Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa foto: Pixabay
Agenția Federală pentru Rețele din Germania este „bine pregătită” pentru a răspunde interferențelor online în alegerile parlamentare din 23 februarie, a declarat președintele agenției, Klaus Müller, în urma unui test de stres efectuat vineri pe platformele social media, potrivit Politico.
„Astăzi am simulat în mod realist posibile încălcări, am testat procedurile și mecanismele de raportare ale platformelor și am exersat acțiunile și schimbul relevant de informații”, a spus el într-o declarație. „Suntem bine pregătiți, existând sarcini atribuite autorităților naționale și căi de comunicare către toți actorii relevanți”.
Acesta este primul astfel de test de stres pentru o alegere națională în conformitate cu noul regulament al UE privind rețelele sociale, Actul privind serviciile digitale, deși Comisia Europeană a găzduit un exercițiu similar înainte de alegerile europene din iunie 2024.
În Germania, unde formațiunea de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD) se află în prezent pe locul al doilea în sondaje, există mari îngrijorări cu privire la o posibilă interferență străină în alegeri prin dezinformarea prin intermediul rețelelor sociale.
În decembrie, alegerile prezidențiale din România au fost anulate pe fondul avertismentelor privind influența rusă prin TikTok, după ce ultranaționalistul Călin Georgescu a venit din urmă și a câștigat primul tur, mai scrie Politico.
Alarma crescută se datorează, de asemenea, noilor dovezi ale diferitelor tipuri de interferențe străine în peisajul informațional al Germaniei.
Susținerea publică a AfD de către proprietarul X, Elon Musk, nu a făcut decât să toarne ulei pe foc. Administrația Bundestag-ului a inițiat o investigație pentru a stabili dacă angajamentul antreprenorului american Elon Musk față de AfD german ar putea constitui o donație ilegală a unui partid, potrivit presei germane.
Legea privind serviciile digitale impune platformelor online foarte mari – definite ca fiind cele cu peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar în UE – să identifice și, dacă este posibil, să atenueze riscurile generate de serviciile lor, inclusiv riscurile pentru procesele electorale.
Testul de vineri a fost găzduit în comun de Comisie și de Agenția Federală pentru Rețele, iar printre participanți s-au numărat YouTube parent Google, Microsoft, LinkedIn, Microsoft, Meta, care deține Facebook și Instagram, Snapchat, TikTok și X, precum și reprezentanți ai autorităților naționale și ai societății civile.
„Exercițiul, cunoscut sub numele de test de stres, a prezentat mai multe scenarii fictive al căror scop este de a identifica și de a reduce riscurile potențiale legate de alegeri, astfel cum sunt definite în Legea serviciilor digitale”, a declarat Comisia Europeană într-un comunicat de presă.
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More