International

Australia, ”extrem de îngrijorată” în legătură cu divulgarea de date după un atac cibernetic de proporţii

Guvernul australian s-a declarat marţi “extrem de îngrijorat” în legătură cu divulgarea datelor personale a aproape zece milioane de abonaţi australieni ai celui de-al doilea operator de telecomunicaţii al ţării în urma unui atac cibernetic de proporţii, săptămâna trecută, informează AFP, potrivit Agerpres.

Informaţiile referitoare la 9,8 milioane de clienţi australieni ai operatorului de telecomunicaţii Optus, adică o treime din populaţia Australiei, este posibil să fi fost compromise în acest atac cibernetic, unul dintre cele mai ample pe care le-a suferit Australia.

Ministrul de interne al Australiei, Clare O’Neil, s-a declarat “incredibil de preocupată în această dimineaţă” de faptul că “informaţii personale provenind din furtul de date de la Optus, inclusiv numerele de conturi de sănătate Medicare, sunt acum propuse gratuit şi contra unei răscumpărări”.

O persoană anonimă ce pretinde că s-ar afla la originea furtului de date ar fi divulgat datele personale a peste 10.000 de persoane lunea trecută.

În mesaje văzute de AFP, postate pe un forum de hackeri, acest utilizator cerea operatorului o răscumpărare de un milion de dolari, în lipsa căreia el va divulga tot mai multe date, înainte de a-şi schimba poziţia marţi dimineaţă. “Prea mulţi ochi. Noi nu vom vinde date indiferent cui”, se poate citit într-un mesaj pe forum, care afirmă că singura copie de informaţii piratate de la compania Optus a fost distrusă.

Aceste date includ numele clienţilor, date de naştere, numere de telefon, adrese de e-mail, precum şi unele numere de paşapoarte şi de permise de conducere, potrivit societăţii Optus, cu sediul în Singapore.

Potrivit jurnalistului specializat în securitate cibernetică Jeremy Kirk, datele publicate lunea trecută includeau şi numerele conturilor de sănătate Medicare.

“Consumatorii au dreptul să ştie exact ce informaţii personale au fost compromise”, a adăugat O’Neil, care a criticat Optus pentru că nu şi-a protejat mai bine clienţii.

Australia are în jur de un deceniu de întârziere în materie de protecţie a vieţii private şi cinci ani de întârziere în materie de securitate cibernetică, două probleme care trebuie să fie rezolvate, a admis Clare O’Neil.

Un purtător de cuvânt al Optus a declarat pentru AFP că “atacul (cibernetic) face obiectul unei anchete a poliţiei federale australiene, care a sfătuit Optus să nu ofere comentarii asupra anumitor aspecte ale anchetei”.

Articole recente

Euronext continuă demersurile pentru achiziţionarea Bursei din Atena

Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…

38 de minute ago

Atenționare ASF: Un cont fals de Facebook utilizează identitatea Președintelui ASF Alexandru Petrescu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…

o oră ago

Ministrul Mediului, la Broșteni: O să facem absolut tot ceea ce putem ca să ajutăm; nu doresc să fac o activitate populistă

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…

o oră ago

Trimisul special al SUA, în Israel pe fondul crizei alimentare din Gaza şi al impasului în negocierile de la Doha

Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…

o oră ago

Guvernul a corelat normele metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea ce privește modificarea cotelor de TVA

Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…

2 ore ago

Miruţă: Numirile în CA-uri sunt provizorii, indemnizaţiile nu depăşesc 3000 lei; selecţia s-a făcut pe bază de CV, nu politic

Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More