Update articol:

ANUNȚ PRIVIND SELECȚIA CANDIDAȚILOR PENTRU DOUA POSTURI DE MEMBRU CONSILIULUI DE ADMINISTRAȚIE AL SOCIETĂȚII APAVIL SA

Autoritatea Publică Tutelară împreună cu expertul independent selectat SC ARC CONSULTING SRL, anunță începerea procesului de selecție pentru două poziții de  membru în Consiliul de Administrație la Societatea APAVIL S.A.

Această procedură de selecție se derulează în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare și din normele metodologice de aplicare a OUG nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin HG nr.639/2023.

Procedura de selecţie cuprinde următoarele etape succesive, conform calendarului:

a. Etapa I – selecţia dosarelor candidaților și verificarea activităţii desfăşurate anterior de candidaţi (prin interviu, după caz), pentru stabilirea gradului de îndeplinire al criteriilor minime de selecție stabilite. (minim 30 de zile de la publicare)

b. Etapa a II-a – interviu pentru candidaţii declaraţi “admişi” după etapa I și după transmiterea declarației de intenție (15 zile de la comunicare).

1. Membru consiliul de administratie – studii ştiinţe juridice – 1 post

Condiții obligatorii de participare:

  • Studii superioare finalizate cu diplomă de licenta în domeniul fundamental al ştiinţelor juridice sau echivalente.
  • Experiență profesională în domeniul stiintelor juridice de minimum 7 ani.
  • Experiență profesională relevantă în administrare/conducere din cadrul societăților comerciale, publice sau private sau a regiilor autonome.

Condiție opțională de participare:

  • Experiență anterioară în domeniul de activitate al Societății.

1. Membru Consiliul de administratie– auditor financiar– 1 post

Condiții obligatorii de participare:

  • Studii superioare finalizate cu diploma de licenta în domeniul fundamental al ştiinţelor economice sau echivalentă;
  • Experiență profesională în domeniul stiintelor economice de minimum 7 ani.
  • Experiență profesională relevantă în administrare/conducere din cadrul societăților comerciale, publice sau private sau a regiilor autonome.
  • calificare ca auditor financiar conform unui document emis de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, dintr-un stat membru al Asociaţiei Europene a Liberului Schimb, din Elveţia sau din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, potrivit legii. Prin excepţie de la această prevedere, este competentă să facă parte din Comitetul de audit al unei întreprinderi publice şi persoana care are experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat al AELS, în Elveţia sau în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public, dovedită cu documente.

Opțional:

  • Specializarea/certificarea profesională în domeniul audit/contabilitate.

Condiții obligatorii de participare comune tuturor posturilor:

  • Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal.
  • Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.

Condiții eliminatorii din selecție:

  • Neîndeplinirea condițiilor minime obligatorii de participare și evaluare.
  • Necunoașterea limbii române – nivel avansat.
  • Existența înscrisurilor în cazierele judiciar și fiscal.
  • Stare de sănătate necorespunzătoare postului.
  • Existența unei inaptitudini pentru ocuparea postului.
  • Existența oricărei condiții enumerate la articolele 4 și 36, din OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare.

Dosarul de candidatură va conține în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. Opis dosar de candidatură;
  2. Curriculum vitae – model european conf. H.G. nr.1021/2004;
  3. Copie act de identitate;
  4. Copie documente care atestă pregătirea profesională;
  5. Copie documente care atestă experiența profesională solicitată pentru fiecare post, conform condițiilor obligatorii de participare (carnet de muncă sau adeverință, după caz);
  6. Copie cazier judiciar;
  7. Copie cazier fiscal;
  8. Copie adeverință care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, nu mai veche de 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  9. Formulare specifice procedurii:

a) Formularul 1 – nota de prelucrare a datelor cu caracter personal
b) Formularul 2 – declarație privind conflict de interese și/sau incompatibilități și falsul în declarații
c) Formularul 3 – opțiunea privind postul
d) Formularul 4 – declarație privind evaluarea

Formularele se pot solicita anterior trimiterii documentelor prin transmiterea unei cereri la adresa de e-mail: office@arc-consulting.ro sau descărca de pe site-ul autorității publice tutelare www.apavalcea.ro și de pe site-ul societății https://apavil.ro

Criterii de evaluare obligatorii:
a)     Competențe specifice sectorului de activitate;
b)     Competențe profesionale de importanță strategică;
c)     Cunoștințe de Guvernanță corporativă;
d)     Competențe sociale și personale;
e)     Reputație personală și profesională;
f)      Integritate și independență;
g)     Gradul de aliniere cu Scrisoarea de așteptări a APT – conform postului pentru care candidează.

Criterii de evaluare opționale:
a)     Experiența anterioară în domeniul de activitate al societății
b)     Specializarea/certificarea profesională activă în domeniu contabilității/audit.

Bibliografie:

  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernața corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 31/1990 a societăților, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
  • Orice alte documente publice despre societate.

Dosarele de candidatură se depun la registratura Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ”APA VÂLCEA” din strada Căpitan Mărășanu nr.3 Râmnicu Vâlcea, în dosar plic închis și sigilat, unde va primi un număr de înregistrare și data certă a depunerii, și se va depune și în format electronic la adresa  apavalcea@yahoo.com.

Dosarul va avea menționat ”Candidatura pentru funcția de membru în Consiliul de Administrație al Societății APAVIL S.A.” precum numele și prenumele candidatului. Obligatoriu o copie a dosarului va fi transmisă pe adresa expertului independent, respectiv office@arc-consulting.ro.

Data limită pentru depunerea dosarelor – 28 octombrie 2025, ora 16:00