produse și în dezvoltarea capacității logistice și de transport.

Compania Misavan, specializată pe producerea și distribuirea de produse și soluții de curățenie, a fost înființată la Iași, în urmă cu 21 de ani. Inițial, obiectul principal de activitate a fost distribuția produselor de menaj pentru consumatorii retail din zonă, compania extinzându-și ulterior activitatea pe piața produselor și a soluțiilor de curățenie preponderent către domeniul profesional. În prezent, portofoliul companiei cuprinde peste 1.500 de produse.
Anul trecut, compania și-a consolidat poziția pe zona de clienți finali, produsele de curățenie și dezinfecție fiind adaptate utilizării pe orice suprafață din locuințele consumatorilor. În prezent, compania are 320 de angajați, numărul acestora crescând constant de la an la an, de la 186 în anul 2016.

 

Articole recente

Acțiunile criptomonedelor se prăbușesc pe fondul aversiunii investitorilor față de risc

Acțiunile criptomonedelor au suferit marți, pe fondul fugii investitorilor de acțiunile din sectorul tehnologic și…

10 minute ago

Un atac ucrainean întrerupe alimentarea cu energie electrică în regiunea Zaporizhzhia controlată de Rusia

Un atac ucrainean cu drone, care a avut loc marți noaptea, a întrerupt alimentarea cu…

31 de minute ago

Acțiunile SoftBank Group scad cu peste 9%, pe fondul declinului acțiunilor din sectorul tehnologic asiatic

Acțiunile SoftBank Group au scăzut cu până la 9,17% miercuri, conducând pierderile pe piețele tehnologice…

34 de minute ago

Bloomberg: După ce l-a sunat pe Putin, Trump a vorbit cu Viktor Orban să-l întrebe de ce se opune aderării Ucrainei la UE

Preşedintele SUA, Donald Trump, l-a sunat luni pe Viktor Orban, după discuţiile cu preşedintele ucrainean…

39 de minute ago

Cine este Larry Ellison, mogulul tehnologic care vine tare din urmă şi l-ar putea detona pe Elon Musk în clasamentul miliardarilor?

Deşi rămâne încă ferm pe primul loc în clasamentul mondial al miliardarilor, Elon Musk este…

48 de minute ago

Ministerul Muncii propune o serie de norme tranzitorii cu privire la detașările și transferurile funcționarilor publici (proiect)

Suspendarea plății pensiei pentru funcționarii publici pe perioada menținerii în activitate peste vârsta standard de…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More