Burse/Investitii

Biofarm țintește o cifră de afaceri în creștere cu 16% în 2022

Producătorul de medicamente Biofarm (BIO) estimează pentru acest an o cifră de afaceri în creștere cu 16%, după ce în 2021 a înregistrat o valoare de 239 milioane lei și o EBITDA de aproximativ  82 milioane lei, iar pentru 2022 își propune o creștere de 15% comparativ cu anul încheiat, potrivit unui comunicat.

„Am încheiat anul 2021 cu rezultate foarte bune și suntem încrezători că investițiile bugetate pentru acest an vor contribui la creșterea vânzărilor. Echipamentele de ultimă generație ne permit să creștem producția și să ne extindem pe noi piețe. Avem premise puternice pentru îndeplinirea obiectivelor, în ciuda provocărilor create de creșterea costurilor de producție determinate de variațiile de cost estimate pentru aprovizionarea cu materii prime, utilități. Chiar și în acest context, sunt încrezător că, la finalul anului, ne vom consolida cota de piață și vom continua să fim unul dintre principalii jucători din industria farmaceutică locală în categoria Consumer Healthcare (CHC), a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Potrivit rezultatelor financiare, în anul 2021, situația Biofarm a fost una foarte bună, stabilă din punct de vedere economic, rezultând o marjă EBITDA de 34%. Având în vedere faptul că piața farmaceutică se află pe un trend ascendent, compania țintește anul acesta un profit cu 10% mai mare comparativ cu anul precedent. Aceste estimări se bazează pe o strategie bine conturată care este susținută de trei obiective: creșterea vânzărilor produselor din portofoliu, lansarea de produse noi și extinderea pe piețe noi, se arată in comunicat.

Creșterea cheltuielilor aferente salariilor pentru anul 2022 reprezintă unul dintre eforturile companiei de a-și manifesta grija față de angajați.

În prezent, Biofarm este cel mai important producător român de capsule gelatinoase moi, între primii trei producători români de soluții și suspensii pentru administrare orală și unul dintre cei mai mari fabricanți de comprimate și drajeuri din România. Produsele Biofarm ajung, în prezent, în 12 țări din întreaga lume, iar în viitor, conform planurilor de dezvoltare pe termen lung a business-ului Biofarm, acestea se vor regăsi pe rafturile farmaciilor din mai multe țări din Europa de Sud Est, Asia Centrală și de Sud Est, Africa și zona Arabă.

Articole recente

Pentagonul intenţionează să trimită armata la Chicago – presă

Departamentul Apărării al SUA lucrează la un proiect care vizează desfăşurarea armatei în Chicago, în…

7 minute ago

Bolojan s-a întâlnit cu preşedintele Parlamentului de la Chişinău: Aderarea la UE înseamnă şansa unei dezvoltări mai rapide

Premierul Ilie Bolojan, aflat în vizită la Chişinău, a discutat cu preşedintele Parlamentului din Republica…

11 ore ago

Ministrul Sănătății: Noi criterii de evaluare pentru șefii de secție din spitale

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a declarat, sâmbătă, la Deva, că în evaluarea șefilor de secții…

11 ore ago

Rogobete: Din septembrie spitalele vor trebui să publice o serie de indicatori de transparență în activitate

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat, sâmbătă, la Deva, că din luna septembrie spitalele vor…

11 ore ago

Maia Sandu: Republica Moldova şi România se sprijină reciproc şi construiesc împreună un viitor european sigur şi prosper

Republica Moldova şi România se sprijină reciproc şi construiesc împreună un viitor european sigur şi…

11 ore ago

Germania: Merz respinge majorarea taxelor pentru companiile mijlocii şi cere reformarea statului bunăstării

Cancelarul german Friedrich Merz a promis sâmbătă că taxele aplicate companiilor mijlocii nu vor fi…

11 ore ago

This website uses cookies.

Read More