Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzCel mai complex proiect de investiții derulat anul acesta de MOL România a vizat extinderea rețelei de stații de servicii MOL. Astfel, în baza unui contract de concesiune încheiat cu CNAIR, compania a investit 28 de milioane de euro în construcția a 14 noi stații de servicii, care sunt amplasate pe autostrăzile Nădlac-Sibiu (A1), Pitești-București (A) și Cernavodă-Constanța (A2), a spus Camelia Ene, CEO & Country Chairman MOL România, în cadrul unui interviu acordat în exclusivitate pentru Financial Intelligence.
Citiți mai jos interviul pe larg.
Care au fost direcțiile de dezvoltare ale MOL România în 2022?
Camelia Ene: Anul 2022 a stat sub semnul impredictibilității, însă în pofida contextului macro volatil, am continuat strategia de dezvoltare pe toate segmentele – retail, wholesale, carduri, GPL, lubrifianți, petrochimie.
Am finalizat cu succes un proiect major de infrastructură rezultat în urma câștigării licitației publice organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în 2021 și am deschis, pe parcursul acestui an, 14 noi stații de servicii pe autostrăzile A1 și A2. Finalizarea acestui proiect complex este încă o reușită pentru MOL România, care reconfirmă expertiza, profesionalismul și dedicarea echipelor noastre. Suntem extrem de mândri că am reușit să respectăm termenele asumate și să putem oferi tuturor clienților o nouă experiență de călătorie în stațiile noastre.
În același timp, în contextul actual de piață, prioritatea noastră a fost aceea de a asigura securitatea aprovizionării și suntem mândri că ne-am onorat angajamentele față de partenerii și clienții noștri.
Care a fost valoarea investițiilor în acest an și care sunt cele mai importante investiții și proiecte făcute?
Camelia Ene: Cum spuneam deja, cel mai complex proiect de investiții pe care l-am derulat anul acesta a vizat extinderea rețelei de stații de servicii MOL. Astfel, în baza contractului de concesiune încheiat cu CNAIR am investit 28 de milioane de euro în construcția a 14 noi stații de servicii, care sunt amplasate pe autostrăzile Nădlac-Sibiu (A1), Pitești-București (A) și Cernavodă-Constanța (A2). Odată cu finalizarea acestui proiect, MOL România deține o rețea performantă de 259 de stații de servicii la nivel național și 41 de stații MOL Plugee cu 96 de puncte de încărcare electrică.
Noile stații reflectă obiectivele MOL de diversificare a portofoliului pentru clienți, conform strategiei actualizate a Grupului MOL 2030+ „SHAPE TOMORROW”, segmentul Consumer Services continuându-și transformarea într-un retailer de bunuri de consum centrat pe digitalizare și un furnizor integrat de servicii complexe de mobilitate până în 2030.
De asemenea, am continuat extinderea conceptului Fresh Corner la nivelului rețelei și, în plus, în stațiile recent deschide pe autostrăzi am deschis Restaurantele Fresh Corner, unde clienții pot alege dintr-o gamă variată de mâncare caldă. Segmentul non-fuel joacă un rol cheie în strategia noastră de dezvoltare pe termen lung și alocăm permanent o atenție sporită diversificării portofoliului de produse și servicii pe care îl oferim clienților.
Anul acesta am lansat și noii carburanți MOL EVO Plus 3X Effect, o formulă îmbunătățită a carburanților MOL, care a beneficiat de investiții semnificative în cercetare și dezvoltare. Secundar introducerii pe piață a noilor carburanți, am lansat cu succes o campanie de educare a clienților despre beneficiile carburanților pentru care a fost creată formula îmbunătățită de aditivi.
Aș aminti și faptul că anul acesta Divizia de Carduri a MOL România a aniversat 20 de ani de excelență în furnizarea de soluții de afaceri pentru partenerii noștri, și ne mândrim că putem să le oferim servicii și produse care să răspundă nevoilor lor customizate de business. Clienții noștri corporativi au acces la un portofoliu complet de carduri pentru combustibil care le permite accesul la o rețea europeană extinsă de aproape 6.000 de stații partenere, precum și un control ușor asupra costurilor, siguranței și consumului de combustibil.
Ce facilități oferă noile stații de servicii, comparativ cu cele vechi?
