Update articol:

Bogdan Ivan: Căutăm soluții prin care să susținem Rompetrol, un contribuabil mare la bugetul de stat; taxarea prin IMCA nu este una pe care boardul companiei să o vadă cu foarte mare încântare

Căutăm soluții prin care să susținem Rompetrol (Compania Rompetrol Rafinare, membră a KMG International, operează rafinăriile Petromidia Năvodari Vega Ploiești) cu prezență în România, inclusiv cu diversificarea portofoliului și creșterea lui; taxarea prin IMCA (impozitul minim pe cifra de afaceri) nu este una pe care boardul companiei să o vadă cu foarte mare încântare, a declarat astăzi ministrul Energiei Bogdan Ivan. 

Întrebat de situația rafinăriei Petromidia, cea mai mare din țară, unde statul este acționar minoritar, care este afectată de IMCA, Bogdan Ivan a spus: “Am avut mai multe discuții. Noul CEO al companiei este  un om foarte practic și vizionar. Împreună cu experții din minister am analizat cifrele. Ele nu arată foarte bine. Rompetrol este un contribuabil mare la bugetul de stat al României, contribuția la bugetul de stat, este de ordinul sutelor de milioane de lei anual.

Statul român deține o participație de 44,69% în această companie și căutăm soluții prin care, împreună cu partenerii guvernamentali din Kazahstan, împreună cu boardul KazMunaiGaz, să susținem această companie cu prezență în România și inclusiv cu diversificarea portofoliului și creșterea lui. Din punct de vedere al cifrelor este evident că această taxă nu este una pe care boardul companiei să o vadă cu foarte mare încântare”.

La începutul lunii septembrie,  12 organizaţii ale mediului de afaceri din România au atras atenția că menţinerea impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA) reprezintă o modalitate de impozitare care descurajează investiţiile, erodează competitivitatea şi afectează atât investiţiile româneşti, cât şi investiţiile străine: “Organizaţiile reprezentative ale mediului de afaceri din România îşi exprimă îngrijorarea faţă de menţinerea impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA), o impozitare care descurajează investiţiile, erodează competitivitatea şi afectează atât investiţiile româneşti, cât şi investiţiile străine.Într-un context economic global marcat de încetinire şi un context bugetar dificil în plan intern, România are nevoie de politici fiscale coerente şi predictibile, care să stimuleze investiţiile private şi productivitatea şi de reforme structurale care să elimine risipa şi cauzele pentru dezechilibrele actuale. Inconsistenţa în procesul decizional, reflectată prin schimbări de poziţie într-un interval foarte scurt, transmite semnale contradictorii investitorilor şi sporeşte percepţia de risc asupra economiei româneşti. România trebuie să reducă deficitul sub 3% până în 2030. Acest obiectiv nu poate fi atins exclusiv prin creşteri de taxe (la nivelul individului sau al companiilor), ci necesită măsuri complementare: reducerea cheltuielilor statului, creşterea gradului de colectare şi digitalizarea administraţiei. Aceste eforturi pot avea succes doar în paralel cu o creştere economică sustenabilă, pe care această taxă riscă să o descurajeze. Fără măsuri concrete în aceste direcţii, atingerea obiectivelor rămâne imposibilă”.

BVB | Știri BVB

S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A. (H2O) (19/09/2025)

Incetare de comun acord mandate CEO si CFO

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (19/09/2025)

Completare convocator AGEA din data de 15/16 octombrie 2025

PROMATERIS S.A. (PPL) (19/09/2025)

Raport conf. art. 108 Legea 24/2017 (R)

SIMTEL TEAM (SMTL) (19/09/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (19/09/2025)

Informare Depozitarul Central - structura sintetica consolidata 12.09.2025