Categories: Fără categorie

Boohoo plăteşte 75 de milioane de dolari pentru preluarea brandului Debenhams, însă toate magazinele vor fi închise

Retailerul online de modă Boohoo a achiziţionat brandul şi site-ul Debenhams cu suma de 55 de milioane de lire sterline (75 de milioane de dolari), dar nu va prelua şi cele 118 magazine şi nici forţa de muncă, transmite BBC, potrivit Agerpres.

Chiar dacă reprezentanţii Boohoo au apreciat că este o “tranzacţie de transformare” şi “un mare pas înainte”, este posibil ca aproape 12.000 de angajaţi ai lanţului de magazine Debenhams să fie concediaţi.

În decembrie, Debenhams a intrat în lichidare, după eşecul negocierilor cu JD Sports, după ce pandemia de coronavirus (Covid-19) a afectat semnificativ sectorul de retail.

Debenhams, înfiinţat în 1813, a intrat în aprilie 2020 în administrare specială, pentru a doua oară într-un an, pentru a proteja afacerea de acţiunile în justiţie introduse de creditori, după ce instituirea măsurilor de urgenţă pentru limitarea pandemiei a forţat compania să-şi închidă unităţile din Marea Britanie.

Vânzarea celor 124 de magazine Debenhams a început în decembrie, administratorii continuând să caute oferte pentru întreaga afacere, dar şi pentru anumite părţi. Recent, compania a anunţat că şase unităţi nu vor mai fi redeschise, inclusiv celebrul magazin de pe Oxford Street, din Londra.

Deja Boohoo a cumpărat câteva branduri aflate în administrare – Oasis, Coast şi Karen Millen, dar fără magazinele asociate.

Debenhams se confruntă de ani de zile cu scăderea profitului şi creşterea datoriei, deoarece din ce în ce mai mulţi clienţi preferă cumpărăturile online. Poziţia companiei s-a şubrezit în timpul pandemiei, după închiderea magazinelor perioade îndelungate de timp.

Debenhams este prezent şi în România.

Geanina Voda

Geanina Vodă - membru fondator FinancialIntelligence.ro Geanina Vodă, membru fondator FinancialIntelligence.ro, a fost director de calitate la cotidianul “Bursa", având o experienţă de circa 20 de ani în cadrul societății. Pe parcursul carierei profesionale, Geanina Vodă a parcurs treptele ierarhice, de la preluarea anunțurilor de mică publicitate până la conducerea executivă a societății. Geanina Voda a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității Spiru Haret în anul 2004, iar în anul 2009 a obținut diploma de master în Managementul Calității din cadrul Academiei de Studii Economice din București.

Articole recente

Consiliul General al Capitalei: PUZ-urile coordonatoare de sector, suspendate pentru un an (video)

PUZ-urile coordonatoare pentru sectoarele 2, 3, 4, 5 şi 6 vor fi suspendate pentru o…

6 ore ago

Utilitech Services – furnizor de servicii de întreținere tehnică, curățenie și mentenanță a clădirilor – a listat prima sa emisiune de obligațiuni la BVB

Utilitech Services, furnizor servicii de intretinere tehnica, curatenie si mentenanta a cladirilor, a listat vineri,…

7 ore ago

Bittnet Group raportează afaceri de 108,6 milioane de lei și înregistrează profit net în 2020

Bittnet (BNET), un grup de companii de IT, listat pe Piața Principală a Bursei de…

7 ore ago

Electrica a raportat un profit net individual de 298,4 milioane lei, în 2020, în creștere cu 15,8%

In anul 2020, Electrica SA (EL) a obtinut un profit net individual (preliminar neauditat) de…

7 ore ago

FlorideLux.ro estimează vânzări de 75.000 euro în perioada 1-8 Martie

FlorideLux.ro, unul dintre cei mai mari retaileri de aranjamente florale și cadouri online și offline…

7 ore ago

Iohannis: Certificatul de vaccinare ar trebui utilizat pentru scopuri medicale

Preşedintele Klaus Iohannis a subliniat la reuniunea extraordinară a Consiliului European, organizată joi şi vineri…

8 ore ago