Camelia Ene: Noile stații de servicii sunt dotate cu tehnologie de ultimă generație și sunt special concepute pentru a le oferi clienților noștri o experiență mai complexă și mai plăcută la fiecare vizită. În toate stațiile nou inaugurate este prezent conceptul Fresh Corner, iar aici clienții vor găsi sendvișuri proaspete, produse de patiserie și hot dog, dar și mic dejun. În plus, opt dintre acestea – MOL Prundu, MOL Murfatlar, MOL Vințu, MOL Ilia – dispun de Restaurant Fresh Corner, unde clienții au la dispoziție o gamă variată de mâncare caldă. De asemenea, clienții au la dispoziție și aproximativ 24 de variante de cafea marcă proprie Fresh Corner și pot servi ceaiuri, fresh-uri, smoothie-uri și limonade, pregătite tot după rețetă proprie. Mai mult, cei care vor să ia o gustare pe drum au la dispoziție și produsele noi, marcă proprie, Chipsurile Crunch & GO, făcute din cartofi românești, și băutura energizantă JIM, disponibilă într-o variantă clasică și una fără aspartam și fără zahăr.
În noile stații clienții au la dispoziție pompe multi-produs, unde pot alimenta cu oricare dintre carburanții MOL EVO și MOL EVO Plus, pompe cu debit mărit pentru alimentările cu MOL EVO Diesel și pompe pentru AdBlue și skid-uri pentru alimentarea cu GPL. În plus, cei care conduc mașini electrice pot folosi stațiile de încărcare MOL Plugee ultra-fast (100kW). Acestea sunt controlate prin aplicația MOL Plugee, care vine în sprijinul utilizatorilor cu un nou tip de soluție de plată, care ia în considerare capacitatea de absorbție a energiei electrice a autovehiculelor.
De asemenea, unele dintre noile stații oferă spații de birou închise, unde clienții se pot bucura de toate facilitățile necesare pentru ședințele care pot apărea în timpul călătoriei (WiFi gratuit, ecran de protecție). Toate zonele de servicii dispun de parcări generoase pentru toate tipurile de vehicule, inclusiv pentru camioane sau rulote, și nu în ultimul rând, clienții noștri pot avea acces și la un spațiu sanitar echipat cu dușuri.
Un proiect inovator implementat în noile stații este și cel privind managementul eficient al deșeurilor alimentare și al celor rezultate din cafea. Această inovație reflectă viziunea companiei de a deveni mai sustenabilă și de a implementa soluții menite să protejeze natura. Stațiile sunt dotate cu un echipament care poate transforma aproximativ cinci kilograme de resturi alimentare în 0,5 kilograme de compost, într-un ciclu de 24 de ore. În plus, va fi redusă și cantitatea de emisii de CO2 și CH4 (de exemplu 1 kg de deșeuri alimentare generează 2,5Kg de CO2), iar această soluție, cu o eficiență de 90%, va reduce și cantitatea de deșeuri alimentare colectată de sistemul de salubritate. În același timp, stațiile noi integrează, în premieră, un proiect pilot – Green Info Corner.
Care sunt cele mai importante programe și proiecte de responsabilitate socială ale MOL România? Ce ne puteți spune despre proiectele de acest tip implementate de MOL România în 2022?
Camelia Ene: În primul rând, mă bucur că și anul acesta am păstrat o relație strânsă cu comunitățile locale prin programele de responsabilitate socială devenite deja tradiționale, adresate sănătății, sportului, educației și mediului, dar și că am reușit să susținem cauze noi. În toți acești ani echipa MOL România a câștigat sute de mii de prieteni și tot atâtea exemple de curaj, reziliență și supraviețuire, împreună devenind o echipă și mai puternică.
Suntem extrem de onorați de parteneriatele solide dezvoltate de-a lungul anilor pentru proiecte de responsabilitate socială, iar anul acesta, împreună cu Salvați Copiii, am identificat un proiect nou în zona de sănătate. Astfel, am donat 300.000 de euro pentru achiziționarea de echipamente medicale pentru șase spitale de copii și secții de pediatrie din țară. De asemenea, am sprijinit cu 250.000 de lei Salvați Copiii, pentru programele de asistență umanitară de urgență derulate pentru copiii și mamele refugiați.
