International

Australia, ”extrem de îngrijorată” în legătură cu divulgarea de date după un atac cibernetic de proporţii

Guvernul australian s-a declarat marţi “extrem de îngrijorat” în legătură cu divulgarea datelor personale a aproape zece milioane de abonaţi australieni ai celui de-al doilea operator de telecomunicaţii al ţării în urma unui atac cibernetic de proporţii, săptămâna trecută, informează AFP, potrivit Agerpres.

Informaţiile referitoare la 9,8 milioane de clienţi australieni ai operatorului de telecomunicaţii Optus, adică o treime din populaţia Australiei, este posibil să fi fost compromise în acest atac cibernetic, unul dintre cele mai ample pe care le-a suferit Australia.

Ministrul de interne al Australiei, Clare O’Neil, s-a declarat “incredibil de preocupată în această dimineaţă” de faptul că “informaţii personale provenind din furtul de date de la Optus, inclusiv numerele de conturi de sănătate Medicare, sunt acum propuse gratuit şi contra unei răscumpărări”.

O persoană anonimă ce pretinde că s-ar afla la originea furtului de date ar fi divulgat datele personale a peste 10.000 de persoane lunea trecută.

În mesaje văzute de AFP, postate pe un forum de hackeri, acest utilizator cerea operatorului o răscumpărare de un milion de dolari, în lipsa căreia el va divulga tot mai multe date, înainte de a-şi schimba poziţia marţi dimineaţă. “Prea mulţi ochi. Noi nu vom vinde date indiferent cui”, se poate citit într-un mesaj pe forum, care afirmă că singura copie de informaţii piratate de la compania Optus a fost distrusă.

Aceste date includ numele clienţilor, date de naştere, numere de telefon, adrese de e-mail, precum şi unele numere de paşapoarte şi de permise de conducere, potrivit societăţii Optus, cu sediul în Singapore.

Potrivit jurnalistului specializat în securitate cibernetică Jeremy Kirk, datele publicate lunea trecută includeau şi numerele conturilor de sănătate Medicare.

“Consumatorii au dreptul să ştie exact ce informaţii personale au fost compromise”, a adăugat O’Neil, care a criticat Optus pentru că nu şi-a protejat mai bine clienţii.

Australia are în jur de un deceniu de întârziere în materie de protecţie a vieţii private şi cinci ani de întârziere în materie de securitate cibernetică, două probleme care trebuie să fie rezolvate, a admis Clare O’Neil.

Un purtător de cuvânt al Optus a declarat pentru AFP că “atacul (cibernetic) face obiectul unei anchete a poliţiei federale australiene, care a sfătuit Optus să nu ofere comentarii asupra anumitor aspecte ale anchetei”.

Articole recente

Daniel David: Dacă moţiunea simplă trece, deşi nu sunt obligat, nu mai am de ce să fiu ministru

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat sâmbătă că îşi va da demisia din funcţie în…

o oră ago

Guvernul spune că decizia eliminării plafonării adaosului comercial la alimentele de bază a fost luată de coaliţie

Guvernul a transmis, sâmbătă, că decizia eliminării plafonării adaosului comercial la alimentele de bază a…

o oră ago

Daniel Zamfir îl critică pe Bolojan: Eliminarea plafonării adaosului comercial loveşte în cei nevoiaşi

Liderul senatorilor PSD, Daniel Zamfir, îl critică pe premierul Ilie Bolojan în legătură cu o…

o oră ago

Trump anunță că va impune sancțiuni Rusiei atunci când țările NATO vor face același lucru

Președintele american Donald Trump s-a declarat sâmbătă pregătit să impună sancțiuni majore împotriva Rusiei atunci…

4 ore ago

Vucic acuză: Serviciile speciale ale mai multor țări cheltuiesc 4 miliarde de dolari pentru prăbușirea Serbiei

Președintele sârb a explicat că a trebuit să păstreze tăcerea până acum, deoarece acest lucru…

7 ore ago

Un cutremur cu magnitudinea de 7,4 a lovit coasta de est a regiunii Kamchatka din Rusia, fără risc de tsunami

Nu a existat niciun risc de tsunami după ce un cutremur cu magnitudinea de 7,4…

7 ore ago

This website uses cookies.

Read More