Asigurari

ASSAI: Modificările propuse Legii RCA îl defavorizează grav tocmai pe cel mai vulnerabil personaj din piață – păgubitul

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) critică modificările propuse pe marginea Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie în Parlamentul României. Proiectul de modificare a Legii RCA a fost introdus pe ordinea de zi a ședinței Senatului din 11 martie 2020, cu termen de adoptare tacită 03 aprilie 2020, potrivit unui comunicat ASSAI.

Se vehiculează în spațiul public introducerea spre dezbatere a unei prevederi prin care plata despagubirii sa se facă direct către pagubit, arată ASSAI: “Adoptarea acestei propuneri legislative va aduce grave prejudicii financiare atât păgubitului, cât şi întregii industrii auto din România, afectând conformitatea reparaţiilor autovehiculelor și, automat, siguranţa circulaţiei. Asociația Societăţilor de Service Auto Independente remarcă existența unor schimbări la nivelul proiectului legislativ de natură să producă efecte negative semnificative pentru cei care au cel mai mult de suferit în cazul unui incident rutier.”

“Păgubitul ar urma să aibă cel mai mult de suferit în urma noilor reglementări. Ar fi nevoit să umble cu banii din service în service, pentru a găsi pe cineva dispus să-i repare autovehiculul cu banii primiți. Iar problema va pleca de la asigurători, care cel mai probabil îi vor face păgubitului un calcul care-l va dezavantaja profund, în sensul că omului nu-i vor ajunge banii să-și repare mașina în conformitate cu așteptările sale, la standarde de calitate impuse de reglementările în vigoare,” a declarat Dan Barbu, preşedintele ASSAI.

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente subliniază că aceste propuneri legislative încalcă dispoziţiile Codului Civil art. 1349 cu trimitere la art. 44 și 45 din Constituţiei Românie conform căreia păgubitul trebuie să fie repus în situația anterioară evenimentului, dar vor afecta grav și  industria independentă de reparaţii auto.  „Nefiind reglementări privind obligativitatea efectuării reparațiilor în unități autorizate, toți banii încasați de păgubit în cont propriu vor ajunge în economia neagră. Practic această reglementare va finanța economia neagră”, a punctat președintele ASSAI. Ţinând cont de toate aceste aspecte menționate, ASSAI solicită neintroducerea spre dezbatere a acestor modificări și adoptarea actului normativ în forma propusă de inițiator, a adăugat Dan Barbu, președintele Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente.

Articole recente

Safetech Innovations raportează venituri la nivel individual de 26,7 milioane de lei și un profit net de 6 milioane de lei, în primul semestru din 2025

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București,…

10 minute ago

ANUNT PRIVIND OFERTA PUBLICA DE CUMPARARE A ACTIUNILOR ARCTIC STREAM S.A. LA PRETUL DE 23 LEI/ACTIUNE

aprobata prin Decizia ASF nr. 807/21.08.2025 Denumirea si sediul social al societatii vizate Societatea vizata…

15 minute ago

Meta Estate Trust raportează, în semestrul I, venituri de 13,78 milioane lei și profit net de 4,65 milioane lei

Meta Estate Trust (simbol bursier MET), companie de tip holding care activează în sectorul imobiliar…

21 de minute ago

O divizie elveţiană a HSBC renunţă la peste 1.000 de clienţi bogaţi din Orientul Mijlociu, pe fondul presiunilor autorităţilor de reglementare

Divizia elveţiană de private banking a HSBC a început să renunțe la peste 1.000 de…

35 de minute ago

De la 50 de miliarde de dolari la faliment, investitorii calculează costul prăbușirii Evergrande pe piață

Acțiunile vor fi retrase de la cotația bursei din Hong Kong pe 25 august Listată…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More