Avatarurile generate de inteligența artificială sunt acum capabile să vândă mai mult decât oamenii reali, potrivit unei colaborări între compania chineză de tehnologie Baidu și un popular livestreamer, conform CNBC.
Luo Yonghao, unul dintre cei mai vechi și populari livestreameri din China, și co-prezentatorul său Xiao Mu au folosit versiuni digitale ale lor pentru a interacționa cu spectatorii în timp real timp de peste șase ore, duminică, pe platforma de livestreaming de comerț electronic „Youxuan” a companiei chineze de tehnologie, a declarat compania. Sesiunea a adunat 55 de milioane de yuani (7,65 milioane de dolari).
În comparație, prima încercare de livestreaming a lui Luo pe Youxuan luna trecută, care a durat puțin peste patru ore, a înregistrat mai puține comenzi pentru produse electronice de larg consum, alimente și alte produse cheie, a declarat Baidu.
Luo a spus că a fost prima dată când a folosit tehnologia umană virtuală pentru a vinde produse prin livestreaming.
„Efectul uman digital m-a speriat… Sunt un pic amețit”, a declarat el celor 1,7 milioane de fani de pe platforma de socializare Weibo, potrivit unei traduceri CNBC.
Luo a început să transmită live în aprilie 2020 pe aplicația de videoclipuri scurte Douyin a ByteDance, în încercarea de a achita datoriile acumulate de compania sa de smartphone-uri Smartisan, care se confrunta cu dificultăți financiare. Contul său de livestreaming „Be Friends” de pe Douyin are aproape 24,7 milioane de fani.
Avatarurile lui Luo și ale co-prezentatorului său au fost create folosind modelul generativ de IA al Baidu, care a învățat din videoclipuri înregistrate pe o perioadă de cinci ani pentru a imita glumele și stilul lor, a declarat miercuri pentru CNBC Wu Jialu, director de cercetare la cealaltă companie a lui Luo, Be Friends Holding.
„Este un moment DeepSeek pentru întreaga industrie a livestreamingului și a industriei digitale umane din China”, a declarat Wu în mandarină, tradus de CNBC.
DeepSeek, versiunea chineză a OpenAI, a zguduit investitorii globali în ianuarie cu afirmațiile sale că rivalizează cu ChatGPT la costuri mult mai mici și folosind o abordare open-source.
Avatarurile AI pot reduce drastic costurile, deoarece companiile nu au nevoie să angajeze o echipă mare de producție sau un studio pentru livestreaming. Avatarurile digitale pot transmite non-stop, fără pauze.
„Am fost întotdeauna sceptici cu privire la livestreamingul cu oameni digitali”, a spus Wu, menționând că compania a încercat diferite tipuri de oameni digitali de-a lungul anilor.
Dar el a spus că Baidu oferă acum cel mai bun produs uman digital disponibil, în comparație cu începuturile comerțului electronic live streaming de acum cinci sau șase ani.
O industrie în creștere
Cumpărăturile live streaming au luat avânt în China după ce pandemia a obligat companiile să găsească canale alternative de vânzare. Tot mai multe persoane apelează la live streaming pentru a câștiga bani din comisioane și cadouri virtuale, în contextul încetinirii creșterii economice.
Transmisiunile live au generat atât de multe vânzări pe Douyin anul trecut, încât aplicația a depășit compania tradițională de comerț electronic JD.com, devenind a doua cea mai mare platformă de comerț electronic din China și erodând cota de piață a liderului Alibaba, potrivit unui raport al Worldpanel și Bain & Company publicat săptămâna trecută. Atât JD.com, cât și Taobao, deținut de Alibaba, oferă portaluri de vânzări prin transmisiuni live.
Între timp, alte companii chineze, inclusiv gigantul tehnologic Tencent, au dezvoltat instrumente pentru a crea persoane digitale care pot fi utilizate ca prezentatori de știri. La sfârșitul anului 2023, mai multe companii au început să testeze livestreameri umani virtuali în timpul sărbătorii de cumpărături Singles Day.
Însă analiștii au avertizat că produsele vândute prin livestreaming tind să aibă o rată de returnare ridicată, deoarece sunt adesea achiziții impulsive.
Cea mai mare provocare pentru utilizarea oamenilor virtuali în transmisiunile live nu mai este tehnologia, ci conformitatea și cerințele platformei, a spus Wu. Oamenii digitali trebuie să fie instruiți să respecte reglementările privind publicitatea produselor, în timp ce marile platforme de transmisiuni live pot avea reguli diferite privind permisiunea persoanelor virtuale de a găzdui sesiunile, a spus el.
De exemplu, Douyin a introdus restricții privind utilizarea tehnologiei, în special dacă persoanele virtuale nu interacționează cu spectatorii.
Deși următoarea apariție virtuală a lui Luo nu a fost încă stabilită, Wu a spus că se așteaptă ca aceasta să aibă loc foarte curând. Și în viitor, a spus el, oamenii digitali ar putea transmite cu ușurință în direct în mai multe limbi pentru a ajunge la utilizatori din afara Chinei.