Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzAQUILA, lider în servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, încheie anul 2022 cu afaceri în creștere și un profit net de 85 milioane lei, cu 20% peste anul anterior. Profitul net preliminar este cel mai mare de la înființarea companiei, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București.
Rezultatul obținut vine în contextul creșterii veniturilor companiei cu 15%, până la 2.210 milioane lei, susținute de segmentul de distribuție, în special de vânzările prin canalul HoReCa și cel de proximitate (benzinării și magazine de proximitate), precum și de brandurile proprii. Rezultate în creștere a obținut și compania achiziționată în 2021, Trigor AVD, unul dintre primii jucători de pe piața de distribuție a bunurilor de larg consum din Republica Moldova.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA: „Strategia AQUILA este confirmată de rezultate financiare istorice, în primul an de prezență la Bursa de Valori București. Ne-am concentrat pe diversificarea portofoliului de produse, dezvoltarea brandurilor proprii și pe canalele de distribuție cu ritm mai mare de creștere. Am integrat în activitatea noastră componenta de sustenabilitate, continuăm investițiile în proiecte care ne vor mai face mai eficienți, ne vor consolida rezultatele și vom reduce continuu amprenta asupra mediului.”
În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creșteri: distribuție, 15%, logistică, 7%, și transport, 15%. Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena și La Masă, au avut un avans de 43% în 2022, până la 67,5 milioane lei.
Marja brută a companiei s-a îmbunătățit cu 1,6 puncte procentuale, până la 21,3%, influențată de mixul de produse vândute și de concentrarea pe canalele cu cele mai bune rezultate.
Rezultatele financiare preliminare au depășit bugetul pentru 2022.
Compania își propune dublarea EBITDA până în 2026 prin dezvoltarea afacerii și M&A, prin achiziții de companii care dețin în portofoliu branduri proprii sau sunt distribuitorii unor branduri cu notorietate. AQUILA și-a propus ca țintă, de asemenea, reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2026, prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor de transport, eficientizarea operațiunilor logistice, cursuri de conducere defensivă pentru angajați, precum și utilizarea surselor alternative de energie.
Conform platformei de analiză financiară RisCo.ro, în perioada august 2024 - iulie 2025 au fost…
Autor: Echipa invergent.ai În lumea afacerilor, presiunea de a inova nu este o opțiune, ci o…
Hidroelectrica, Romsilva şi Apele Române vor interveni pentru curăţirea Lacului Izvorul Muntelui din judeţul Neamţ,…
Actualizare: Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că în zona localității Valea…
Rata anuală a inflaţiei în zona euro a atins şi în iulie ţinta pe termen…
Suspectul care a înjunghiat un bărbat în complexul Cosmopolis este minor și are 15 ani.…
This website uses cookies.
Read More