International

Boeing va reduce 17.000 de locuri de muncă și va amâna primele livrări ale avionului 777X, din cauza grevei

Boeing va desființa 17.000 de locuri de muncă – 10% din forța sa de muncă globală – va amâna cu un an primele livrări ale avionului său 777X și va înregistra pierderi de 5 miliarde de dolari în al treilea trimestru, în timp ce producătorul american de avioane continuă să se învârtă în spirală în timpul unei greve de o lună, scrie Reuters.

Directorul general Kelly Ortberg a declarat într-un mesaj adresat angajaților că reducerea semnificativă a personalului este necesară „pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară”, după ce o grevă continuă a 33.000 de muncitori de pe Coasta de Vest a SUA a oprit producția avioanelor sale 737 MAX, 767 și 777.

„Ne-am resetat nivelul forței de muncă pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară și la un set de priorități mai concentrate. În următoarele luni, intenționăm să reducem dimensiunea forței noastre de muncă totale cu aproximativ 10%. Aceste reduceri vor include directori, manageri și angajați”, se arată în mesajul lui Ortberg.
Acțiunile Boeing au scăzut cu 1,1% în tranzacțiile de după închiderea pieței.

Schimbările radicale reprezintă o mișcare importantă a lui Ortberg, care a sosit în august la conducerea producătorului de avioane, promițând să restabilească relațiile cu sindicatul și angajații săi.

Boeing a înregistrat cheltuieli înainte de impozitare în valoare totală de 5 miliarde de dolari pentru activitatea sa de apărare și două programe de avioane comerciale. Pe 20 septembrie, Boeing l-a destituit pe Ted Colbert, șeful unității sale de apărare și spațiu, care se confruntă cu probleme.

Boeing, care raportează profiturile pentru al treilea trimestru pe 23 octombrie, a declarat într-un comunicat separat că se așteaptă acum la venituri de 17,8 miliarde de dolari, la o pierdere pe acțiune de 9,97 dolari și la un flux de numerar operațional negativ mai bun decât cel preconizat de 1,3 miliarde de dolari.

Thomas Hayes, manager de acțiuni la Great Hill Capital, a declarat că concedierile ar putea pune presiune pe angajați pentru a pune capăt grevei.

„Greviștii, care temporar nu au un salariu, nu vor să devină șomeri care  nu au un salariu permanent”, a declarat Hayes într-un e-mail. „Aș estima că greva va fi rezolvată în termen de o săptămână, deoarece acești lucrători nu doresc să se regăsească în următorul lot de 17000 de reduceri.”

Ajungerea la un acord pentru a pune capăt întreruperii lucrului este esențială pentru Boeing, care a depus miercuri o plângere împotriva practicilor neloiale de muncă la National Labor Relations Board, acuzând sindicatul mecanicilor că nu a negociat cu bună credință. Agenția de rating S&P a estimat că greva costă oeing 1 miliard de dolari pe lună, iar compania riscă să își piardă ratingul de credit valoros.

Ortberg a mai spus că Boeing a notificat clienții că se așteaptă ca prima livrare a modelului 777X să aibă loc în 2026, din cauza provocărilor legate de dezvoltare, a întreruperii testelor de zbor și a întreruperii lucrului. Boeing s-a confruntat deja cu probleme legate de certificarea 777X care au întârziat semnificativ lansarea avionului.

„În timp ce afacerea noastră se confruntă cu provocări pe termen scurt, luăm decizii strategice importante pentru viitorul nostru și avem o viziune clară asupra muncii pe care trebuie să o facem pentru a restabili compania noastră”, a adăugat Ortberg.

Boeing va încheia programul său de avioane de marfă 767 în 2027, când va finaliza și livra restul de 29 de avioane comandate, dar a declarat că producția pentru KC-46A Tanker va continua.
International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM), sindicatul care reprezintă lucrătorii greviști, a anunţat într-o declarație că anunțul Boeing privind avionul comercial de marfă 767 este îngrijorător și că va evalua implicațiile acestuia.

De asemenea, IAM a calificat drept nefondate pretențiile Boeing împotriva sindicatului în fața National Labor Relations Board.

