Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzPiața muncii pare bântuită de un fenomen paranormal, care nu iese la iveală doar de Halloween și care poartă numele de „ghosting”. BestJobs a investigat ritualul recrutărilor printr-un sondaj realizat în rândul candidaților, în urma căruia 87% dintre aceștia au spus că li s-a întâmplat de-a lungul carierei să aibă un „interviu fantomă”, pentru că deși discuția a mers bine și exista potențial, nu au mai primit niciodată feedback după întâlnirea cu recrutorul. Chiar mai mulți (88%) au spus că au pățit cel puțin o dată să aplice la un job și să nu fie contactați deloc, ca într-o fantasmă, arată un comunicat al companiei.
Fenomenul de „ghosting” se referă la situația în care un angajator își exprimă inițial interesul pentru un candidat, după care nu mai revine cu niciun semn. În unele cazuri, și recrutorii se confruntă cu „fantomele” candidaților, care după ce vin la interviu sau chiar lucrează o perioadă, dispar fără urme.
Aparent, iadul prin care trec candidații odată cu emoțiile interviului se prelungește cu așteptarea infinită a unui răspuns care nu mai apare. Concluzia candidaților este că angajatorii îi contactează doar pe „cei însemnați”, iar ceilalți primesc de cele mai multe ori „tratamentul tăcerii”.
Chiar și atunci când coșmarul oricărui candidat se adeverește și este refuzat pentru jobul la care a aplicat și pentru care s-a prezentat la interviu, 37% dintre respondenții sondajului BestJobs spun că nu au primit niciodată feedback cu privire la motivul refuzului.
După ce sunt „ghosted” de către recrutori, unii candidați ajung chiar ei să devină fantome pentru angajatori
Zâne bune sau vrăjitoare, SuperMan-i sau „villains”, candidații consideră în proporție de 87% că merită o justificare a deciziei după susținerea interviului, pentru că acest lucru îi poate ajuta să devină mai buni pentru următoarele oportunități. La polul opus, aproape 20% dintre respondenți mărturisesc că s-au făcut de negăsit pentru recrutori chiar înainte de a se prezenta la interviul programat, devenind astfel năluci pentru angajatori.
Într-o tentativă de „exorcizare” a pieței muncii de acești demoni care îi fac pe candidați și pe recrutori deopotrivă să dispară după prima interacțiune, 66% dintre candidați spun că și-au asumat rolul de „vânători de feedback-fantomă” și au revenit către recrutori cu un email de follow up la scurt timp după interviu.
Sondajul a fost efectuat în perioada 04 – 25 octombrie, pe un eșantion de 1.021 de utilizatori de internet din România.
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More