Auto

Avtovaz le oferă angajaţilor 3.000 de dolari dacă părăsesc voluntar compania

Constructorul auto rus Avtovaz, care a fost nevoit să îşi suspende o parte din producţie din cauza sancţiunilor internaţionale şi a lipsei de componente, a anunţat miercuri că a decis să le ofere muncitorilor de la uzina din Izhevsk salarii compensatorii în valoare de 3.000 de dolari dacă părăsesc voluntar compania, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Grupul francez Renault a decis în luna mai să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, către un institut de cercetare în schimbul unei sume simbolice de o rublă.

În luna iunie, Avtovaz a reluat producţia unor populare modele de automobile Lada la principala sa uzină de la Togliatti. Însă constructorul rus nu a putut relansa producţia modelului Lada Vesta şi în consecinţă şi-a trimis cei 3.200 de angajaţi de la uzina din Izhevsk în concediu plătit, încă din luna martie.

Miercuri, Avtovaz a cerut angajaţilor de la uzina din Izhevsk, un oraş cu o populaţie de aproximativ 645.000 de locuitori amplasat la 1.200 de kilometri est de Moscova, fie să îşi găsească un nou loc de muncă în cadrul companiei fie să demisioneze de comun acord.

Cei care vor demisiona vor beneficia de un pachet compensatoriu echivalent cu cinci până la şapte salarii medii lunare, sau aproximativ 12 salarii minime pe economie. Valoarea maximă a pachetului compensatoriu se ridică la 183.348 de ruble (3.161 de dolari).

“Avtovaz vrea să sublinieze faptul că firma nu intenţionează să recurgă la concedieri în masă iar măsurile de sprijin propuse personalului au caracter voluntar pentru fiecare angajat”, a precizat compania într-un comunicat de presă.

Industria auto din Rusia, puternic dependentă de componente şi echipamente din străinătate, a fost afectată de criza globală de semiconductori şi, recent, de exodul producătorilor străini care au decis să renunţe la operaţiunile din Rusia din cauza războiului din Ucraina.

Având în vedere că multe uzine de asamblare de automobile sunt amplasate în oraşe mici monoindustriale, constructorii ruşi preferă să nu elimine locuri de muncă ci mai degrabă să păstreze angajaţii în concediu plătit sau să introducă un program de lucru redus cu salarii mai mici.

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

8 ore ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

8 ore ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

10 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

10 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

11 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

12 ore ago

This website uses cookies.

Read More