Unul dintre programele noastre tradiționale care are obiectivul de a încuraja protejarea mediului este „Spații Verzi”. Prin acest program am finanțat proiecte de înverzire și de regenerare urbană și am sprijinit, de-a lungul timpului, acțiuni care au rolul de a-i educa pe tineri și de a-i încuraja să adopte un comportament responsabil în relație cu natura. Ne mândrim cu faptul că „Spații Verzi” este unul dintre primele programe de CSR pe care le-am implementat la nivel local, și pe care îl derulăm anual încă din 2006.
Aș vrea să menționez aici și faptul că MOL România este prima rețea de stații de servicii care a inițiat un program pentru colectarea de la populație a uleiului alimentar uzat, cu scopul de a contribui la protejarea mediului. Colectarea uleiului alimentar uzat are loc prin intermediul a 135 de stații de servicii, iar anul trecut au fost colectate 28 tone.
Ne bucurăm să susținem inițiative care aduc energia unei schimbări pozitive: de la proiecte de terapie emoțională sau terapie prin artă pentru copiii și tinerii cu nevoi speciale sau care suferă de boli cronice prin programul MOL pentru sănătatea copiilor, la sprijinirea tinerilor care au obținut rezultate foarte bune la competiții naționale și internaționale prin Programul MOL de Promovare a Talentelor, la recunoașterea oferită dascălilor prin Programul MENTOR, sprijinirea acelor tineri care nu dispun de resurse pentru a-și lua permis de conducere prin Programul Permis pentru viitor, sponsorizarea unor evenimente culturale locale și naționale importante, dintre care amintesc: Festivalul de Film Transilvania (TIFF), Gala UNITER, Festivalul Național de Teatru, Festivalul de muzică UNTOLD. Nu în ultimul rând, MOL asigură continuitate unor parteneriate importante, respectiv cu Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și Federația Română de Handbal.
De asemenea, ne mândrim cu faptul că anul acesta MOL România a aderat la principiile Cartei Diversității, consolidând astfel angajamentul companiei de a implementa valorile și principiile diversității și incluziunii, un obiectiv care reflectă strategia pe termen lung a Grupului, 2030+ Shape Tomorrow. Consider că obiectivele noastre de afaceri pot fi atinse doar într-un mediu de lucru incluziv și divers, în care fiecare coleg este încurajat să se dezvolte la adevăratul său potențial, transformând diferențele noastre în cele mai mari atuuri pe care le putem avea ca echipă.
Care sunt proiectele de viitor ale MOL România?
Camelia Ene: În cei peste 27 de ani de prezență pe piața locală, am inițiat parteneriate solide cu mediul de afaceri și cu membrii comunităților în care activăm. Am plasat oamenii în centrul deciziilor noastre, iar această abordare ne-a ajutat să dezvoltăm produse, tehnologii și servicii care răspund nevoilor acestora.
Astfel, ne propunem să continuăm investițiile în digitalizare, în tehnologii care optimizează operațiunile noastre interne și interacțiunea cu clienții, și în produse și servicii adaptate și pentru clienții corporate.
MOL este un furnizor de servicii de mobilitate care introduce permanent concepte inovatoare, iar strategia noastră de dezvoltare rămâne aliniată celor trei direcții exprimate la nivel de Grup, parte din Strategia Shape Tomorrow 2030+: Digitalizare, Dezvoltare și Diversificare.
Perioada următoare nu va fi lipsită de provocări, însă rămânem optimiști și luăm toate măsurile necesare pentru a ne asigura că putem oferi servicii de calitate tuturor clienților noștri.
Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, susţine că România va avea bani pentru pensii şi salarii, însă…
Un număr de 42 de dosare de daună pentru locuinţele asigurate prin poliţa PAD au…
Ministrul Afacerilor Externe, Oana Ţoiu, şi secretarul de stat al Statelor Unite ale Americii, Marco…
Industria de asigurări înțelege pe deplin îngrijorările exprimate de autoritățile locale în contextul situațiilor de…
Franţa a fost "un pic singură" în bătălia comercială în faţa SUA, şi-a exprimat regretul…
Fostul premier Marcel Ciolacu ar putea candida la şefia Consiliului Judeţean Buzău. ''Sunt discuţii ca…
This website uses cookies.
Read More