Afaceri

BestJobs prezintă povești de groază din recrutare: 9 din 10 candidați au avut „interviu fantomă”

Piața muncii pare bântuită de un fenomen paranormal, care nu iese la iveală doar de Halloween și care poartă numele de „ghosting”. BestJobs a investigat ritualul recrutărilor printr-un sondaj realizat în rândul candidaților, în urma căruia 87% dintre aceștia au spus că li s-a întâmplat de-a lungul carierei să aibă un „interviu fantomă”, pentru că deși discuția a mers bine și exista potențial, nu au mai primit niciodată feedback după întâlnirea cu recrutorul. Chiar mai mulți (88%) au spus că au pățit cel puțin o dată să aplice la un job și să nu fie contactați deloc, ca într-o fantasmă, arată un comunicat al companiei.

Fenomenul de „ghosting” se referă la situația în care un angajator își exprimă inițial interesul pentru un candidat, după care nu mai revine cu niciun semn. În unele cazuri, și recrutorii se confruntă cu „fantomele” candidaților, care după ce vin la interviu sau chiar lucrează o perioadă, dispar fără urme.

Aparent, iadul prin care trec candidații odată cu emoțiile interviului se prelungește cu așteptarea infinită a unui răspuns care nu mai apare. Concluzia candidaților este că angajatorii îi contactează doar pe „cei însemnați”, iar ceilalți primesc de cele mai multe ori „tratamentul tăcerii”.

Chiar și atunci când coșmarul oricărui candidat se adeverește și este refuzat pentru jobul la care a aplicat și pentru care s-a prezentat la interviu, 37% dintre respondenții sondajului BestJobs spun că nu au primit niciodată feedback cu privire la motivul refuzului.

După ce sunt „ghosted” de către recrutori, unii candidați ajung chiar ei să devină fantome pentru angajatori

Zâne bune sau vrăjitoare, SuperMan-i sau „villains”, candidații consideră în proporție de 87% că merită o justificare a deciziei după susținerea interviului, pentru că acest lucru îi poate ajuta să devină mai buni pentru următoarele oportunități. La polul opus, aproape 20% dintre respondenți mărturisesc că s-au făcut de negăsit pentru recrutori chiar înainte de a se prezenta la interviul programat, devenind astfel năluci pentru angajatori.

Într-o tentativă de „exorcizare” a pieței muncii de acești demoni care îi fac pe candidați și pe recrutori deopotrivă să dispară după prima interacțiune, 66% dintre candidați spun că și-au asumat rolul de „vânători de feedback-fantomă” și au revenit către recrutori cu un email de follow up la scurt timp după interviu.

Sondajul a fost efectuat în perioada 04 – 25 octombrie, pe un eșantion de 1.021 de utilizatori de internet din România.

Articole recente

Nazare: Interesul american se concentrează asupra unor domenii strategice: infrastructură, energie, tehnologie, sănătate

Investitorii americani sunt interesaţi de domenii strategice precum infrastructură, energie, tehnologie şi sănătate, a anunţat…

23 de minute ago

Ce vede evaluatorul atunci când toți ceilalți văd doar prețul? (opinie Laurențiu Stan)

Autor: Laurenţiu Stan, consultant financiar, Kapital Minds Ce este valoarea? Ceea ce credem noi că…

o oră ago

Regatul Unit şi SUA vor semna un acord nuclear în timpul vizitei lui Trump la Londra

Londra şi Washingtonul vor semna un acord de colaborare pentru creşterea energiei nucleare în timpul…

o oră ago

Lecție de economie ascunsă în factura pentru energie electrică

De fiecare dată când deschizi factura de energie, apare aceeași întrebare: de ce prețul energiei…

o oră ago

Top 10 cele mai bune țări în care să te retragi la pensie

Tot mai mulți oameni caută să se pensioneze în străinătate în căutarea unui stil de…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More