Burse/Investitii

BRK Financial Group estimează un preț țintă de 1,052 lei/acțiune pentru acțiunile Aquila

BRK Financial Group își  păstrează recomandarea  de menținere la un preț țintă de 1,052 lei/acțiune, pentru acțiunile Aquila Part Prod (AQ), cu un potențial de apreciere de 12,2% față de prețul de închidere din data de 11 octombrie 2023, totodată mai mare decât prețul țintă publicat în raportul de inițiere, de 0,72 lei/acțiune.

Aquila are ca obiect principal de activitate distribuția bunurilor de larg consum, prestări servicii de logistică, cât și transport internațional și intern.

Aquila a înregistrat în primul semestru din 2023 venituri în valoare de 1.122 milioane lei, în creștere cu 17% față de perioada similară a anului precedent. Toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creșteri, astfel: distribuție +17% vs. S1 2022, logistică +27% vs. S1 2022 și transport +1% vs. S1 2022. Pentru finalul anului 2023 estimăm venituri în valoare de 2.573 milioane lei, cu 16,4% peste nivelul anului 2022.

La nivel operațional, compania a înregistrat o marjă EBIT de 4,1% în S1 2023, cu 0,5 pp peste nivelul S1 2022. Astfel, compania a raportat un rezultat operațional în valoare de 45,7 milioane lei, cu 33% mai mare față de S1 2022. Pentru anul 2023 estimăm un rezultat operațional în valoare de 133 milioane lei, cu 37,5% peste nivelul anului 2022.

În ceea ce privește perspectivele pieței de bunuri de larg consum din România, conform datelor publicate de Euromonitor, pentru comerțul modern se previzionează că va crește cu o rată medie anuală de 4,9% (2022-2027). Pentru anul 2024 comerțul modern este de așteptat că va crește cu 7,8%. Pe de altă parte, perspectivele de creștere ale industriei HoReCa sunt mai ridicate. Este de așteptat că aceasta va crește cu o rată medie anuală de 9,5% (2022-2027), iar pentru 2024 se estimează o creștere de 13,9%.

În strategia de dezvoltare, Aquila are în vedere extinderea prin fuziuni și achiziții, creșterea prezenței în canalele cu marje mai ridicate, concentrarea pe segmentul produselor congelate, creșterea mărcilor proprii de produse, dar și factorii ESG.

Potențiale riscuri la recomandarea noastră sunt legate de vânzări mai scăzute ca urmare a unei posibile reduceri a volumului de vânzări pe piața de retail datorită creșterii prețurilor la alimente, dar și o creștere mai semnificativă a cheltuielilor, ceea ce ar putea avea un impact negativ asupra marjelor de profit ale companiei, arată BRK.

Articole recente

Coreea de Nord afirmă că statutul său de stat nuclear este ireversibil

Misiunea permanentă a Coreei de Nord la Naţiunile Unite a afirmat că statutul ţării ca…

4 minute ago

Șeful departamentului antiterorism al UE: Polițiștii ar trebui să poată citi conversațiile de pe WhatsApp

Temerile că infracțiunile sunt comise și planificate pe platforme precum WhatsApp au dus la tot…

7 minute ago

Prețurile locuințelor din China scad în august, prelungind tendința slabă

Prețurile locuințelor noi au scăzut atât în termeni lunari, cât și anuali Prețurile de revânzare…

13 minute ago

Economia Chinei înregistrează o scădere în luna august, pe fondul reducerii cererii de consum și a exporturilor

Creșterea producției industriale din China a încetinit în august, până la cel mai slab ritm…

17 minute ago

Trump avertizează Israelul “să fie atent” după atacul său din Qatar

Preşedintele american Donald Trump a avertizat Israelul duminică, la câteva zile după atacul său împotriva…

22 de minute ago

Băsescu: Putin ne trimite o dronă care se plimbă 49 de minute în spaţiul aerian al României; trebuia doborâtă, a fost o greşeală că nu i s-a demonstrat Rusiei că poate fi lovită drona

Fostul preşedinte Traian Băsescu a afirmat, duminică seară, despre incidentul cu drona rusească intrată neautorizat…

25 de minute ago

This website uses cookies.

Read More