Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzBanca Comercială Română (BCR) a lansat ZBOR, cel mai extins ecosistem dedicat tinerilor din România, care include o serie de hub-uri, o curriculă de educație non-formală pentru cei cu vârste între 14-25 de ani, un program de mentorat, competiții dedicate și o platformă online, care va fi disponibilă în curând și va pregăti tinerii pentru job-urile viitorului.
Prin ZBOR, BCR introduce în România conceptul de spațiu terțiar, un loc sigur și incluziv între școală și acasă, unde tinerii pot să socializeze, să colaboreze și să acceseze resurse de învățare și dezvoltare personală. Aceste hub-uri au fost gândite împreună cu tinerii din România, având la bază acceptarea, bunătatea, libertatea de exprimare și promovarea interacțiunii sociale.
Investiția în dezvoltarea huburilor locale ZBOR se ridică la peste 2 milioane de euro și include șapte spații de explorat, create împreună cu o rețea extinsă de ONG-uri locale, din zona de tineret și inovare socială.
Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română, a declarat: „ZBOR este un proiect gândit cu și pentru tineri, care s-a consolidat prin valorile noii generații: respect, onestitate și responsabilitate. Este un spațiu de explorat, fizic și online, unde tinerii colaborează și învață că munca fiecăruia se leagă de-a celorlalți pentru a aduce plus valoare în comunitate. Suntem prezenți în șapte orașe, în Constanța, Iași, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Târgu Jiu și Baia Mare, iar obiectivul pentru anul viitor este să dublăm rețeaua hub-urilor ZBOR pentru a răspunde cât mai bine nevoilor locale.
Prin acest proiect, BCR investește și susține tinerii, oferindu-le instrumentele necesare pentru a se dezvolta și a-și atinge potențialul. Pentru ca România să devină pentru ei prima si cea mai bună opțiune când se gândesc la viitorul lor”.
Banca își propune să ajungă la jumătate de milion de tineri pe an, în hub-urile ZBOR, în 3 ani de zile, a spus Ionuț Stanimir, Director de Marketing și Comunicare BCR: “În 3 luni de program pilot, cred că sunt deja 10.000 de tineri care au trecut prin hub-uri. Ne dorim să ajungem la jumătate de milion de tineri pe an, în 3 ani de zile. Din partea tinerilor, în momentul în care am făcut primele cercetări, a fost un feed-back emoțional foarte puternic. Mai toată lumea a spus: <Vrem să ne întâlnim cu oameni care au trecut prin viață, de la care să învățăm ce să facem și noi>. Astfel, ne-am dat seama că, în hub-uri, va fi un context care să creeze viitorul în această configurație: tineri, business, autorități locale, ONG-uri, oameni din comunitate. Hub-urile de tineri nu sunt doar locuri în care tinerii vor face workshop-uri sau în care să vină ca la cafenea. Sunt locuri în care noi avem oportunitatea să formăm viitorul, începând de la cei mai importanți stakeholderi – tinerii. Este un pretext de inovare, de redefinire a educației, de redefinire a interacțiunilor dintre generații.
Am investit anul acesta 2 milioane de euro în rețeaua de hub-uri. Sunt 7 hub-uri în acest moment. Poate că se vor mai adăuga până la finalul anului încă două și sperăm să păstrăm în fiecare an un pas de dezvoltare de a adăuga între 7 și 10 hub-uri. Varianta ideală este aceea în care există cel puțin un hub în fiecare județ al României. Curentul comunitar este atât de puternic, încât cred că am dat de un filon de implicare comunitară. (…)
O dată pe an, vom avea o competiție care va pune la bătaie bani pentru proiecte de schimbare socială”.
Pentru a răspunde la întrebarea De ce este nevoie de ZBOR?, BCR a inițiat un studiu calitativ și cantitativ desfășurat alături de Cult Market Research.
În timp ce peste trei sferturi dintre tinerii români consideră dezvoltarea personală (76%) și profesională (71%) o prioritate, doar 37% identifică asemenea oportunități în România, respectiv doar 34% în comunitățile din care fac parte. Acest decalaj între dorința și nevoile tinerilor de creștere și accesul limitat la resurse sau contexte de dezvoltare conduce la o incertitudine a viitorului în localitatea lor, aceasta fiind principala sursa de anxietate pentru 59% dintre tineri.
De asemenea, peste 42% sunt nemulțumiți de lipsa oportunităților și 59% intenționează să plece din orașul natal, dintre care 62% pentru a avea acces la joburi mai bune.
*Hub-urile ZBOR
Preşedintele SUA, Donald Trump, a îndemnat vineri Consiliul Rezervei Federale americane să preia controlul, dacă…
Noua legislaţie care restricţionează utilizarea telefoanelor mobile în şcolile finlandeze a intrat în vigoare vineri,…
Președintele rus Vladimir Putin a reiterat vineri că obiectivele Rusiei în Ucraina rămân neschimbate, dar…
Preşedintele Nicuşor Dan a semnat vineri decretele de pensionare pentru 73 de magistraţi, printre care…
Direcţia Generală Antifraudă Fiscală a demarat în aceste zile Operaţiunea "Cuibul cu Fantome", care presupune…
Conform platformei de analiză financiară RisCo.ro, în perioada august 2024 - iulie 2025 au fost…
This website uses cookies.
Read More