International

Berlinul încurajează discuţiile constructive între UE şi China privind tarifele vamale

Germania încurajează Comisia Europeană să aibă discuţii constructive cu Beijingul privind impunerea de tarife vamale suplimentare pentru vehiculele electrice (EV) fabricate în China, a anunţat miercuri un purtător de cuvânt al Guvernului, adăugând că Berlinul nu vrea mai multe restricţii comerciale ci un comerţ echitabil, transmit DPA şi Reuters, potrivit Agerpres.

Executivul comunitar a informat că intenţionează să impună tarife vamale suplimentare pentru automobilele electrice chineze, începând cu data de 4 iulie, o măsură care este posibil să ducă la represalii din partea Chinei. Vehiculele produse în uzinele chineze şi importate în UE sunt vizate deja de tarife vamale de 10%. Bruxelles-ul intenţionează să majoreze aceste tarife cu 17,4% pentru automobilele BYD, cu 20% pentru automobilele Geely şi cu 38,1% pentru automobilele SAIC.

Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) a criticat anunţul Executivului comunitar, iar preşedintele influentului grup de lobby, Hildegard Müller, a numit astfel de tarife un obstacol în calea cooperării globale şi a apreciat că decizia ar putea creşte riscul unor conflicte comerciale mondiale.

China, cea mai mare piaţă auto din lume, este şi un centru cheie de producţie pentru multe companii auto germane.

“De asemenea, este o realitate faptul că taxele compensatorii asupra vehiculelor electrice importate din China nu sunt adecvate pentru consolidarea competitivităţii industriei auto europene”, a declarat Müller. Oficialul a adăugat: “Este de competenţa Chinei să abordeze Europa cu propuneri constructive pentru a opri rapid comportamentul care denaturează concurenţa, în vederea evitării escaladării conflictelor comerciale.

Şi Asociaţia Camerelor Germane de Industrie şi Comerţ (DIHK) a avertizat că decizia ar putea duce la conflicte comerciale mai ample.

Acţiunile Volkswagen şi BMW înregistrau un recul între 1-1,8%, având unele cele mai slabe performanţe din rândul companiilor incluse în indicele principal DAX 40 al Bursei de la Frankfurt, în timp ce titlurile producătorului german de maşini de lux Porsche au scăzut cu peste 7%.

Analiştii de la Jefferies susţin că acţiunile producătorilor german sunt afectate din cauza temerilor legate de represaliile din partea Chinei.

Şi Ministerul Comerţului din China a avertizat că va lua toate măsurile necesare pentru protejarea drepturilor legitime ale producătorilor auto chinezi, în urma deciziei UE.

China va monitoriza cu atenţie situaţia, a precizat Ministerul Comerţului din China, adăugând că decizia blocului comunitar încalcă reglementările comerciale globale.

Articole recente

Vucic acuză: Serviciile speciale ale mai multor țări cheltuiesc 4 miliarde de dolari pentru prăbușirea Serbiei

Președintele sârb a explicat că a trebuit să păstreze tăcerea până acum, deoarece acest lucru…

2 ore ago

Un cutremur cu magnitudinea de 7,4 a lovit coasta de est a regiunii Kamchatka din Rusia, fără risc de tsunami

Nu a existat niciun risc de tsunami după ce un cutremur cu magnitudinea de 7,4…

2 ore ago

Belgia: Străzile din Bruxelles ar putea fi patrulate de soldaţi, din aprilie 2026, în încercarea de a combate violenţa legată de droguri

Patrule de soldaţi ar putea începe să circule pe străzile capitalei belgiene începând cu 8…

2 ore ago

Buzoianu: Vom avea un director interimar la ANAR, cu mandat clar de reorganizare; este vorba de Florin Ghiţă

Administraţia Naţională Apele Române va avea un director interimar, pe o perioadă tranzitorie, care are…

2 ore ago

Zelenski: Garanţiile de securitate trebuie să fie finalizate cât mai curând posibil

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a făcut apel vineri la "finalizarea garanţiilor de securitate cât mai…

2 ore ago

Nazare: Decizia Moody’s este o nouă confirmare a faptului că Guvernul României a luat măsurile corecte pentru a stabiliza traiectoria fiscal-bugetară a țării noastre

Decizia Moody’s de a reconfirma ratingul aferent datoriei guvernamentale a României la Baa3 pentru datoria…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More