Autoritatea anti-trust din Germania a lansat o anchetă privind relația Amazon cu comercianții terți care vând pe site-ul său, potrivit Reuters.
“În prezent, cercetăm dacă și cum influențează Amazon modul în care comercianții stabilesc prețurile pe piața”, a declarat, pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung, Andreas Mundt, președintele autorității de concurență (Federal Cartel Office).
Germania este a doua cea mai mare piață pentru Amazon, după Statele Unite.
În primele luni ale pandemiei COVID-19, când multe magazine au fost închise și cumpărătorii s-au aglomerat online, Mundt a declarat că au existat reclamații că Amazon a blocat unii comercianți din cauza prețurilor pretins prea mari.
„Amazon nu trebuie să fie un controlor al prețurilor”, a spus el, adăugând că Amazon a răspuns la solicitările de informații ale biroului său și că aceste declarații au fost evaluate.
Autoritatea nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii.
O purtătoare de cuvânt a Amazon a spus că politicile companiei au fost concepute pentru a se asigura că partenerii săi stabilesc prețuri competitive.
“Partenerii care vând Amazon își stabilesc propriile prețuri ale produselor în magazinul nostru”, a spus purtătoarea de cuvânt. „Sistemele noastre sunt concepute pentru a acționa împotriva reducerii prețurilor”, a spus ea, adăugând că cei care au probleme ar trebui să contacteze echipa de asistență pentru comercianți.
Până în 2013, Amazon a împiedicat comercianții să-și ofere produsele prin intermediul altor site-uri online la un preț mai mic decât pe piața sa, o politică pe care autoritatea de concurență Germania a obligat-o să o abandoneze.
Anul trecut, Amazon a ajuns la un acord cu autoritatea germană pentru a-și revizui termenii pentru comercianți terți, ceea ce a determinat biroul să renunțe la o investigație anterioară care dura de șapte luni.