Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa foto: lada.ru
Constructorul auto rus Avtovaz, care a fost nevoit să îşi suspende o parte din producţie din cauza sancţiunilor internaţionale şi a lipsei de componente, a anunţat miercuri că a decis să le ofere muncitorilor de la uzina din Izhevsk salarii compensatorii în valoare de 3.000 de dolari dacă părăsesc voluntar compania, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Grupul francez Renault a decis în luna mai să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, către un institut de cercetare în schimbul unei sume simbolice de o rublă.
În luna iunie, Avtovaz a reluat producţia unor populare modele de automobile Lada la principala sa uzină de la Togliatti. Însă constructorul rus nu a putut relansa producţia modelului Lada Vesta şi în consecinţă şi-a trimis cei 3.200 de angajaţi de la uzina din Izhevsk în concediu plătit, încă din luna martie.
Miercuri, Avtovaz a cerut angajaţilor de la uzina din Izhevsk, un oraş cu o populaţie de aproximativ 645.000 de locuitori amplasat la 1.200 de kilometri est de Moscova, fie să îşi găsească un nou loc de muncă în cadrul companiei fie să demisioneze de comun acord.
Cei care vor demisiona vor beneficia de un pachet compensatoriu echivalent cu cinci până la şapte salarii medii lunare, sau aproximativ 12 salarii minime pe economie. Valoarea maximă a pachetului compensatoriu se ridică la 183.348 de ruble (3.161 de dolari).
“Avtovaz vrea să sublinieze faptul că firma nu intenţionează să recurgă la concedieri în masă iar măsurile de sprijin propuse personalului au caracter voluntar pentru fiecare angajat”, a precizat compania într-un comunicat de presă.
Industria auto din Rusia, puternic dependentă de componente şi echipamente din străinătate, a fost afectată de criza globală de semiconductori şi, recent, de exodul producătorilor străini care au decis să renunţe la operaţiunile din Rusia din cauza războiului din Ucraina.
Având în vedere că multe uzine de asamblare de automobile sunt amplasate în oraşe mici monoindustriale, constructorii ruşi preferă să nu elimine locuri de muncă ci mai degrabă să păstreze angajaţii în concediu plătit sau să introducă un program de lucru redus cu salarii mai mici.
Premierul Ilie Bolojan, aflat în vizită la Chişinău, a discutat cu preşedintele Parlamentului din Republica…
Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a declarat, sâmbătă, la Deva, că în evaluarea șefilor de secții…
Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat, sâmbătă, la Deva, că din luna septembrie spitalele vor…
Republica Moldova şi România se sprijină reciproc şi construiesc împreună un viitor european sigur şi…
Cancelarul german Friedrich Merz a promis sâmbătă că taxele aplicate companiilor mijlocii nu vor fi…
Menținerea tuturor celor 9 emitenți români în indicii FTSE Global All Cap reprezintă o dovadă…
This website uses cookies.
Read More