Asigurari

Călin Rangu (ASF): Asigurările de călătorie, risc pentru consumatori

Asigurătorii trebuie să revadă produsele de asigurări de călătorie, ca acestea să nu fie în detrimentul consumatorilor, să revadă sistemul de remunerare care poate genera conflicte de interese, uneori singurele beneficii fiind doar ale distribuitorilor, a spus, ieri, Călin Rangu – Director Direcția Supraveghere și Control Intermediari, Conduită și Scheme de Garantare în cadrul ASF.

Domnia sa a declarat, in cadrul unui eveniment: ”Comitetul de protecție a consumatorilor la nivelul Autorității Europene de Asigurări – EIOPA, unde reprezint ASF, a identificat un risc semnificativ pentru consumatori referitor polițele de asigurări de călătorie. A fost lansată public solicitarea ca asigurătorii să revadă produsele de asigurări de călătorie ca acestea să nu fie în detrimentul consumatorilor, să revadă sistemul de remunerare care poate genera conflicte de interese, uneori singurele beneficii fiind doar ale distribuitorilor. De asemenea supraveghetorii trebuie să intensifice monitorizarea. La nivelul Autorității de Supraveghere Financiară s-au demarat analize tematice și s-a dispus la nivelul pieței revederea acestor produse. Surprinzător, dar piața românească stă mai bine decât cea europeană, unde comisioanele intermediarilor de exemplu sunt mult mai mari decât cele din România. S-au identificat polițe care aveau atâtea excluderi încât la momentul solicitării unei daune probabilitatea de a fi despăgubit era foarte mică. Acest subiect este în atenția supravegherii conduitei asigurătorilor, asigurătorii trebuie să acționeze corect, onest și profesionist, întotdeauna în interesul consumatorului, așa cum prevede directiva distribuției în asigurări. O rată combinată mică poate semnifica că produsul de asigurare este gol de conținut, clauzele sunt în detrimentul drepturilor și intereselor legitime ale consumatorilor. Produsele de asigurări trebuie să fie în primul rând benefice clienților, și apoi să asigure profitabilitatea financiară a asiguratorilor. Noua directivă de distribuție care impune un cadru suplimentar de protecție a consumatorilor vine cu conceptul de conduită. În ASF se derulează un proiect finanțat de Uniunea Europeană și implementat de EIOPA pentru crearea cadrului de supraveghere a conduitei, de protecție avansată a consumatorilor. Se vor stabili seturi de indicatori, plecând atât de la petiții cât și de la acțiunile proactive, pentru a nu mai aștepta producerea anumitor evenimente negative beneficiarilor de asigurări. Omul cumpără o asigurare, dă încredere asigurătorului, de multe ori nu știe exact ce cumpără, având încredere în distribuitor, și când se duce să solicite despăgubirea vede că nu o poate obține, datorită eventual unei lungi serii de excluderi pe care nu le-a înțeles sau nu i-au fost explicate. Distribuitorii sunt obligați în prezent să asigure consultanță. Numai dacă clientul nu dorește și declară că nu vrea să fie sfătuit, atunci distribuitorul este absolvit de responsabilitate”.

Articole recente

FlyLili îşi asumă plata restanţelor către stat şi aplică măsuri ferme pentru redresare şi continuitate

Compania aeriană FlyLili anunţă că, după un 2024 dificil, marcat de pierderi operaţionale generate de…

4 ore ago

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de pe Planetă

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de…

5 ore ago

Hidroserv va finaliza lucrările de retehnologizare a hidroagregatelor 1-4 şi instalaţiile generale ale centralei CHE Stejaru

Societatea de Servicii Hidroenergetice Hidroserv a câştigat contractul "Retehnologizare CHE Stejaru. Retehnologizare HA1,HA2,HA3,HA4 şi instalaţii…

5 ore ago

Austria pierde acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE privind gazele naturale şi energia nucleară

Austria a pierdut acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE care clasifică gazele naturale şi energia…

7 ore ago

This website uses cookies.

Read More