Acesta a afirmat că atât aceste pretenții, cât și renunțarea la avionul cargo 767 par a fi menite să distragă atenția de la „eșecul grupului de a se întoarce la masa negocierilor cu lucrătorii lor din prima linie”.

Jon Holden, președintele districtului IAM 751, a afirmat în declarație că încercarea Boeing de a negocia în presă „nu va funcționa și este în detrimentul procesului de negociere”.

El a mai spus că refuzul de a negocia nu va face decât să prelungească greva.

Chiar înainte de începerea grevei, la 13 septembrie, compania a consumat numerar în timp ce se străduia să își revină după explozia unui panou în aer, în ianuarie, la un avion nou, care a scos la iveală protocoalele de siguranță slabe și a determinat autoritățile de reglementare americane să îi reducă producția.

Boeing a fost audiat vineri în Texas în fața unui judecător care va decide dacă acceptă oferta constructorului de avioane de a pleda vinovat pentru fraudă în cadrul unui acord cu Departamentul de Justiție.

Boeing a fost de acord să plătească o amendă de până la 487,2 milioane de dolari, să cheltuiască cel puțin 455 de milioane de dolari pentru îmbunătățirea siguranței și să se confrunte cu trei ani de probațiune sub supraveghere judiciară și supraveghere independentă.

Tot vineri, un organism național de supraveghere a declarat că Administrația Federală a Aviației „nu a fost eficientă” în supravegherea producției Boeing.
Reuters a raportat săptămâna aceasta că Boeing examinează opțiunile de a strânge miliarde de dolari printr-o vânzare de acțiuni și titluri similare acțiunilor.

Potrivit surselor, aceste opțiuni includ vânzarea de acțiuni ordinare, precum și de titluri de valoare precum obligațiuni convertibile obligatorii și acțiuni preferențiale. Una dintre surse a declarat că a sugerat companiei Boeing că ar trebui să strângă aproximativ 10 miliarde de dolari.

Compania are datorii de aproximativ 60 de miliarde de dolari și a înregistrat pierderi ale fluxului de numerar operațional de peste 7 miliarde de dolari pentru prima jumătate a anului 2024.

Analiștii estimează că Boeing ar trebui să strângă între 10 și 15 miliarde de dolari pentru a-și menține ratingurile, care sunt acum cu o treaptă peste junk.

Michael Ashley Schulman, partener la Running Point Capital Advisors, a declarat că întârzierea livrării 777X și reducerea forței de muncă nu au fost o surpriză majoră.

„Ratingul lor de credit și prețul acțiunilor au fost în pericol pentru cea mai mare parte a unui deceniu din cauza managementului defectuos, iar încăpățânarea afișată în grevă poate fi picătura care sparge spatele cămilei”, a spus el.

Articole recente

Întâlnirea Trump – Von der Leyen: UE și SUA au convenit un acord comercial

Statele Unite și Uniunea Europeană au convenit un acord comercial cadru în urma întâlnirii pe…

5 ore ago

Comisia Europeană îi cere lui Zelenski să menţină independenţa instituţiilor anticorupţie

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a avut duminică o discuţie telefonică cu preşedintele…

6 ore ago

Anastasiu: Am avut certificat ORNISS pe perioada cât am fost consilier prezidenţial şi vicepremier

Vicepremierul demisionar Dragoş Anastasiu a confirmat că, pe perioada cât a deţinut funcţiile de consilier…

6 ore ago

Lutnick: Trump vrea o ofertă comercială „suficient de bună” din partea UE, dar nu este clar ce înseamnă asta

Secretarul pentru comerț Howard Lutnick a declarat că „întrebarea” înaintea discuțiilor dintre președintele Donald Trump…

7 ore ago

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat, după cum a anunțat într-o conferință de presă. "În acest…

9 ore ago

Trump joacă golf în Scoţia, înaintea întâlnirii cu Von der Leyen axată pe comerţ

Preşedintele american Donald Trump a jucat golf duminică la complexul său de la Turnberry, în…

10 ore ago

This website uses cookies.

Read More