BRK Financial Group își păstrează recomandarea de menținere la un preț țintă de 1,052 lei/acțiune, pentru acțiunile Aquila Part Prod (AQ), cu un potențial de apreciere de 12,2% față de prețul de închidere din data de 11 octombrie 2023, totodată mai mare decât prețul țintă publicat în raportul de inițiere, de 0,72 lei/acțiune.
Aquila are ca obiect principal de activitate distribuția bunurilor de larg consum, prestări servicii de logistică, cât și transport internațional și intern.
Aquila a înregistrat în primul semestru din 2023 venituri în valoare de 1.122 milioane lei, în creștere cu 17% față de perioada similară a anului precedent. Toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creșteri, astfel: distribuție +17% vs. S1 2022, logistică +27% vs. S1 2022 și transport +1% vs. S1 2022. Pentru finalul anului 2023 estimăm venituri în valoare de 2.573 milioane lei, cu 16,4% peste nivelul anului 2022.
La nivel operațional, compania a înregistrat o marjă EBIT de 4,1% în S1 2023, cu 0,5 pp peste nivelul S1 2022. Astfel, compania a raportat un rezultat operațional în valoare de 45,7 milioane lei, cu 33% mai mare față de S1 2022. Pentru anul 2023 estimăm un rezultat operațional în valoare de 133 milioane lei, cu 37,5% peste nivelul anului 2022.
În ceea ce privește perspectivele pieței de bunuri de larg consum din România, conform datelor publicate de Euromonitor, pentru comerțul modern se previzionează că va crește cu o rată medie anuală de 4,9% (2022-2027). Pentru anul 2024 comerțul modern este de așteptat că va crește cu 7,8%. Pe de altă parte, perspectivele de creștere ale industriei HoReCa sunt mai ridicate. Este de așteptat că aceasta va crește cu o rată medie anuală de 9,5% (2022-2027), iar pentru 2024 se estimează o creștere de 13,9%.
În strategia de dezvoltare, Aquila are în vedere extinderea prin fuziuni și achiziții, creșterea prezenței în canalele cu marje mai ridicate, concentrarea pe segmentul produselor congelate, creșterea mărcilor proprii de produse, dar și factorii ESG.
Potențiale riscuri la recomandarea noastră sunt legate de vânzări mai scăzute ca urmare a unei posibile reduceri a volumului de vânzări pe piața de retail datorită creșterii prețurilor la alimente, dar și o creștere mai semnificativă a cheltuielilor, ceea ce ar putea avea un impact negativ asupra marjelor de profit ale companiei, arată BRK.