Burse/Investitii

AQUILA raportează un profit net de 70 milioane de lei, la 9 luni, în urcare cu 9%

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a încheiat primele 9 luni din 2023 cu afaceri în creștere, susținute de segmentul de afaceri distribuție care a generat aproximativ 94% din cifra de afaceri a companiei, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București.

Veniturile AQUILA au depășit 1,7 miliarde de lei în primele 9 luni ale anului 2023, o creștere de aproximativ 14% față de aceeași perioadă a anului 2022. Profitul net al companiei a ajuns la 70 milioane de lei, un avans de 9%.

Cătălin Vasile, CEO AQUILA: „Am continuat strategia asumată pentru o creștere profitabilă și sustenabilă a afacerilor. Diversificarea portofoliului de produse, dezvoltarea brandurilor proprii și canalele de distribuție cu ritm mai mare de creștere au fost prioritare. Rezultatele înregistrate vin în întâmpinarea așteptărilor investitorilor și vom depăși bugetul anunțat în aprilie. Veniturile au un trend, în general, crescător în trimestrul patru al anului ca urmare a cererii pentru bunuri de consum în sezonul sărbătorilor de iarnă și ne concentrăm pentru a îndeplini viziunea AQUILA de a avea cel puțin un produs distribuit în fiecare casă. Ne menținem obiectivele privind dezvoltarea organică, creștere prin achiziții și optimizarea operațiunilor, inclusiv prin semnarea promisiunii de vânzare-cumpărare pentru prima achiziție planificată, anunțată recent.”

În structura veniturilor, în primele 9 luni ale anului, segmentele distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 15%, respectiv 12%, comparativ cu perioada similară din 2022.

Veniturile din segmentul transport au fost în scădere cu 5%. Avansul veniturilor din segmentul distribuție se datorează dezvoltării organice, susținută de creșteri de 27% în canalul tradițional, 16% în canalul benzinării și 15% în canalul HoReCa. Vânzările brandurilor proprii, care includ 86 de articole din gamele – Gradena, La Masă și Yachtis – au depășit 64 milioane de lei. Recent, compania a lansat o campanie integrată de promovare pentru brandul propriu de legume și fructe congelate – Gradena, care a înregistrat o creștere de peste 58% a vânzărilor în primele 9 luni din 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Marja brută din vânzarea mărfurilor a urcat cu aproximativ 40 milioane de lei, un avans de 13 puncte procentuale, și s-a menținut constantă, la aproximativ 21%. EBITDA a ajuns la 116 milioane de lei, o creștere de 5%.

Articole recente

Vucic acuză: Serviciile speciale ale mai multor țări cheltuiesc 4 miliarde de dolari pentru prăbușirea Serbiei

Președintele sârb a explicat că a trebuit să păstreze tăcerea până acum, deoarece acest lucru…

2 ore ago

Un cutremur cu magnitudinea de 7,4 a lovit coasta de est a regiunii Kamchatka din Rusia, fără risc de tsunami

Nu a existat niciun risc de tsunami după ce un cutremur cu magnitudinea de 7,4…

2 ore ago

Belgia: Străzile din Bruxelles ar putea fi patrulate de soldaţi, din aprilie 2026, în încercarea de a combate violenţa legată de droguri

Patrule de soldaţi ar putea începe să circule pe străzile capitalei belgiene începând cu 8…

2 ore ago

Buzoianu: Vom avea un director interimar la ANAR, cu mandat clar de reorganizare; este vorba de Florin Ghiţă

Administraţia Naţională Apele Române va avea un director interimar, pe o perioadă tranzitorie, care are…

3 ore ago

Zelenski: Garanţiile de securitate trebuie să fie finalizate cât mai curând posibil

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a făcut apel vineri la "finalizarea garanţiilor de securitate cât mai…

3 ore ago

Nazare: Decizia Moody’s este o nouă confirmare a faptului că Guvernul României a luat măsurile corecte pentru a stabiliza traiectoria fiscal-bugetară a țării noastre

Decizia Moody’s de a reconfirma ratingul aferent datoriei guvernamentale a României la Baa3 pentru datoria…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More