Afaceri

Automobilwoche: România, Bulgaria şi Turcia candidează pentru noua fabrică Volkswagen din Europa de Est

Sindicatul brandului VW din Germania se luptă cu Skoda pentru controlul asupra fabricii pe care grupul mamă Volkswagen AG intenţionează să o deschidă în Europa de Est, printre posibilele locaţii fiind România, Bulgaria şi Turcia, informează publicaţia Automobilwoche.

Pe 18 noiembrie, şeful grupului Volkswagen AG, Herbert Diess, declara că producătorul auto caută un loc pentru o nouă fabrică multibrand în Europa de Est, a cărei producţie ar urma să înceapă după 2022.

La noua unitate din Europa de Est, care ar urma să aibă între 4.000 şi 5.000 de angajaţi, vor fi produse SUV-urile Skoda Karoq şi Seat Ateca, care în prezent sunt fabricate la Kvasiny.

Necesitatea unei astfel de unităţi a crescut după ce Volkswagen AG a confirmat că va transfera producţia modelului Passat din Germania la fabrica Skoda din Kvasiny (Cehia), în condiţiile în care cel mai mare producător auto global îşi accelerează investiţiile în maşini cu emisii zero, potrivit Agerpres. Uzinele Volkswagen din Emden şi Hanovra (Germania) ar urma să fie transformate pentru producţia de vehicule electrice până în 2022.

Consiliul angajaţilor brandului VW a anunţat conducerea că doreşte ca fabrica să fie controlată de divizia de maşini de pasageri a VW. Preşedintele Consiliului de Supervizare al VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat că grupul nu a luat încă o decizie referitoare la brandul care va conduce fabrica.

“Skoda este una din opţiuni”, a declarat, Poetsch pentru Automobilwoche.

O investiţie în Cehia, sediul Skoda, nu este luată în calcul din cauza costurilor ridicate cu salariile, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

O altă opţiune ar fi transformarea fabricilor de motoare în unităţi unde se produc maşini. Potenţialele candidate sunt unităţile în care VW fabrică motoare: Polkowice (Polonia) şi Gyor (Ungaria), adaugă sursele.

Volkswagen a anunţat investiţii de peste 34 de miliarde de euro (38,4 miliarde de dolari) în dezvoltarea serviciilor de mobilitate, a vehiculelor electrice şi a maşinilor fără şofer până în 2022.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Articole recente

Lutnick: Trump vrea o ofertă comercială „suficient de bună” din partea UE, dar nu este clar ce înseamnă asta

Secretarul pentru comerț Howard Lutnick a declarat că „întrebarea” înaintea discuțiilor dintre președintele Donald Trump…

2 ore ago

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat, după cum a anunțat într-o conferință de presă. "În acest…

3 ore ago

Trump joacă golf în Scoţia, înaintea întâlnirii cu Von der Leyen axată pe comerţ

Preşedintele american Donald Trump a jucat golf duminică la complexul său de la Turnberry, în…

5 ore ago

Peste 2200 de consumatori din judeţul Bihor nu au în continuare energie electrică în urma furtunii de sâmbătă seară

Peste 2200 de consumatori din judeţul Bihor nu au în continuare energie electrică, după furtuna…

5 ore ago

Prima reacție a lui Ilie Bolojan în scandalul Dragoș Anastasiu: “Sigur veți avea, până după amiază, o declarație”

Premierul Ilie Bolojan a avut o primă reacție duminică, la câteva zile după ce informații…

7 ore ago

China publică un plan de acțiune privind IA la câteva zile după SUA, pe fondul intensificării cursei tehnologice globale

Sâmbătă, China a lansat un plan de acțiune global pentru inteligența artificială, care solicită cooperarea…

8 ore ago

This website uses cookies.

Read More