Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa Pixabay
Aproximativ 40% dintre angajații care lucrează în domeniile digitale sunt, în mod activ, în căutare de noi locuri de muncă, iar aproape 75% se așteaptă să își părăsească jobul actual în viitorul apropiat. Acestea sunt unele dintre concluziile unui sondaj global realizat pe aproximativ 10.000 de angajați care ocupă roluri digitale, realizat de Boston Consulting Group (BCG) și The Network, o alianță globală de website-uri de recrutare. Raportul, intitulat Decoding the Digital Talent Challenge, a fost lansat recent.
Sondajul, ce face parte din seria Decoding Global Talent a BCG, constată că oportunitatea de a avansa în carieră este principalul motor al 63% dintre angajații din domeniul tehnologiei, care doresc să-și schimbe locul de muncă, urmat de un procent de 49% al celor aflați în căutare de noi provocări. Pentru angajații în mediul digital, echilibrul între viața profesională și cea privată continuă să fie aspectul cel mai apreciat în activitate. Însă, compensația financiară, sub formă, atât de salarii, cât și de stimulente pe termen lung, cum ar fi opțiunile de acțiuni (stock options), a câștigat teren, urcând de pe poziția 5 pe poziția 3, față de sondajul anterior, derulat în 2018. De asemenea, pentru 61% dintre angajații din domeniile digitale, diversitatea, incluziunea și problemele de mediu au crescut în importanță în ultimul an. 50% dintre ei nu ar lucra în companii în care nu își împărtășesc convingerile în materie de diversitate și incluziune; 48% au aceeași poziție în privința politicilor de mediu.
„Deținătorii de joburi digitale au trecut peste criza COVID relativ nevătămați și intră acum pe o piață de talente efervescentă, cu multe opțiuni,” a declarat Orsolya Kovács-Ondrejkovic, director asociat al BCG și coautor al raportului. „Pe măsură ce companiile din toate industriile se digitalizează, salariile din domeniul tehnologiei digitale au crescut vertiginos la un nivel cu care puțini angajatori pot concura. Cu toate acestea, cercetările noastre arată că banii nu sunt totul – angajatorii pot fi în continuare atractivi pentru talentul digital, prin cultura și valorile potrivite oferite la locul de muncă.”
Numărul angajaților din domeniile digitale care sunt dispuși să se mute cu jobul în altă țară a scăzut la 55%, de la 67% în 2018. Cu toate acestea, 68% ar fi bucuroși să lucreze de la distanță pentru un angajator fără să fie prezenți fizic în acea țară.
SUA, Marea Britanie și Australia sunt în fruntea listei țărilor în care talentul digital este în căutare de locuri de muncă de la distanță. Pentru acei angajați din domeniul tehnologiei digitale care doresc să se mute fizic, pentru job, preferințele s-au schimbat de la ultimul nostru sondaj, Canada depășind SUA și devenind destinația cea mai dorită. Țările europene, inclusiv Germania, Elveția și Franța, au înregistrat o scădere a popularității, în timp ce Singapore și Noua Zeelandă au intrat în topul primelor zece, ceea ce reflectă situația favorabilă în privința COVID-19, din aceste țări. Regatul Unit și-a menținut a cincea poziție, Londra fiind încă cel mai atractiv oraș pentru talentele din domeniul digital, care doresc să se mute într-o altă țară.
Deși modelul de lucru al angajaților din tehnologie nu a fost afectat de criza COVID în aceeași măsură ca forța de muncă generală, munca completă de la distanță a crescut semnificativ pentru angajații din aceste poziții, ajungând la 76%, până la finalul anului 2020, comparativ cu 41%, în 2018. 95% dintre respondenți ar dori să lucreze, în continuare, cel puțin o zi pe săptămână de acasă, iar doar 25% ar dori să lucreze complet de la distanță. Alte tipuri de flexibilitate sunt, de asemenea, foarte apreciate, 75% preferând să beneficieze de ore flexibile, total sau parțial.
„Dezvoltarea unei strategii cuprinzătoare pentru talentul digital este o necesitate pentru toți angajatorii,” a declarat Pierre Antebi, co-director executiv al The Network și coautor al raportului. „Îmbunătățirea recrutării și reținerea talentelor sunt părți importante ale acestei strategii, ce poate varia de la adaptarea modelelor corporative, pentru a oferi echilibru și flexibilitate, până la extinderea opțiunilor pentru munca internațională, de la distanță și reflectarea valorilor sociale și de mediu, în oferta pentru angajații lor. Crearea unui ecosistem format din contractori și agenții este un instrument valoros suplimentar pentru a găsi talentele, pe această piață extrem de competitivă.”
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More