Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzAsociaţia Societăţilor de Service Auto Independente ( ASSAI ) acuză Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) că s-a transformat dintr-o instituție de supraveghere a pieței de asigurări într-o instituție de supraveghere a păgubiților. Potrivit unui comunicat, ASSAI a semnalat, public, “faptul ca societățile de asigurări incalca în mod repetat legislația și ca numărul reclamațiilor este într-o creștere alarmanta, iar ASF nu ia atitudine”.
Recent, a avut loc un schimb de replici între ASF și reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.).
ASSAI a transmis, astăzi: “Surpriza pietei de asigurari a venit pe 30.04. 2020, cand ASF recunoaște public, pe propriul portal, faptul ca numărul reclamațiilor a crescut de la 10549, în 2018, la 25679, in anul 2019, și în opinia domniilor lor, creșterea ar fi doar de 150% si, în același timp, 75% sunt pentru depășirea termenului de plata”.
Dan Barbu președintele ASSAI cere domnului vice-presedinte ASF Cristian Roșu sa iasă public și sa prezinte efectele masurilor luate.
Vasile Varvaroi, membru ASSAI subliniaza faptul că încălcările legii se fac cu complicitatea ASF și motivează aceasta afirmație astfel: 1. ASF este singura instituție a statului care nu s-a autosesizat la nici o încălcare a legii, deși are la îndemână statisticile concilierilor depuse la SAL Fin ( numărul de concilieri depuse versus numarul de soluții în favoarea păgubiților);
2. Ofertele de despăgubire sunt încălcări flagrante ale legii constând doar în oferirea unei sume fara nici o calculatie, justificare a costului pieselor si orei de manopera;
3. Actuala grija a ASF este “sa puna batista pe tambal” în sensul diminuarii numarului de reclamații, prin crearea unor proceduri din ce in ce mai stufoase si prin limitarea accesului la petiții;
4.Au tolerat abaterile grave ale persoanelor din conducerea unei anumite societăți de asigurare ce a emis și semnat “Note Interne” prin care obliga angajații din subordinea lor la grave incalcari legislative.”
”Iesirea publica a ASF-ului cu raspunsuri evidente impotriva asiguratilor/pagubitilor nu face altceva decat sa se pozitioneze clar pe cine reprezinta cu adevarat aceasta institutie. Mi se pare jignitor pentru pagubiti sa spui mandru ca ti-a crescut numarul de reclamatii chiar de 4 ori mai mult decat in Germania (ca sa nu mai spunem ca parcul auto german este de 80 milioane de autovehicule fata de 8 milioane la noi), fara sa mentionezi ce masuri au fost luate pentru a imbunatatesti aceasta statistica si binenteles rezultatul final al masurilor luate.
ASF, autoritate publica, nu poate declara ca „nu are competente de a solutiona prin petitii aspecte de natura comerciala (tarife manopera/inchiriere, adaosuri la piese/materiale )” cand tocmai Legea132 art.14(3) defineste clar acest lucru. Daca cealalta parte comerciala se simte nedreptatita, se poate adresa in instanta pentru recuperarea prejudiciului exact cum fac in acest moment unitatile reparatoare. De ce pe asiguratori ii sustineti la incalcarea legii mentionate anterior, iar unitatilor service le recomandati sa se adreseze instantei? Nu considerati ca ar trebui sa fiti impartial si sa va ocupati doar de punerea in aplicare a legii? ”, sustine Marian Lazar, membru ASSAI.
”In ultimii ani, asistăm cu ingrijorare la pasivitatea cu care ASF trateaza gravitatea situatiilor existente in piata. Din păcate, ASF este caracterizat de o foarte lunga perioada de timp de actiuni mai degraba de protejare si mascare a neregulilor din piata de asigurari. Institutia numita ASF a reusit sa aiba un comportament total opus fata de rolul pe care trebuie sa-l indeplineasca. “A”-ul nu vine de la “Autoritate” in domeniu, ci de la “Acoperirea” neregulilor. Sunt niste maestri ai disimularilor, iar rolul principal al lor este de a nedreptati, de a îngreuna si de a dispera pagubitii si asiguratii”, transmite Bogdan Anania vicepresedinte ASSAI.
Dan Barbu, presedintele ASSAI, solicita ASF sa prezinte public, pentru fiecare asigurator RCA, procentul dosarelor de dauna plătite pe baza ofertei de despagubire și numărul de zile la care a fost plătit și totodată numărul dosarelor de dauna plătite în baza documentelor de reparație și numărul de zile la care acestea au fost plătite: “Aceasta solicitare are la baza un cumul de acțiuni ale societăților de asigurari care conduc păgubitul către plata despagubirii pe baza ofertei asiguratorului. Dorim ca ASF sa prezinte public dupa așa zisele amenzi, de ce acele practici pentru care au fost sanctionate persista in continuare?
ATRAGEM ATENTIA ca, in acest moment, ASF si-a schimbat obiectul activității, transformandu-se dintr-o instituție de supraveghere a pieței de asigurari, intr-o institutie de supraveghere a pagubiților…..”
Acțiunile Romgaz au crescut cu 30%, în ultimele 12 luni, fiind unul dintre driverii sectorului…
Royal FrieslandCampina N.V. a ajuns la un acord privind vânzarea către Bonafarm Group a operațiunilor…
Ministrul Educaţiei, Daniel David, spune că a venit la conducerea ministerului ca să ajute şi…
Rata șomajului, în formă ajustată sezonier, a fost, în iunie 2025, de 5,8%, valoare egală…
Maspex Romania, o companie aparținând Grupului Maspex, a finalizat, prin intermediul Bursei de Valori București,…
Procurorul-şef al Parchetului European (EPPO) Laura Codruţa Kovesi a declarat într-un interviu pentru Libertatea că,…
This website uses cookies.
Read More